Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@23:26:48 GMT

چرا برخی از مواد خاصیت مغناطیسی دارند؟

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۷۲۴۴

متخصصان می‌گویند وقتی الکترون‌ها علاوه‌بر خارج از اتم در داخل آن نیز حرکت می‌کنند، ماده خاصیت مغناطیسی به خود می‌گیرد.

خبرگزاری میزان _ آنا نوشت: زمانی که الکترون‌ها از طریق یک سیم حرکت می‌کنند جریان حاصل از آن یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند. الکترون‌های داخل اتم نیز حرکت می‌کنند، این زیرذرات اتمی به دور هسته مرکزی اتم‌ها و بر محور خود می‌چرخند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرایط در بیشتر اتم‌ها باعث می‌شود اثر مغناطیسی حاصل از آن ضعیف باشد. با این حال در برخی اتم‌ها مانند آهن نوعی نیروی زیراتمی باعث چرخش الکترون‌ها به دور اتم‌های همسایه می‌شود. این امر به میدان‌های مغناطیسی جداگانه آن‌ها امکان ترکیب شدن و ایجاد یک میدان مغناطیسی فراتر از اتم را می‌دهد.

مواد مغناطیسی گروهی از مواد هستند که وقتی در معرض یک میدان مغناطیسی قرار می‌گیرند واکنش نشان می‌دهند که به آن خاصیت مغناطیسی گفته می‌شود. مواد مغناطیسی به پنج دسته فرومغناطیس، دیامغناطیس، پارامغناطیس و فرومغناطیس و آنتی‌مغناطیس تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: فلزات سمی ناشی از تولید موبایل تحفه شوم تکنولوژی برای بشر

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: مغناطیسی دانستنی ها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مغناطیسی دانستنی ها الکترون ها اتم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۷۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان

تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی ایران در حمایت از حرکت دانشجویان آمریکا و اروپا علیه جنایات اسرائیل در نوار غزه برگزار شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دانشجویان دانشگاه‌های کشور این هفته در حمایت از خیزش جهانی برای محکومیت رژیم صهیونیستی تجمعات اعتراضی برگزار و جنایات این رژیم را محکوم کردند.

در همین راستا تجمع دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی ایران در حمایت از حرکت دانشجویان آمریکا و اروپا با حضور دکتر عبدالرضا پازوکی؛ رئیس این دانشگاه، معاونین، مدیران و کارمندان و دانشجویان بین‌الملل دانشگاه بعد از ظهر امروز برگزار شد.

در ادامه تصاویر این تجمع را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • لحظه واژگونی تریلی درحال حرکت بر اثر طوفان+ فیلم
  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد
  • یک عملکرد غیرمنتظره در مخچه کشف شد
  • حرکت رونالدینیویی؛ امید عالیشاه با عکس خود، تولد همسرش را تبریک گفت! + عکس
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • کریستیانو رونالدو خطاب به خبرنگاران: کسی حرکت من رو ثبت نکرد؟ / فیلم
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین