Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@03:30:56 GMT

بیش از ۴ هزار پناهجو در راه مرزهای آمریکا

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۹۹۴۱

بیش از ۴ هزار پناهجو در راه مرزهای آمریکا

دو منبع آگاه در دولت پاناما از عبور حدود ۴ هزار پناه‌جو اهل هائیتی از جنگل‌های «دارییِن» این کشور به سمت مرز کلمبیا خبر داده و اعلام کردند که مقصد نهایی آنها آمریکا است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دو منبع آگاه در دولت پاناما از عبور حدود ۴ هزار پناه‌جو اهل هائیتی از جنگل‌های «دارییِن» این کشور به سمت مرز کلمبیا خبر داده و اعلام کردند که مقصد نهایی آنها آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، دستکم بین ۳۵۰۰ تا ۴ هزار پناه‌جو که اکثر آنها اهل هائیتی و کوبا هستند، با گذر از جنگل‌های داریین و استان چریکو عبور کرده و در راه مرزهای آمریکا هستند.

این در حالیست که در حال حاضر، یک کمپ بزرگ موقتی برای بیش از ۱۵ هزار پناهجوی اهل هائیتی در مرز میان مکزیک و ایالات متحده برپا شده؛ موضوعی که طی هفته‌های گذشته به یکی از بزرگترین معضلات موجود در دولت «جو بایدن» تبدیل شده است.

گفته می‌شود روز جمعه بسیاری از این افراد نهایتاً موفق به ورود به خاک آمریکا شده و برخی از آنها نیز به سمت «مکزیکو سیتی» بازگردانده شدند.

اکنون مشخص نیست دولت آمریکا چه تصمیمی در خصوص موج جدید پناهجویان که راهی این کشور شده‌اند، خواهد گرفت.

لازم به ذکر است در پی افزایش فشار ناشی از بحران اقتصادی کم سابقه در دو کشور کوبا و هائیتی، تعداد زیادی از شهروندان این دو کشور طی هفته‌های گذشته به سمت مرزهای آمریکا روانه شده‌اند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان هائیتی پناهجویان جو بایدن ایالات متحده دولت آمریکا کوبا اهل هائیتی ۴ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۹۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

به گزارش قدس خراسان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سردار "مجید شجاع" فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی در این رابطه بیان کرد: در راستای جلوگیری از هرگونه قاچاق سوخت و برخورد با قاچاقچیان سرمایه‌های ملی کشور، مرزبانان استان خراسان رضوی موفق به کشف مقادیری سوخت قاچاق شدند.
وی افزود: مرزبانان استان باایست و بازرسی‌های مستمر و تنگ نمودن عرصه فعالیت قاچاقچیان، موفق شدند بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش۵ میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال را کشف نمایند.
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ضمن تأکید بر اجرای منویات فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) اظهار کرد: مرزبانان این فرماندهی در پست‌های کنترل و مراقبت مرزی با کنترل دقیق خودروهای ترانزیتی قاچاقچیان سوخت را شناسایی و در مجموع از آن‌ها ۲۰ هزار و ۵۸۰ لیتر سوخت قاچاق را کشف و در این راستا ۱۳ قاچاقچی سوخت را دستگیر، آن‌ها را به مراجع قضایی معرفی کردند.
وی در پایان با قدردانی از همه همرزمان خود در نقاط مختلف مرزی که شبانه روز در جهت هراست و حفاظت از مرزهای استان تلاش می‌کنند، گفت: پاسخ ما به قاچاقچیان سوخت برخوردی قاطع و مجدانه است و به احدی از قاچاقچیان اجازه نخواهیم داد تا سرمایه‌های ملی کشورمان را به خارج از مرزهای استان انتقال دهند.

دیگر خبرها

  • مرزهای طراحی لاک ناخن جابجا شد (فیلم)
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • مقام ارشد حماس : انحلال شاخه نظامی به شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین / مرزهای 67 را قبول می کنیم
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد