Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگانی از جنبش‌ها، احزاب، انجمن‌ها، لیست‌های انتخاباتی و گروه‌های جوانان طوماری با عنوان "متحدان خواهان عدالت، آزادی، شرافت و تغییر" به راه انداخته و برگزاری انتخابات سراسری فلسطین ظرف شش ماه را خواستار شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العربی الجدید، آنها در این یادداشت که توسط جهاد حرب، نویسنده و تحلیلگر سیاسی در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر رام‌الله قرائت شد، بر لزوم اقدام فوری جهت اعلام تاریخ برگزاری انتخابات شورای ملی، شورای قانونگذاری و ریاست جمهوری فلسطین نهایتا تا شش ماه آینده تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طومار در حالی راه‌اندازی شده که بیش از چهار ماه از زمان صدور حکمی از سوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین برای تسریع در برگزاری انتخابات سراسری فلسطین می‌گذرد.  

در این یادداشت تاکید شد: انتخابات باید در قدس برگزار شود بدون اینکه برگزاری آن در گروی موافقت اسرائیل باشد چرا که بهترین راه برای این است که شهروندان نمایندگان خود در نهادهای سیاسی حاکم را انتخاب کنند، فضایی تضمین کننده شفافیت و آزادی انتخابات ایجاد شود، پایبندی به نتایج آن و نیز بازسازی سازمان آزادی‌بخش فلسطین بر اساس اصل مشارکت ملی و به دور از فردگرایی و به انزوا کشاندن چهره‌ها تضمین شود و شورای ملی فلسطین نیز بر اساس انتخاباتی آزاد تشکیل شود.

همچنین در این یادداشت بر لزوم اجرای عدالت در حق نزار بنات، فعال و مخالف سیاسی فلسطینی که سه ماه قبل در پی بازداشت توسط نیروهای امنیتی فلسطین جان خود را از دست داد و تضمین محاکمه‌ای عادلانه و شفاف برای تمامی کسانی که در قتل او دست داشتند در تمامی سطوح امنیتی و سیاسی تاکید شد.

علاوه بر این، در این طومار بر لزوم حفاظت و حمایت از آزادی‌های عمومی به عنوان حقی که در قانون اساسی فلسطین نیز ذکر شده تاکید شده و آمده است: نهادهای تشکیلات خودگردان فلسطین باید از حق تجمع مسالمت‌آمیز و حق آزادی بیان و آزادی مطبوعات حمایت و حفاظت از جان شهروندان را تضمین کرده و تمامی اقدامات لازم جهت ممانعت از تعرض به شهروندان فلسطینی که حقوق خود را مطالبه می‌کنند، در پیش بگیرند.

عمر عساف، فعال سیاسی فلسطینی نیز در این کنفرانس اظهار کرد: این یادداشت نتیجه سه ماه کار از زمان قتل نزار بنات است تا تاکید کند که ملت فلسطین، جنبش‌ها و لیست‌های انتخاباتی دموکراسی، عدالت و آزادی‌ها را خواستار هستند و این یادداشت به سه زبان ترجمه شده و به صورت اینترنتی امضا می‌شود.

عساف با تاکید بر اینکه این یادداشت نتیجه توافق ونظرات نمایندگان تمامی فلسطینی‌های ساکن داخل و مناطق پراکنده است، تلاش گسترده‌تری را برای امضای آن و توجه به آن برای تحت فشار گذاشتن تصمیم‌گیرندگان فلسطین جهت تحقق خواسته‌ها خواستار شد.

ابراهیم ابو حجله، فعال سیاسی و آزاده فلسطینی نیز در این کنفرانس تاکید کرد: برگزاری انتخابات حقی مردمی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، همچنین خواسته‌ای اساسی برای ایجاد ساختار سیاسی فلسطین است.

ابو حجله درباره پرونده بنات نیز گفت: باید محاکمه و حسابرسی در این پرونده شامل حال تصمیم‌گیرندگان شود نه سطوح اجرایی تا به این ترتیب بازدانده بوده و مانع از تکرار چنین مواردی شود، ما خواستار بازنگری در دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌های اداری ونیز ساختار دستگاه‌های امنیتی هستیم.

این فعال سیاسی در ادامه نیز بر لزوم حمایت از آزادی‌های عمومی به دلیل اهمیتی که در همبستگی اجتماعی در مقابله با اشغالگران دارند، تاکید کرد.

صلاح عبد العاطی، فعال سیاسی در غزه نیز تاکید کرد: این یادداشت راه درست برگزاری انتخابات سراسری و محلی را برای تمامی نهادهای تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی‌بخش فلسطین نمایان می‌کند.

عبد العاطی با اشاره به اینکه انتخابات محلی با ساختار کابینه که به تازگی اعلام شده، ناقص خواهد بود و باید گفتگوی ملی درباره آن انجام شود، گفت: باید درباره یک برنامه ملی و راه‌های مقابله با هر گونه مانعی در ارتباط با برگزاری انتخابات در قدس شامل نقش و اختیارات کمیته انتخابات توافقی حاصل شود.

غسان بنات، برادر نزار بنات نیز اظهار کرد که خانواده‌اش اقدامات تشکیلات خودگردان در محاکمه ناقص متهمان پرونده قتل برادرش را به رسمیت نمی‌شناسند و این روند عدالت را در حق نزار محقق نمی‌کند.

او افزود: خانواده ما هرگز با قاتلان نزار زیر یک سقف جمع نخواهد شد اما قول می‌دهیم تمامی اسناد و شواهد موجود در پرونده را ارائه دهیم تا مانعی در این پرونده نباشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات فلسطین برگزاری انتخابات سراسری تشکیلات خودگردان فعال سیاسی بر لزوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۳۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری

 سید مصطفی موتورچی -دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد- در احکامی جداگانه خانم‌ها اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است:« با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیئت داوران «پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم.

امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم.لازم به ذکر است پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.»

دیگر خبرها

  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • صعود سراسری به ارتفاعات «بازی‌دراز» به تعویق افتاد
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور