Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین محمد وحیدی شامگاه دوشنبه در آیین بزرگداشت مقام آیت الله حسن حسن‌زاده آملی در مسجد امام حسین (ع) بیرجند افزود: دلیل موفقیت انقلاب اسلامی همراهی مردم و خواص با ولایت فقیه بود که یکی از این خواص مرحوم علامه حسن‌زاده آملی است.

وی گفت: امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستور دادند طلبه‌ها انقلاب را در کشور اشاعه دهند که علامه حسن‌زاده آملی در این دوران نقش‌آفرینی کرد و بعد از آن به حوزه علمیه برگشت تا انقلاب اسلامی را با تربیت نیروهای انقلابی کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرس حوزه و دانشگاه اظهار داشت: رضوان خدا بر آن خواصی که امام راحل و امروز مقام معظم رهبری را یاری کردند و قدر خواصی که الان در خدمت رهبری و انقلاب هستند را باید بدانیم زیرا عده‌ای خون دادند و عده‌ای خون دل خوردند که انقلاب به اینجا رسیده است.

وی افزود: در روایات یکسری ویژگی‌ها مخصوص شیعه است که امام حسن عسکری (ع) فرمودند شیعیان باید پنج ویژگی داشته باشند و عبارتند از آنهایی که در شبانه‌روز ۵۱ رکعت نماز می‌خوانند که ۱۷ رکعت واجب است، کسانی که انگشتر به دست راست می‌کنند، کسانی که زیاد سجده و بر روی خاک سجده می‌کنند، کسانی که بسم الله الرحمن الرحیم را در نماز یومیه بلند می‌گویند و مسلمانانی که به زیارت اربعین اباعبدالله الحسین می‌روند و زیارت نامه می‌خوانند.

حجت الاسلام و المسلمین وحیدی تصریح کرد: در میان امامان هیچ امامی نداریم که به اندازه امام حسین (ع) زیارت داشته باشد، زیارت امام حسین همیشه بر زبانمان جاری باشد تا قیام آن حضرت همیشه در یادها زنده بماند.

وی گفت: زیارت امام حسین (ع) را زیاد بخوانید تا وقتی اسلام به خطر افتاد مال و جان را همچون آن حضرت فدا کنیم.

کارشناس مذهبی افزود: بعضی زیارت نامه‌ها تاکید بیشتری شده که یکی از آنها زیارت اربعین است زیرا در این زیارت عواملی که در عاشورا اتفاق افتاد آمده است و از مهمترین عوامل آن سردمداران شرک و نفاق بودند که در مقابل حق ایستادند.

وی گفت: در مرحله دوم خواصی بودند که به خاطر ترس و طمع، کتمان حق کردند و گروه سوم عده‌ای که به علت نداشتن بصیرت با امام حسین (ع) همراه نشدند.

حجت الاسلام و المسلمین وحیدی اظهار داشت: هر سال موظفیم زیارت اربعین را بخوانیم که مبادا غفلت کنیم و به جای اینکه چشم و گوشمان به فرمان رهبری باشد گول دشمنان را بخوریم و آن اتفاق دوباره تکرار شود.

وی افزود: ۲ نفر از خواص در زمان امیر مومنان و امام حسین (ع) خیانت کردند که یکی از آنها شریح قاضی بود با خیانتی که کرد و کمک کار عبیدالله زیاد و یزید شد و آنها از شریح قاضی برای کشتن امام حسین (ع) فتوا گرفتند.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: دومین خواص عمر بن سعد یک روحانی، عالم و مبلغ دینی بود که عبیدالله زیاد به دنبال نفوذ به او وعده فرمانداری ری را داد و شرط فرمانداری جنگ با امام حسین (ع) بود.

وی افزود: خواص در هر دوره‌ای می‌توانند کوثر واقع شوند و یکی از خواص علامه حسن‌زاده آملی می‌شود و دیگری کسی که به کشتن امام شیعیان فتوا می‌دهد.

مراسم گرامیداشت رحلت آیت الله حسن‌زاده آملی امشب با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مسوولان و اقشار مختلف مردم در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد.

آیت الله حسن حسن‌زاده آملی فیلسوف متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی شنبه شب (سوم مهر) در زادگاهش شهر آمل به دلیل عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

علامه حسن‌زاده آملی اواخر سال ۱۳۰۷ هجری خورشیدی در روستای «ایرا» بخش لاریجان از توابع شهرستان آمل متولد شد و در سن ۹۳ سالگی درگذشت.

رهبر معظم انقلاب شب گذشته بعد از نماز مغرب بر پیکر پاک علامه حسن‌زاده آملی نماز اقامه کردند و مراسم وداع و تشییع پیکر ایشان امروز همزمان با اربعین حسینی با حضور جمع زیادی از شاگردان، طلاب، عموم مردم و چهره‌های کشوری و لشکری در شهر آمل برگزار شد.

برچسب‌ها بیرجند انقلاب اسلامی ایران خراسان جنوبی آیت الله العظمی حسن زاده آملی اربعین پروندهٔ خبری وداع ایران با عالم ربانی و سالک توحیدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند انقلاب اسلامی ایران خراسان جنوبی بیرجند انقلاب اسلامی ایران خراسان جنوبی آیت الله العظمی حسن زاده آملی اربعین علامه حسن زاده آملی انقلاب اسلامی امام حسین آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۶۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین،‌ ۳۰ سال پس از نگارش این متن توسط امام خمینی، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای نیز در تاریخ ۱۳۵۳/۱/۱۷ دست خطی را در این دفتر مرقوم می‌کنند که برای نخستین بار توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر می‌شود.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: در این مکتوبه که پس از تبعید رضا خان و در ابتدای سلطنت محمدرضا پهلوی نگارش شده است امام با مهیا دانستن شرایط برای قیام اسلامی از حق طلبان درخواست می کند که منافع شخصی را رها کنند و به فکر حرکت اصلاحی به منظور اعاده اسلام باشند.

یکی از نکات بسیار مهم این نامه امتزاج دقایق عارفانه و آیات قرآنی به منظور انعکاس وظیفه کنشگری عموم و خواص است. از آغاز که با استناد به آیه "قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لله مَثنی وَ فُرادی" کلام پی گرفته می‌شود و با حکایت مبارزات پیامبران ادامه پیدا می کند و درنهایت با استناد به آیه " وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً اِلَی الله ِ وَ‏‎ ‎‏رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی الله" سخن پایان می پذیرد.

۳۰ سال پس از نگارش این متن توسط امام خمینی در تاریخ ۱۳۵۳/۱/۱۷ آیت‌الله سید علی خامنه‌ای نیز دست خطی را در این دفتر مرقوم می کنند که امروز برای نخستین بار توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر می شود.

آیت‌الله خامنه‌ای نیز در یادداشت خود با استناد به آیه " وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَاقَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ لَتُبَیِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَکْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْا بِهِ ثَمَنًا قَلِیلًا" از عدم کنشگری متولیان امور دینی و عموم امت اسلامی در قیام برای تحقق اسلام گله کرده و آمدن روزی را آرزو دارد که با کنار رفتن مکاتب مادی و سست پایه، اسلام به عنوان برنامه زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گرفته شود.

متن کامل این نامه بدین شرح است:
«زیارت گنجینه گرانبهائی از کتاب و نوشته ی اسلامی که محصول کوششی ارجمند است بیننده را به یاد اقیانوس بیکران فرهنگ عمیق و غنی و عریق اسلام عزیز می افکند که در روزگار ترکتازی افکار و مکاتب و فرهنگهای سست و بی پایه ی بشری و در عهدی که پوشالی ترین بنیانهای فکری را در فکر و دل جهانیان مرتبت‌ها و پایگاه‌هاست همچنان و همچنان در عزلتخانه ی کتابها و کتابخانه ها زندانی است و در محوطه ئی بسی دور از زندگی و عمل پیروان اسلامی، تبعیدی. و متولیان و منادیان و مدعیانش را چیزی که کمتر به خاطر است و بیشتر در نسیان، رسالت و مسئولیت و تعهد خطیری است که قرآن و اسلام بدوش آنان نهاده که: و اذ اخذ الذین اوتو الکتاب لتبیننه للناس و لا تکتمونه .... به امید آن روز که امت عظیم اسلام، قرآن و اسلام را همچون برنامه ی زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گیرند... به امید بیداری ها و درس گیری ها... به امید تجلی حماسه ی اسلام و تشیع در زادگاه و پرورشگاه اسلام و تشیع
در روز دوشنبه ۱۲ ربیع الاول هزار سیصد و نود و چهار هجری قمری
در حضرت مؤسس عالیقدر کتابخانه ادوم الله برکات وجوده الشریف نگاشته آمد
۵۳/۱/۱۷
سید علی خامنه‌ای »

کد خبر 849523 منبع: فارس برچسب‌ها امام خمینی خبر ویژه رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • درگیری در حزب حسین الله کرم چند روز مانده به انتخابات مرحله دوم /لیست جدید منتشر شد /برخی کاندیداهای حاضر در لیست مشترک با امنا شائبه تخلف مالی دارند
  • درگیری در حزب الله کرم چند روز مانده به انتخابات مرحله دوم /لیست جدید منتشر شد /برخی کاندیداهای حاضر در لیست مشترک با امنا شائبه تخلف مالی دارند
  • دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب
  • ببینید | خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی
  • دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس