Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام مؤمنی شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه طبق استانداردها برای هر ۵۰ هزار نفر باید یک ایستگاه آتش نشانی وجود داشته باشد، گفت: شهر رشت با دارا بودن ۱۴ ایستگاه آتش نشانی وضعیت خوبی دارد و به استانداردها نزدیک شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با اشاره به ساخت دو ایستگاه آتش‌نشانی دیگر در رشت، بیان کرد: این دو ایستگاه با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۴۰ درصد در بلوار خرمشهر و مسکن مهر رشت در حال احداث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از نگرش سنتی موجود در ساخت ایستگاه‌های آتش نشانی، بیان کرد: شعاع پوششی هر ایستگاه آتش‌نشانی باید حدوداً سه کیلومتر باشد اما متأسفانه هر زمان سازمان آتش‌نشانی اعلام نیاز کرده، مدیریت شهری هر کجا که زمینی را خالی دیده به ما تحویل داده است.

مؤمنی با اشاره به اینکه جانمایی و مکان‌یابی برخی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر رشت به درستی انجام نگرفته است، افزود: امکانات ایستگاه‌های آتش نشانی رشت مطلوب است اما از لحاظ کمی دچار مشکل بوده و نیازمند اختصاص امکانات بیشتر و بهتر هستیم.

وی ادامه داد: میانگین عمر ماشین‌آلات سازمان در گذشته ۲۰ سال بود که با اضافه شدن ۱۳ خودرو مدرن با تجهیزات کامل این میانگین هم اکنون به ۱۴ سال کاهش پیدا کرده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با بیان اینکه تجهیز کامل یک آتش‌نشان ۱۵۰ میلیون تومان هزینه دارد، گفت: آتش نشانی شغلی کاملاً تخصصی و سخت است و در صورت عدم وجود تجهیزات می‌تواند خطرناک نیز باشد اما متأسفانه در این سال‌ها به دلیل تحریم‌ها بسیاری از تجهیزات را به سختی خریداری می‌کنیم.

کد خبر 5314456

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرام مومنی آتش نشانی رشت تجهیزات آتش نشانی هفته دفاع مقدس اربعین حسینی ویروس کرونا اربعین 1400 بوشهر ایلام مرز مهران بازگشایی مدارس واکسن کرونا آمار کرونا عکس استانها گرگان خطبه های نماز جمعه آغاز سال تحصیلی ایستگاه های آتش نشانی ایستگاه آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۱۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از ریزش آوار ساختمان قدیمی سه طبقه روی دو کارگر خبر داد.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه ریزش آوار در خیابان عارف ساعت ۱۹:۳۰ روز گذشته _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ به سازمان آتش نشانی اصفهان گزارش و اکیپ امداد و نجات از ایستگاه شماره شش و هفت به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در پی این حادثه دو کارگر زیر آوار گرفتار شده بودند که نفر اول با جراحت جزئی از زیر آوار خارج و نفر دوم که بر اثر حجم زیاد آوار ناشی از دیوار و سقف ۱۲ متری با جراحت بیشتر از ناحیه سر، کمر و دو پا مواجه شده بود، پس از ایمن‌سازی محل از زیر آوار آزادسازی و تحویل عوامل اورژانس شهر شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: حادثه مذکور بر اثر تخریب غیراصولی و مهاربندی نشدن ساختمان قدیمی سه طبقه رخ داده بود و این عملیات تا ایمنی کامل محل بیش از شش ساعت به طول انجامید.

کد خبر 749602

دیگر خبرها

  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • برخورد ۳ دستگاه خودرو حادثه آفرید
  • آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • ضرورت به روز رسانی قوانین حوزه رسانه
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین