Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رویترز گزارش داد، هیچ نماینده رسمی از میانمار امروز (دوشنبه) در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی نخواهد کرد؛ رویدادی که برخلاف برنامه‌ریزی قبلی محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه آکسیوس، این اعلام دقیقه نودی در بحبوحه ادعاهای رقابتی بر سر کرسی میانمار در سازمان ملل پس از کودتای نظامی فوریه سال جاری میلادی که منجر به سرنگونی دولت منتخب این کشور شد، صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که آمریکا، چین و روسیه به توافقی دست یافتند دال بر اینکه "کیاو موئه تون"، سفیر دولت غیرنظامی میانمار در سازمان ملل می‌تواند فعلا در سمت خود بماند به شرطی که در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی نکند.

کیاو موئه تون، سفیر دولت سرنگون شده میانمار در سازمان ملل قرار بود امروز در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند اما نامش دیگر در جدول سخنران‌های امروز مجمع عمومی دیده نمی‌شود.

وی به خبرگزاری رویترز گفت: نام من از فهرست سخنرانان حذف شذ و من در این مجمع عمومی سخنرانی نخواهم کرد.

در حال حاضر ادعاهای رقابتی نیز درخصوص نماینده رسمی افغانستان در سازمان ملل وجود دارد.

طالبان اخیرا "محمد سهیل شاهین" را به عنوان نماینده دائم جدید افغانستان در سازمان ملل منصوب و درخواست کرد که وی به جای "غلام اسحاق‌زی"، سفیر دولت اشرف غنی در سازمان ملل، در نشست مجمع عمومی سخنرانی کند.

هنگامی که یکی از کرسی‌های سازمان ملل مورد مناقشه قرار می‌گیرد، کمیته اعتبارنامه‌های سازمان ملل که 9 عضو دارد مسئول تصمیم‌گیری در این خصوص می‌شود. اما این گروه نتوانست به موقع تشکیل جلسه بدهد و در این باره مذاکره کند.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: در حال حاضر، نماینده افغانستان در فهرست امروز سخنرانی‌ها، آقای غلام اسحاق‌زی اعلام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ميانمار هفتادوششمین مجمع عمومی سازمان ملل مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۳۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از مرکز آموزش عمومی انتخابات الکترونیک در لواسان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر جمعه با حضور در شهر لواسان از مرکز آموزش عمومی انتخابات تمام الکترونیک در لواسان بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید گفت: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در وزارت کشور وجود دارد.

وی اضافه کرد: در ۸ حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند، انتخابات را تمام الکترونیکی برگزار می‌کنیم که بزرگ‌ترین حوزه در تهران است که باید ۱۶ نماینده انتخاب شوند.

این مسئول گفت: برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در مراکزی به دست اندرکاران آموزش داده می‌شود، که از این مراکز و نحوه اجرای آن بازدید شد.

کد خبر 6095845

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور از مرکز آموزش عمومی انتخابات الکترونیک در لواسان
  • انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی مجددا برگزار شد
  • نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی
  • مجمع عمومی ورزش چوگوی ایران برگزار می‌شود
  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • دانشجوهای آمریکایی در معرض «سرکوب سازمان‌یافته» هستند
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • طارمی دومین رئیسش در پورتو را می‌بیند