Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتابفروشی نوبل یکی از مهم‌ترین کتابفروشی‌های دمشق به شمار می‌رود که در خیابان میسلون در وسط بازار تجاری دمشق و مقابل هتل شام واقع شده و سال‌هاست که سوری‌ها برای خرید هر نوع کتابی به این مکان رفت وآمد می‌کنند. این کتابفروشی بیش از نیم‌قرن در ذهن و ضمیر روشنفکران سوریه و کتاب‌دوستانی حضور دارد که با گذشت زمان به یاران وفادار جمیل ادمون، صاحب این کتابفروشی تبدیل شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صبری عیسی، روزنامه‌نگار سوری درباره بسته‌شدن این کتابفروشی می‌گوید: «هر شخصی که برای خرید کتاب وارد این مکان می‌شد، بلافاصله به قدرت صاحب این کتابفروشی برای معرفی جامع و کامل کتاب‌ها پی می‌برد؛ انگار که دارد با مولف کتاب‌ها صحبت می‌کند و اگر کتاب مورد نظر خریدار در کتابفروشی‌ او موجود نبود، با معرفی کتاب‌های دیگر با روش منحصربه‌فرد خودش موجب می‌شد هیچ مشتری دست خالی از کتابفروشی خارج نشود.»

او در ادامه افزود که کتابفروشی نوبل ایستگاه ارتباطی بین روشنفکران سوریه و شمار زیادی از نویسندگان و مولفانی بود که به توانایی کتابفروشی در فروش رسیدن کتاب‌هایشان ایمان داشتند.

خلیل صویلح، دیگر روزنامه‌نگار سوری نیز با اشاره یه اینکه دمشق به شهری بدون کتابفروشی تبدیل شده اشاره کرد که کتابفروشی میلسون بعد از تعطیلی به صرافی تبدیل شده و کتابفروشی الیقظه نیز به کفش‌فروشی و حالا باید منتظر سرنوشت دردناک کتابفروشی نوبل بعد از تعطیلی باشیم.

۵۸۵۸

کد خبر 1558746

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کتاب کتابفروشی کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۲۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد

علی سرگزی اظهار کرد: تعداد یک هزار و ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از داوری صادق سوری هنرمند عکاس سیستان وبلوچستان به رتبه برتر عکاسی با موبایل دست یافت.

وی افزود: جشنواره ملی عکس و پوستر دانش سنتی محیط زیست همزمان با همایش ملی با حمایت معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و در قالب طرح پرچمداری این معاونت توسط اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال بختیاری در تاریخ ۲۸ و ۲۹ فروردین برگزار شد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: عکاسان این استان در این رویداد ملی، صادق سوری با ۲ عکس و نازی ابراهیمی کتمجانی با یک عکس راه یافته در نمایشگاه حضور داشتند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • (ویدیو) «نوبل‌پرایز ایران» یا «چهره‌های ماندگار» چرا تعطیل شد؟
  • نورآوری باید در شرکت‌های فناوری اطلاعات دنبال شود
  • درخشش هنرمندعکاس سیستان وبلوچستان درجشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد
  • هنوز در خیابان‌های دمشق از پاسخ ایران به اسراییل حرف می‌زنند!