Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@05:05:44 GMT

اخذ تست کرونا از زوار اربعین زمان بازگشت به کشور

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۲۸۸۸

اخذ تست کرونا از زوار اربعین زمان بازگشت به کشور

دبیر و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به روند اعزام زوار حسینی به کربلای معلی، تمهیدات بازگشت به کشور را اعلام و تاکید کرد تست کرونا نیز از همه گرفته می شود.

به گزارش مشرق، احمد محمدی‌فر در گفتگو با رادیو گفت و گو با اشاره به انتقال ۶۰ هزار نفر از مردم کشور به عتبات عالیات از طریق مرزهای هوایی اظهار کرد: پروازهای رفت اربعین شب گذشته به پایان رسید و تمام زوار عازم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخشی از زوار در مرزها تجمع داشتند و دولت عراق عبور و مرور از مرز زمینی را نپذیرفت، ولی با رایزنی‌های گسترده، مسئولان عراقی پذیرفتند تعدادی از زوار در مرز که دارای مدارک قانونی بودند، بتوانند در این سفر شرکت کنند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه تعدادی از مردم بدین شکل از مرز شلمچه و مهران عبور داده شدند، گفت: برای برنامه بازگشت، مرز مهران تخصیص داده شده و مرز هوایی مشخص و تمهیدات لازم پیش‌بینی‌شده است.

محمدی‌فر همچنین تاکید کرد که تست کرونا در زمان بازگشت این افراد توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود و انتقال و قرنطینه افراد مشکوک یا بیمار در بدو ورود به کشور اتفاق خواهد افتاد.

وی همچنین به تهیه اتوبوس و ناوگان حمل‌ونقل در مرزهای زمینی اشاره کرد و گفت: کمیته حمل‌ونقل ستاد اربعین برای تعیین نرخ‌های مصوب کار کرده است و تلاش داریم سفر راحتی در بازگشت صورت گیرد. سازمان هواپیمایی کشوری با وجود اختلال و چالش‌های تخلف‌زا، تلاش کرد اعزام‌ها توسط پروازهای مصوب انجام شود؛ هرچند برخی شرکت‌ها نیز خارج از چارچوب‌های برنامه‌ریزی‌شده اقدام و نرخ‌های بالاتری را مطالبه می‌کردند که عمدتاً شرکت‌های هواپیمایی خارجی را شامل می‌شدند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی معتقد است نظارتی گسترده بر مراکز فروش تا امروز صورت‌گرفته و شکایت‌ها در رابطه‌با تهیه بلیت اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: باتوجه‌به اینکه دولت عراق تردد از مرز مهران را نپذیرفت و صرفاً مرز هوایی را در نظر داشت، با رایزنی‌های صورت‌گرفته قرار شد استثنائاً امکان حضور تعدادی از مردم در عراق فراهم شود. تعدادی هم تلاش کردند از مرزهای غیرمجاز تردد کنند که دچار مشکل شدند و حتی حوادثی برایشان پیش آمد و در خاک عراق دستگیر شدند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان تست کرونا زائران اربعین ستاد مرکزی اربعین سلامت ستاد مرکزی اربعین حسینی مهران وزارت بهداشت سازمان هواپیمایی کشوری اربعین حسینیه محرم1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۲۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه‌ای سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و هیات امنای یادمان شهدای کربلای چهار (علقمه) درباره مسائل یادمان و تسهیلگری در حل مشکلات یادمان کربلای چهار برگزار شد.

در ابتدا مسؤولان و اعضای هیأت امنای یادمان شهدای کربلای چهار گزارشی از فعالیت‌های خود در ایام اوج جنوب کشور ارایه کردند و مشکلات و انتظارات خود را جهت بهسازی و خدمت رسانی بهتر به زایران شهدا را اعلام کردند.

سرهنگ حسین زاده ضمن گرامیداشت شهدای عملیات کربلای چهار و قدردانی از زحمات خادمین و مسئولین این یادمان گفت: تمامی زیر ساخت‌های یادمان طبق طرح جامع یادمان‌ها در دستور کار ستاد مرکزی راهیان نور است و حل مشکلات اساسی یادمان‌ها برای ما اولویت دارد.

وی افزود: ستاد مرکزی در صدد پای کار آوردن تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی در راستای حل مشکلات و مسائل یادمان‌ها می‌باشد.

در این جلسه حمید صادقی معاون مهندسی ستاد مرکزی راهیان نور کشور و سید محمدجواد ضیاییان معاون خادمین و خدمات زایران ستاد مرکزی راهیان نور کشور نیز حضور داشتند.

کد خبر 6097309 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • چاپ هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود
  • بررسی احتمال بازگشت مدیرعامل سابق به استقلال
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • ◄ زمان افتتاح فرودگاه کربلا اعلام شد!
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین