Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:28:21 GMT

راه را گم نکنیم، هر چه داریم از ولایت است

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۴۱۲۴

راه را گم نکنیم، هر چه داریم از ولایت است

ایسنا/همدان امام جمعه اسدآباد گفت:امروز همان دوران و همان میدان و کربلاست ،راه را گم نکنیم چرا که هر چه داریم از ولایت داریم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید موسی حسینی مجد در مراسم اربعین مسجد جامع شهر اسدآباد اظهار کرد: اربعین در عین غم و ماتم پیام آزادی ،پیروزی خون بر شمشیر و به کرسی نشستن مقام و جایگاه علی ابن ابیطالب (ع) و اهل بیت ایشان را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اربعین مقدمه ساز ظهور امام زمان (عج) بوده و این اربعین بود که حکومت اسلامی ما را تشکیل داد .

حسینی مجد خاطر نشان کرد: با وجود گذشت ۱۴ قرن از حادثه کربلا هنوز هم اربعین و حادثه کربلا برای مردم غوغایی از غم و ماتم دارد و عزیمت میلیون ها نفر از زائران امام حسین(ع) به سوی کربلا از ادیان مختلف شیعه ،سنی و زرتشت ... با وجود شرایط کرونا حاکی از دلدادگی آنان به سیدالشهدا است.

وی در ادامه تصریح کرد: امام صادق(ع) فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) را در زیارت اربعین چنین بیان می‌دارد که امام خون خود را در راه خدا اهدا کرد تا انسان‌ها را از ضلالت و گمراهی نجات دهد.

حسینی مجد همچنین با اشاره به اینکه مرحوم  زنده یاد آیت الله حسن زاده آملی مانند دیگر بزرگان ما  از جمله کسانی بود که برای زنده نگه داشتن مکتب حسین (ع)  همواره گام برداشت ،خاطر نشان کرد: برپایی اقامه عزاداری برای امام حسین توسط آنان به تاسی از معصومین به خاطر آن بود که مکتب حسین پر از درس‌های زندگی چون  شجاعت،غیرت،شهادت طلبی استکبار ستیزی ،دشمن شناسی ،رفتار جوانمردانه ،گذشت و ایثار و مجاهدت در راه خدا است.

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه صبر و گذشت را در مکتب امام حسین می توان آموخت افزود: با آموختن صبر و گذشت در مکتب امام حسین می‌توان بهتر زیستن و چگونه زیستن را فرا گرفت و علامه مطهری‌ها با آثار ارزنده خود به ما یاد دادند که هر کس حسینی و هیئتی و زیر علم حسین باشد و به اهل بیت متوسل شود عاقبت به خیر خواهد شد و نام و یادحسین تنها منحصر به شیعیان و یک قرن و یک سرزمین نیست.
وی در ادامه  با اشاره به مرحوم آیت الله حسن زاده آملی خاطر نشان کرد:آیت الله  حسن زاده آملی  در جوانی راه  صدساله را  با تهجد و توسل به اهل بیت  و روحیه توحیدی و اخلاص و عبادت طی کرد .

حسینی مجد با اشاره به فرمایش زنده یاد آیت الله حسن زاده آملی مبنی بر اینکه گوشتان به لب مقام معظم رهبری باشد چرا که گوش مقام معظم رهبری به لب‌های مبارک امام زمان( عج ) است اظهار کرد: امروز همان دوران و همان میدان و کربلاست ،راه را گم نکنیم چرا که هر چه داریم از ولایت داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها اربعين حسيني درس آزادگی شجاعت ولايت حکومت اسلامی حسینی مجد امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۴۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست کاندیدا‌های مورد حمایت «رزما» اعلام شد

رزما (جمعیت رزمندگان مدافع انقلاب اسلامی) با صدور اطلاعیه‌ای لیست ۱۶ نفره خود را برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در تهران را به شرح زیر منتشر کرد:

۱-محمد سراج

۲- بیژن نوباوه

۳- علیرضا سلیمی

۴- غلامحسین رضوانی

۵- زهره سادات لاجوردی

۶- حسین صمصامی

۷- زهره طبیب زاده

۸- مجتبی زارعی

۹-حسین نجابت

۱۰- مجتبی رحماندوست

۱۱- پیمان فلسفی

۱۲- ابوالفضل ظهره‌وند

۱۳-محمدحسین حسین‌زاده بحرینی

۱۴- حسن خجسته باقرزاده

۱۵- مهدی عسگری

۱۶- علی اصغر پورمحمدی

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • فهرست کاندیدا‌های مورد حمایت «رزما» اعلام شد
  • ترکیب احتمالی استقلال برای مصاف با ذوب‌آهن
  • ترکیب احتمالی تراکتور مقابل فولاد
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • رقابت سخت بین حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی