Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،وزارت آموزش و پرورش، با عنایت به بروز ابهام در تفسیر لفظ «ولی» مندرج در تبصره یک ماده ۱۵۷ آیین نامه اجرایی مدارس، مصوب کمیسیون ۱۰ مردادماه ۱۴۰۰، کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش، از سوی اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، بخشنامه «تحویل پرونده و مدارک تحصیلی دانش آموز به والدین یا سرپرست قانونی وی با تشخیص مدیر» به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بخشنامه؛ در شرایط عادی هیچ تفاوتی بین والدین (پدر یا مادر) در رسیدگی به امور تحصیل فرزندان و اخذ مدارک و پرونده تحصیلی آن‌ها وجود ندارد و تحویل پرونده و مدارک تحصیلی دانش آموز به والدین یا سرپرست قانونی وی به تشخیص مدیر، بلامانع است.

انتشار موضوع ممنوعیت تحویل کارنامه تحصیلی فرزندان به مادران در یکی از رسانه‌ها، واکنش‌هایی را درپی داشت که محمدحسین کفراشی مدیرکل اداره ارزیابی و شکایت آموزش و پرورش این موضوع را قویا تکذیب و اعلام کرد که مادران در صورت مواجهه با چنین موضوعی از سوی مسوولان مدارس، حتما گزارش کنند تا رسیدگی شود.

مطلبی در یکی از رسانه‌ها مبنی بر ممنوعیت مدارس از دادن پرونده تحصیلی فرزندان به مادران منتشر شد که سر و صدای بسیاری در فضای مجازی برپا کرد. در این خبر عنوان شده است که آموزش و پرورش اردیبهشت ماه در بخشنامه‌ای به اولیای مدارس اعلام کرده است که پرونده و کارنامه دانش آموزان را باید فقط به پدر آن‌ها تحویل دهند و همچنین اینکه این موضوع به صورت پیامک به برخی از مادران اعلام شده است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش در  رابطه با موضوع ممنوعیت تحویل کارنامه و پرونده تحصیلی به مادران گفت: هیچ بخشنامه‌ای از سوی آموزش و پرورش در این خصوص ابلاغ نشده است، همچنین اینکه از مناطق آموزش و پرورش هم پیگیر این موضوع بوده ایم تا اگر تخلفی صورت گرفته رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از امور تحصیلی دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول توسط مادران پیگیری می‌شود، افزود: مادران و پدران هر دو در امور تحصیلی فرزندان خود سهیم هستند و این امور را به خوبی پیگیری می‌کنند. مادران علاوه بر رسیدگی به امور تحصیلی فرزندان در بسیاری از موارد در انجمن‌های اولیا و مربیان نیز همکاری دارند و خدمات خوبی به مدارس ارایه می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش آموز والدین تحصیلی فرزندان آموزش و پرورش تحصیلی دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰کیلوگرم چوب قاچاق از یک کامیون در یاسوج کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه لقمانی ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: مأموران منابع طبیعی و آبخیزداری با کشف هیزم قاچاق از یک کامیون، پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی بیان داشت: این میزان هیزم به ارزش ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال در شعبه سوم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز یاسوج رسیدگی شد.

لقمانی تصریح کرد: شعبه پس از بررسی مدارک موجود در پرونده به دلیل ارائه نشدن مدارک قانونی تخلف انتسابی را محرز اعلام و هیزم کشف شده، توقیف و متهم به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

کد خبر 6095056

دیگر خبرها

  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند
  • استخدام ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از فردا
  • اجبار دانش‌آموز برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • ۲۰ هزار سهمیه استخدامی آموزش و پرورش سهم ایثارگران است
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت
  • ۳۰۰۰کیلوگرم چوب قاچاق از یک کامیون در یاسوج کشف شد