Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه شفافیت آرا مانع بزرگی مقابل حبس، احتکار، رانت خواری اطلاعاتی است، گفت: شفافیت آرا نمایندگان به شجاعت و آزادگی آنها کمک می‌کند.

اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با امتداد با اشاره به پایان بررسی طرح شفافیت آراء نمایندگان در کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس گفت: نمایندگان مجلس یازدهم از ابتدا به دنبال اجرای طرح شفافیت بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا برخی از نمایندگان اموال و دارایی‌های خود را به صورت شفاف اعلام کردند.

وی افزود: شفافیت آرا مانع بزرگی در مقابل حبس، احتکار و رانت خواری اطلاعاتی است.

شاکری تصریح کرد: هر جایی که اطلاعات اقتصادی و سیاسی به نفع گروه خاصی حبس شود، عده‌ای به سمت سوءاستفاده و رانت خواری خواهند رفت.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: انتشار تصمیمات در موضوعات اقتصادی موجب می‌شود تا نظرات مخالف و موافق پیرامون تصمیمات اعلام شود که این امر به پختگی و غنای طرح‌ها و لوایح کمک می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: شفافیت آراء نمایندگان به شجاعت و آزادگی آنها کمک می‌کند. وقتی نمایندگان بدانند که آرایشان طلاع رسانی می‌شود، برای رأی دادن به طرح‌ها و لوایح بررسی دقیق انجام می‌دهند.

شاکری با بیان اینکه نظامات اداری کشور ما به بلوغ کامل نرسیده است، بیان کرد: بسیاری از طرح‌ها و لوایح، فرد محور است و اگر دستگاه‌های اجرایی متوجه شوند که نمایندگان به طرح یا لایحه‌ای مربوط به آنها رأی مخالف داده‌اند، در انجام وظایفشان نسبت به حوزه‌های انتخابیه تأثیرگذار خواهد بود.

وی در خصوص راهکار حل این مشکل گفت: شفافیت عملکرد دستگاه‌های اجرایی این نقطه ضعف طرح شفافیت آرا نمایندگان را از بین می‌برد. نباید شفافیت در مجلس متوقف شود. باید دستگاه‌های اجرایی نیز موظف به شفاف کردن تصمیمات خود شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: شفافیت آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۲۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد : همسان سازی حقوق معلمان باید از ابتدای فروردین ماه امسال اجرایی می‌شد و دولت موظف است که مابه تفاوت افزایش حقوق در فروردین ماه را در حقوق اردیبهشت ماه برای بازنشستگان اعمال کند.

کیومرث سرمدی واله عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : بازنشستگان جز اقشار زحمت کشی هستند که با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند. در عین حال حداقل دریافتی آن‌ها پاسخگوی نیاز‌های زندگی آن‌ها نیست.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی برای حل این مشکل از سال گذشته موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان را در دستور کار قرار داد تا بازنشستگان بتوانند حداقل ۹۰ درصد دریافتی شاغلان را دریافت کنند.

سرمدی واله اظهارداشت : این موضوع بعد از تصویب در صحن علنی مجلس، در برنامه هفتم توسعه نیز مصوب شد و لذا درحال حاضر هیچ مانع قانونی برای اجرای این قانون وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  تاکید کرد : همسان سازی حقوق معلمان باید از ابتدای فروردین ماه امسال اجرایی می‌شد و دولت موظف است که مابه تفاوت افزایش حقوق در فروردین ماه را در حقوق اردیبهشت ماه برای بازنشستگان اعمال کند.

دیگر خبرها

  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • شوراها روزنه‌ها و منافذی که به رانت اطلاعاتی برای عده‌ای خاص می‌انجامد را مسدود کنند
  • مانع بزرگ برای حضور بیرانوند مقابل سپاهان
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه