Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، سیدامین قاسمی،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار داشت : دریاچه گهر نگین گردشگری اشترانکوه در طبیعت لرستان است که به منظور تامین روشنایی و رفاه حال گردشگران در اطراف آن، یک نیروگاه برق ۳۰ کیلو واتی احداث شد.

وی افزود : عملیات شاخص دیگری شامل احداث منبع و خط انتقال آب در بالادست، احداث سپتیک، بهسازی مسیر، دیواره سازی رودخانه، مرمت پل و تاسیسات مسیر، اجرای سکوی پیک‌نیکی و مرمت ابنیه و سرویس‌های بهداشتی در محدوده دریاچه گهر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین بهسازی مسیر اجرای زیرساخت گردشگری در آبشار چکان شامل اجرای پیاده راه، سکو‌های پیک‌نیکی و عملیات تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در کمپ گردشگری ازنا نیز انجام گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به همچنین ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و ساماندهی چشمه‌های روستای چروش دلفان گفت: بقاع متبرکه امامزادگانی همچون امامزاده زیدبن علی (ع)، امامزاده محمد، احمد و ابراهیم در این استان ایام نوروز و تعطیلات، زائران بسیاری از سایر شهر‌ها و استان‌های کشور دارند.

قاسمی تصریح کرد: از جمله این بقاع متبرکه، امامزاده پیر شمس‌الدین است که در ۲۲ کیلومتری غرب شهرستان چگنی قرار دارد و در این منطقه سکو‌های پیک‌نیکی احداث شد و راه دسترسی و پله‌های این بقعه مورد بهسازی قرار گرفت.

وی در خصوص عملکرد یک ساله معاونت گردشگری از نصب ۱۹۷ تابلوی راهنمای گردشگری در سطح استان خبر داد و گفت: کار مطالعاتی و ارزیابی زیرساخت‌ها و قابلیت‌های گردشگری در محور خرم‌آباد - کرمانشاه نیز دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: طی یک‌سال اخیر در مراکز اقامتی استان شامل هتل، هتل آپارتمان و اقامتگاه‌های بوم‌گردی لرستان استان ۱۳ هزار و ۵۶۶ نفر گردشگر اقامت داشته و ۱۰۴ هزار و ۶۶۲ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان اضافه کرد: همچنین به مناسبت هفته گردشگری، برنامه‌هایی تحت عنوان تجدید پیمان با آرمان‌های انقلاب اسلامی، زیارت شهدای گمنام و دیدار با امام جمعه شهر خرم‌آباد و تهیه و نصب بنر‌های تبلیغاتی با محوریت شعار سال و گردشگری انجام می‌شود.

قاسمی بیان کرد: بازدید رایگان از موزه‌ها برای عموم در ۶مهر ماه و برای اساتید و دانشجویان درهفتم مهر ماه از جمله برنامه‌های شاخص در نظر گرفته شده این هفته است.

دریاچه گَهَر یک دریاچه کوهستانی در جنوب شرقی دورود و در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه لرستان با ارتفاع ۲۳۵۰ متر از سطح دریا قرار گرفته‌است.

این دریاچه که به «نگین اشترانکوه» معروف است، به سبب نداشتن راه ماشین‌رو تا حد زیادی از خرابی و آلودگی به دست انسان به دور مانده‌است و سالانه حدود ۷۰ هزار گردشگر اقدام به بازدید از این منطقه می‌نمایند.

دره شیرز نیز نام دره‌ای در شمال غربی شهرستان کوهدشت، دهستان زردلان می‌باشد که به عنوان ژئو سایت ملی به ثبت رسیده‌است، این منطقه سرسبز در ۵۵ کیلومتری شهر کوهدشت و در نقطه تلاقی سه استان کرمانشاه، ایلام و لرستان در کنار رود سیمره واقع شده‌است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی لرستان گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۵۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان

تین نیوز

رییس اداره فنی و نظارت بر طرح ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان از تکمیل عملیات احداث آشیانه اداره ماشین آلات استان با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال خبرداد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد واعظ رییس اداره فنی و نظارت بر طرح ها با گفت: طی قراردادی، عملیات نصب آشیانه ماشین آلات و نصب ۶عدد پروژکتور جهت روشنایی آشیانه، تعمیرات سرویس بهداشتی و نصب تابلو سر درب اداره کل ماشین آلات به طور کامل انجام شد.

واعظ ادامه داد: این پروژه توسط شرکت خرم صنعت پردازش و کمتر از دوماه تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی عنوان کرد:  کل مبلغ هزینه شده در این پروژه بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال است.

واعظ تصریح کرد: آشیانه ماشین آلات جهت تعمیرات و پارک ماشین آلات سنگین مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • تصاویری زیبا از ایجاد یک دریاچه در کویر تل شیطان (فیلم)
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • تصاویری زیبا از ایجاد یک دریاچه در کویر «تل شیطان» پس از بارش فراوان باران
  • ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است