Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل جمعیت هلال احمر از آماده باش کامل امدادگران برای بازگشت زائران اربعین به کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد حسن قوسیان مقدم درباره تدابیر جمعیت هلال احمر برای بازگشت زائران اربعین به کشور گفت:‌ برابر پیش‌بینی‌های انجام شده بازگشت زائران اربعین به کشور از عصر امروز آغاز خواهد شد و برخی از زائرانی که به شکل هوایی به کشور عراق رفته بودند به شکل زمینی وارد کشور خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد:‌در همین راستا نیز ۵۲ پست ثابت و موقت امدادی در استان‌های ایلام و خوزستان برای خدمت رسانی به زائران ایرانی در برگشت از عراق پیش‌بینی شده است. همچنین ۴۱۰ امدادگر هلال‌احمر در قالب ۸۲ تیم عملیاتی آماده امداد به هر حادثه احتمالی هستند.

به گفته دبیرکل جمعیت هلال احمر،   ۳۳ دستگاه آمبولانس سازمان امدادونجات، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس، سه دستگاه خودروی ارتباطات رادیویی و سه فروند بالگرد هلال‌احمر تجهیزاتی است که تا ظهر سه شنبه، پنجم مهرماه در اختیار تیم‌های عملیاتی مذکور قرار گرفته است.

قوسیان درباره اخذ تست کرونا از زائران بازگشته به کشور نیز گفت:‌ با توجه به قیمت بالای تست کرونا در کشور عراق، ما در تلاشیم که تا فردا بتوانیم امکان انجام تست‌های فوری برای زائران ایرانی را در مراکز پزشکی هلال احمر در کشور عراق فراهم کنیم و اگر زائران با این تست‌ها به کشور برگردند قابل قبول است.

وی ادامه داد: همچنین در مرزها نیز تمهیدات لازم برای اخذ تست کرونا از مسافران ورودی به کشور اتخاذ شد و از وزارت بهداشت نیز پیگیر هستیم که کیت‌های آزمایشگاهی را در اختیارمان قرار دهد.

قوسیان درباره خدمات جمعیت هلال احمر به زائران در مسیر رفت به عتبات نیز گفت:‌با توجه به اینکه سفر زمینی به عراق انجام نشده است، ما نیز تمهیداتی در این خصوص نداریم و تابع ستاد مرکزی اربعین هستیم. اما در مورد بازگشت تمهیدات لازم را در پایانه‌های زمینی و هوایی اتخاذ کرده‌ایم.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان هلال احمر سازمان امداد و نجات محمدحسن قوسیان مقدم کرونا در ایران حسینیه محرم1400 محمدحسن قوسیان جمعیت هلال احمر ستاد مرکزی اربعین وزارت بهداشت جمعیت هلال احمر زائران اربعین تست کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۴۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی در ۴ استان کشور درپی وقوع سیل و آبگرفتگی خبر داد.

بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به هشدار چند روز پیش سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های شدید در اکثر استان‌های کشور گفـت: به دنبال این هشدار سازمان امداد و نجات امدادگران خود را به حالت آماده باش درآورد که این آماده‌باش همچنان و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از صبح امروز در هفت استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، همدان، خوزستان و اصفهان شاهد بارش شدید باران و آبگرفتگی بودیم، گفت: از میان این هفت استان تاکنون در مناطقی از چهار استان عملیات امدادی انجام شد که همچنان ادامه دارد. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: بر این اساس در استان خوزستان با آبگرفتگی در مناطقی از شهرستان‌های دزفول، لالی و آغاجاری مواجه هستیم و امدادرسانی در این مناطق توسط تیم‌های امدادی در حال انجام است. در استان بوشهر نیز آبگرفتگی در مناطقی از شهرستان‌های دیلم، کنگان، گناوه، جم و دشتی گزارش شده که امدادرسانی در دیلم و گناوه که شدت حادثه بیشتر بوده، در حال انجام است.

محمودی افزود: همچنین در استان‌های اصفهان و فارس نیز امدادرسانی در شاهین شهر، سپیدان، فسا و بختگان ادامه دارد. گزارش نهایی از اقدامات انجام شده اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وضعیت بارش‌ها در کشور از شهروندان و مسافران خواست که از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با سامانه ۱۱۲ ندای امداد و نجات هلال‌احمر تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به ۸۰۰ نفر متأثر از وقوع سیل در کشور
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی
  • بازگشت زائران عمره به کشور آغاز شد
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین