Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب محافظه‌کار کانادا با نزاع داخلی روبرو است زیرا برخی از اعضای این حزب می‌خواهند "ارین اوتول" رهبر حزب برکنار شود، در حالی که نمایندگان پارلمان تازه منتخب، به وحدت امیدوارند.

به گزارش ایسنا به نقل از CTVNEWS، پس از شکست محافظه کاران در تصاحب کرسی‌های بیشتر در انتخابات فدرال، اوتول باید مبارزه برای تصاحب سمت جاستین ترودو را به مبارزه برای جایگاه خود تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال میشل رمپل گارنر، نماینده کلگری نوزهیل می‌گوید که او و همکارانش که به اتاوا بازگشته‌اند بر نقش خود به عنوان مخالف تمرکز کرده‌اند.  

او گفت: «ما 120 نماینده پارلمان داریم که برای رسیدگی به مسائل اصلی به اتاوا برمی‌گردند. پارلمان نیاز دارد که به کار خود بازگردد.»

رمپل گارنر افزود که از بازبینی کمپین انتخاباتی استقبال می‌کند و گفت که حزب می‌تواند به گذشته خود نگاهی بیندازد و همچنین به آینده از نظر اینکه چگونه می‌خواهند سیاست‌های آینده را شکل دهد، نگاه کند.  

او گفت: «ما می توانیم به عنوان یک حزب هر دو را انجام دهیم. ما می‌توانیم این بررسی را انجام دهیم، می‌توانیم برخی از این نگرانی‌ها را برطرف کنیم و همچنین می‌توانیم مطمئن شویم که کانادایی‌ها با یک حزب مخالف پایدار طرف هستند که جایگزین روشنی برای لیبرال‌ها ارائه می‌دهد.»

هفته گذشته برت چن، نماینده انتاریو در شورای ملی حزب محافظه کار، طوماری آنلاین را راه اندازی کرد که از این حزب خواسته بود برای رهبری اوتول همه پرسی تشکیل دهد.

این طومار تا جمعه بعد از ظهر بیش از 2700 امضا را به خود اختصاص داده است و برای همه کانادایی‌ها از هر حزبی باز است.

رئیس حزب رابرت باترسون گفت: «او هرگز به من یا هیچ یک از همکارانش اطلاع نداد که این طومار را راه اندازی می‌کند، بنابراین همه ما در مورد این که آقای چن چه برنامه‌ای برای ارائه این طومار دارد، سردرگم هستیم. مهم این است که یک قدم به عقب برداریم و به نگرانی‌های اعضا گوش دهیم، سوالات سخت را بپرسیم ... اما ما این کار را از طریق گفتگو، تعامل، احترام و به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهیم.»

چن گفت که برخی اعضای حزب از اینکه اوتول از آنچه در کمپین رهبری حزب خود وعده داده بود فاصله گرفته، ناامید شده‌اند.  

وی افزود: «ارین اوتول با تغییر شدید موقعیت خود نسبت به زمانی که بیش از یک سال پیش توسط اعضای این حزب برای رهبری این حزب انتخاب شد، اعتماد اعضا را از بین برد.»

چن ادامه داد که سیاست خارجی اوتول در مورد چین «جنگ طلبانه» بود و او و دیگر کانادایی‌های چینی را ناراحت کرد.

وی گفت: «در هرگونه حوزه رای گیری فدرال با جمعیت قابل توجهی چینی-کانادایی، انتخاب یک فرد محافظه کار -باتوجه به اظهارات ارین اوتول- بسیار دشوار بود.»

رمپل گارنر با این حال گفت از اوتول به عنوان رهبر در آینده حمایت خواهد کرد.   
او تنها نیست، سایر نمایندگان پارلمان جدید از جمله اریک دانکن و گارنت جنیوس به اوتول برای مبارزات سخت تبریک گفته و می‌گویند که مشتاقانه منتظر همکاری با وی هستند.  
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كانادا محافظه کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت ایرباس از تحریم های روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز اتاوا در بسته تحریمی ماه فوریه خود علیه مسکو، عرضه تولیدات غول تیتانیوم روسی وی‌اس‌ام‌پی‌او-آویسما، بزرگترین تولیدکننده تیتانیوم فرآوری‌شده در جهان را ممنوع کرد. این فلز برای صنعت هوافضا مهم و به دلیل استحکام نسبت به وزن آن ارزشمند است.

ایرباس کانادا بدون اشاره به جدول زمانی اظهار کرد: «ایرباس از اعمال تحریم‌های دولت کانادا بر وی‌اس‌ام‌پی‌او آگاه است و مجوز لازم را برای فعالیت‌های ایرباس مطابق با تحریم‌های قابل‌اجرا دریافت کرده است».

در حالی که اتحادیه اروپا به دنبال تشدید درگیری، بین روسیه و اوکراین، در ماه فوریه ۲۰۲۲ مسکو را به‌طور گسترده تحریم کرده اما از قرار دادن وی‌اس‌ام‌پی‌او در لیست سیاه خودداری کرده است. معافیت دولت کانادا برای آزادی عمل ایرباس در واردات جت‌های تولید شده در اتحادیه اروپا و ساخته شده با تیتانیوم روسی ارائه شده است.

ایرباس اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ از تیتانیوم روسی جدا می‌شود و مایکل شول هورن، مدیرعامل دفاع و فضای ایرباس در دسامبر همان سال گفت: «این جدایی چند ماه خواهد بود و به مدت سال نیست».

کد خبر 6087402 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • کانادا ۲ میلیون دلار به تولید پهپاد در اوکراین اختصاص می‌دهد
  • فرنگی کاران راه یافته به مرحله نیمه نهایی مشخص شدند
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • مهاجرت فعال سیاسی و منتقد جنجالی ایرانی به کانادا؟
  • فرنگی‌کاران راه‌یافته به نیمه‌نهایی ۵ وزن نخست جام تختی شناخته شدند
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟