Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شهید حجت‌الاسلام مصطفی ردانی‌پور از مؤسسین لشکر ۱۴ امام حسین (ع) و فرمانده قرارگاه فتح بود با وجود ۲ بار مجروحیت و جانبازی از ناحیه دست، لحظه‌ای همرزمانش را تنها نگذاشت و سرانجام در عملیات والفجر ۲ به شهادت رسید و همان طور که آرزویش بود، جاویدالاثر شد.

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشرنشده شهید حجت‌الاسلام مصطفی ردانی‌پور است که این صوت تاریخی برای نخستین بار منتشر می‌شود:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

چرا امام حسین (ع) جنگید؟

شهید ردانی‌پور در سوم مرداد ماه سال ۱۳۶۱ در پایگاه شهید مدنی هنگام عملیات رمضان گفت: امام حسین (ع) با ۷۲ نفر به خاطر دفاع از اسلام و ایده و عقیده اش در مقابل ۳۰ هزار نفر حداقل و ۱۲۰ هزار نفر ایستاد و جنگید و زیر بار ظلم و زور نرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام ما این امام است و ما باید به او اقتدا کنیم.

درباره عملیات

عملیات رمضان با رمز یا مهدی (عج) ادرکنی در شرق بصره آغاز شد. این عملیات از ۲۲ تیرماه تا هفتم مرداد ماه سال ۱۳۶۱ به طول انجامید. هدف از عملیات رمضان حضور قوای نظامی ایران در پشت شط‌العرب و تسلط بر معابر وصولی بصره بود که با حضور سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی انجام شد. در این عملیات رزمندگان اسلام در ۱۳۳ گردان پیاده؛ ۲۰ گردان زرهی، ۱۱ گردان مکانیزه و ۱۰ گردان توپخانه حضور داشتند. تصرف ۴۰ کیلومتر مربع از خاک دشمن حاصل این عملیات بود که دشمن بیش از ۶۴۰۰ کشته و زخمی و ۱۳۱۵ اسیر داشت. در ضمن ۴ لشکر و ۳ تیپ زرهی دشمن بین ۲۰ تا ۶۰ درصد منهدم شد و ۹ تیپ پیاده دشمن بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت و تلفات را متحمل شد.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عملیات رمضان مصطفی ردانی پور ردانی پور امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۶۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر شهید تازه تفحص عملیات «خیبر» در باقرشهر تشییع شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر شنبه و همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) باقرشهر آماده میزبان شهید گمنام شد.

بر اساس این گزارش طی هفته‌های گذشته و در راستای برگزاری کنگره سرداران ۱۲ هزار شهید استان تهران که مشخص شد شهیدی والامقام مهمان باقرشهر می‌شود.

گفتنی است که مردم شهید پرور باقرشهر و ری از از سه‌راهی خیرآباد تا انتهای بلوار نفت پیکر مطهر این شهید گمنام تازه تفحص عملیات «خیبر» را تشییع کردند.

لازم به ذکر است این مراسم که با حضور مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، حجت الاسلام باقری امام جمعه کهریزک، گراوند سرپرست بخشداری کهریزک، سرهنگ شهیری فرمانده سپاه ناحیه حضرت روح الله «ره»، شهرداران، دهیاران، ائمه جماعات مساجد، مسئولین ادارت و نهادها، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان، خبرنگاران و اصحاب رسانه، خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران و عموم مردم شریف و شهیدپرور شهرستان ری برگزار شد، پیکر مطهر شهید پس از تشییع در محل میدان اصلی پارک علم و فناوری وابسته به وزارت نفت آرام گرفت.

مرتضی همتی، شهردار باقرشهر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته جهت حضور این شهید والامقام در باقرشهر، با بازدید و کار شبانه روزی همکاران مجموعه شهرداری بولوار نفت و محل پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت اکنون برای میزبانی از این شهید والامقام آماده شد.

وی گفت: عمده فعالیت‌های شهرداری در این بلوار در زمینه محوطه سازی، تسطیح، جمع آوری زباله، نخاله‌های زیاد ساختمانی، لکه گیری آسفالت، بهسازی فضای سبز، زیباسازی و فضاسازی این بولوار بعد از سال‌ها بود و در نهایت امروز پیکر این شهید گلگون کفن با حضور گسترده مردم تشییع شد.

کد خبر 6096476

دیگر خبرها

  • برپایی یادواره شهید شاخص شهرستان کوار
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • پیکر مطهر شهید تازه تفحص عملیات «خیبر» در باقرشهر تشییع شد
  • یک مکالمه بیسیمی با عراقی‌ها درباره صدام
  • اولین فرمانده گردان در تیپ ۲۷ محمدرسول الله (ص) که بود؟
  • عملیات ضدصهیونیستی القسام در خارج از فلسطین
  • تشییع پیکر مطهر شهید محمدرضا غضبان
  • معلم شهید پس از ۳۹ سال به میهن بازگشت/جزئیات تشییع پیکر در ورامین
  • تشییع پیکر شهید حجت‌الله یوسفیه در ورامین
  • تشییع باشکوه پیکر شهید معلم در ورامین برگزار می شود