Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، احمد محمدی‌فر با اشاره به اعزام زائران ایرانی به کربلای معلی، اظهار کرد: در برخی فرودگاه‌ها مشکلاتی رخ داد که مربوط به پرواز العراقیه بود؛ بدون هماهنگی اقدام به مسافرگیری کرده و در عراق با مشکل مواجه شده بودند.

وی ادامه داد: آنها خارج از چارچوب سهمیه 60 هزار نفری اعزام زائران، تعدادی مسافر گرفته بودند که در عراق به آنها ویزا بدهند اما عراق نپذیرفته بود و یک پرواز با حدود 160 مسافر معطل و سرگردان شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: سایر مسافران در مشهد و تهران هم نتوانستند از این طریق به عراق اعزام شوند که با هماهنگی‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته با عراق، مشکل این دسته از زائران برطرف شد.   

وی همچنین با بیان اینکه مسافری به دلیل نداشتن کارت واکسن معطل نشده است گفت: سامانه ثبت نام به صورت سیستمی به وزارت بهداشت متصل بود و افراد واکسینه نشده، پذیرش نشده و نتوانستند به مرحله بعدی ثبت نام بروند.

محمدی‌فر با اشاره به اعزام زائران از طریق مرز مهران، اظهار کرد: مرز زمینی برای اعزام زائران بسته بود اما تعدادی از افراد مانند تُجار، مهندسین، تکنسین‌ها و غیره که در عراق فعالیت دارند و به صورت معمول از مرز تردد می‌کنند با تعدادی از زائران به مرز مهران مراجعه کردند؛ دولت عراق نیز اجازه باز شدن مرز را نمی‌داد.

وی افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته این دسته از افراد توانستند از مرز عبور کنند اما بازگشایی مرز به صورت موقت بود تا مشکل ایجاد شده در پایانه مرتفع شود. تعداد دیگری از زائران که نتوانستند از مرز عبور کنند فاقد ویزا و گذرنامه بودند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: توصیه می‌کنم مردم برای عزیمت به عراق به مرز مراجعه نکنند ضمن اینکه دیگر به مراسم راه پیمایی اربعین نمی‌رسند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1112723 برچسب‌ها اربعین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اربعین اعزام زائران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۳۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعزام زائران به حج تمتع اعلام شد

دریافت 10 MB

به گزارش همشهری آنلاین، نماینده ولی فقیه در ادامه توضیح داد:‌ امروز باتوجه به مسئله فلسطین موضوع حج متفاوت خواهد بود.

کد خبر 849595 برچسب‌ها حج خبر مهم حج - سازمان حج و زیارت

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • زمان اعزام زائران به حج تمتع اعلام شد
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد