Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: ارزش والای سالمندان در جامعه و ضرورت توجه به ابعاد گوناگون این دوره از زندگی آن‌ها سبب شده است نخستین روز اکتبر به عنوان «روز جهانی سالمندان» نامگذاری شود تا آنگونه که شایسته است این قشر را تکریم کرده و در مسیر تامین نیاز‌های آنان گام برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در همین راستا ششم تا دوازدهم مهرماه ۱۴۰۰ در تقویم بهداشتی کشور، به عنوان هفته بزرگداشت سلامت سالمندان نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید

آغاز شمارش معکوس واکسیناسیون سالمندان در بام‌ایران‌

جزایری اضافه کرد: امسال سازمان جهانی بهداشت به علت شرایط و چالش‌های سلامت در همه گیری کرونا و همچنین حساسیت‌های خاص دوران سالمندی، شعار این مناسبت جهانی را بهره‌مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال «اعلام کرده است.

او اظهار داشت: سالمندی دورانی است که دیر یا زود در انتظار همگان است، این قشر همواره و به ویژه در شرایط خاص همچون همه گیری بیماری کووید ۱۹ از نظر جسم و روان نیازمند توجه بیشتری هستند تا بتوانند این دوران را با پویایی، سلامت و نشاط بیشتری سپری کنند.

جزایری تصریح کرد: پیشگیری و مراقبت از کرونا در سالمندان به دلیل آسیب پذیر بودن آنان در برابر این بیماری، اهمیت زیادی دارد.

او گفت: بهترین راه پیشگیری از این بیماری، قرار نگرفتن سالمندان در معرض ویروس کروناست؛ همچنین رعایت نکات بهداشتی توسط سالمندان، سبب کاهش شانس ابتلای ایشان خواهد شد.

جزایری بیان کرد: امسال با توجه به نگرانی در مورد ابتلای سالمندان به کرونا، امکان برگزاری همایش و گردهمایی طی گرامیداشت هفته ملی سالمند میسر نبوده است؛ بنابراین پویش تلفنی و مجازی به منظور ارتباط با سالمندان در دستور کار قرار داده شده است.

او افزود: این پویش به صورت احوالپرسی مجازی از سالمندان اعم از والدین شهدا و ایثارگر، اساتید و معلمان سالمند، سالمندان پیشکسوت، سالمندان همسایه و محله، سالمندان تنها و نیازمند و سالمندان بیمار بستری در بیمارستان در هفته ملی سالمند انجام می‌شود.

جزایری اضافه کرد: در راستای هفته ملی سالمند فعالیت‌های مختلف آموزشی و اطلاع رسانی شامل اجرای برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، ارسال پیام‌های صوتی و تصویری، تهیه کلیپ‌های آموزشی، درج مطالب مرتبط با سلامت سالمندان در سایت‌ها و فضا‌های مجازی، علاوه بر تماس تلفنی با سالمندان، برنامه ریزی شده است.

او اظهار داشت: امید است با انجام این اقدامات بتوانیم در جهت آفزایش آگاهی این قشر گرانقدر و حفظ سلامت ایشان در دوران اپیدمی کووید ۱۹ گام‌های موثری برداریم.

جزایری ادامه داد: روزشمار هفته ملی سالمند بر اساس شعار سازمان جهانی بهداشت بدین شرح اعلام شده است:

سه شنبه (۶ مهر ماه): رسانه، آگاهی بخشی، مطالبه گری، فرهنگ و گفتمان سازی  چهارشنبه (۷ مهر ماه): آموزش و توانمندسازی‌  پنج‌شنبه (۸ مهر ماه): حمایت‌های اجتماعی، رفاهی و اقتصادی جمعه (۹ مهر ماه): سرمایه و مشارکت اجتماعی، خانواده و جامعه شنبه (۱۰ مهرماه): مراقبت و سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی یک‌شنبه (۱۱ مهر ماه): قانونگذاری، سیاست گذاری و راهبری امور سالمندان‌ دوشنبه (۱۲ مهر ماه): محیط دوستدار سالمند

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مرکز بهداشت روز جهانی سالمندان تقویم بهداشتی هفته ملی سالمند مهر ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۷۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی

علی حجتی‌پور مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: تعداد مشترکین گاز طبیعی در استان بیش از ۴۹۳ هزار مشترک است که در حال حاضر ۶۶۵ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

وی با بیان اینکه ۴۶۰ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در سال گذشته انجام شد و هم اکنون هشت هزار و ۳۷۴ کیلومتر شبکه‌گذاری در استان وجود دارد، عنوان کرد: بیش از ۱۶ هزار و ۹۰۰ مشترک سال گذشته در شبکه گازرسانی قرار گرفتند که معادل ۱۱ درصد کل سنوات قبل از این دولت بود.

حجتی پور اضافه کرد: گازکشی به ۲۰۶ واحد صنعتی استان قزوین در سال گذشته نیز با هدف تامین انرژِی تولیدی سبب شد تا شمار مشترکین صنعتی استان به چهار هزار و ۳۰ واحد برسد.

به گفته این مسئول، گاز مصرفی استان در سال گذشته حدود پنج میلیارد متر مکعب بود که از این مقدار سهم نیروگاه شهید رجایی ۲ میلیارد و ۶۸ هزار متر مکعب است.

وی بیان کرد: طبق مصوبه ابلاغی ریاست جهوری در سال گذشته برای لوله‌کشی رایگان گاز منزل حدود ۴۶۰ مددجو با صرف حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اقدام شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین، از آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون بیش از یک هزار و ۱۵۰ اشتراک پذیری رایگان برای مددجویان نهاد‌های حمایتی صورت گرفته که تعداد مددجویان خدمت گرفته از مجموعه را به بیش از ۶ هزار ۹۰۰ نفر می‌رساند.

حجتی پور همچنین اضافه کرد: در سال گذشته ۴۵۲ واحد موتورخانه با ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبار نیز در سطح استان بهینه‌سازی شده که یکی از دستاورد‌های مهم در حوزه مصرف بهینه انرژی محسوب می‌شود.

این مسئول ادامه داد: گازرسانی به شهرک نودهک با بیش از ۹۵ میلیارد ریال، شهرک عظیمیه بیش از ۲۳۵ میلیارد ریال، شهرک صنعتی کوهین و اجرای خطوط تقویتی ۲۰ اینچ البرز و قزوین به ترتیب و بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار از مهم‌ترین اقدامات شرکت گاز استان در سال گذشته بود.

حجتی پور همچنین طرح‌های طراحی و ساخت دستگاه عیب‌یاب پوشش pcmx، طراحی و ساخت کنتور بر پایه نوسانگر سیالی، پروژه تجاری‌سازی نشت‌یابی با پهپاد، پروژه مطالعه و بررسی تکنولوژی نوین صنعت گاز، تجاری سازی ۲۲ محصول فیلتر ترکیبی المنتی - سیکلونی و دستگاه تشخیص محل گرفتگی لوله و بررسی و مطالعه تکنولوژی‌های نوین صنعت گاز را از جمله طرح‌های پژوهشی صورت گرفته توسط شرکت گاز استان در سال گذشته برشمرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین اضافه کرد: سه پروژه پژوهشی سنتز پوشش شفاف عایق - شبیه‌سازی کنتور بر پایه نوسانگر سیالی و یک مورد پایان نامه دکتری سنتز ترکیبات آلی از ضایعات پلاستیکی نیز در سال گذشته با نتایج عالی خاتمه یافت و نتایج آن هم‌اکنون مورد استفاده کارشناسان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت