Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@22:17:37 GMT

ساخت ۱۳۲ هزار مسکن در ۴۰ شهرک جدید

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۷۹۸۴

ساخت ۱۳۲ هزار مسکن در ۴۰ شهرک جدید

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث ۱۳۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در ۴۰ شهرک جدید را در برنامه خود قرار داده‌ایم که می‌تواند تعادل مناسبی در بازار مسکن ایجاد کند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، حبیب‌الله طاهرخانی اظهار کرد: در راستای سیاست تامین مسکن توسط دولت سیزدهم ظرفیت ساخت ۴۰ شهرک را ایجاد کردیم. یکی از موارد مهم در احداث واحدهای مسکونی موضوع تامین زمین است که شهرک‌ها می‌تواند کمک خوبی به این مساله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعداد واحدهای مسکونی در ۴۰ شهرک ۱۳۲ هزار و ۲۰۰ واحد خواهد بود. از این تعداد ۱۰ شهرک در استان مازندران، هفت شهرک در گلستان، شش مورد در فارس، سه مورد در یزد، سه شهرک در تهران، دو مورد در آذربایجان شرقی، دو شهرک در هرمزگان است و در استانهای البرز، اصفهان، کردستان، کرمان، اردبیل، سمنان و خراسان جنوبی هرکدام یک شهرک ساخته می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه  در روزهای اخیر بازدیدی از منطقه تازه تاسیس اینچه برون در استان گلستان داشتیم گفت: شهر گرگان با توجه به افزایش قیمت مسکن نیاز به مسکن دارد و باید تدبیری در این خصوص اندیشیده شود. انواع راه حل‌ها از جمله شهرک‌ها را مدنظر قرار دادیم. پیشنهاداتی هم توسط مسئولان محلی انجام شد و اراضی را در چند منطقه معرفی کردند. ما نیز همزمان مطالعات را انجام می‌دهیم.

طاهرخانی، فرآیند احداث شهرک‌ها را در چند مرحله عنوان و تصریح کرد: بعد از اینکه مطالعات انجام شد موضوع از لحاظ مسائل شهری، اقتصادی و اجتماعی بررسی و مکان‌یابی می‌شود. سپس به کارگروه زیربنایی استان تحویل و شورای زیربنایی توسعه استان آن را مصوب می‌کند. بعد برای تصویب نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری می‌رود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: در حال حاضر احداث ۴۰ شهرک در دستور کار شرکت عمران قرار دارد که نیشتمان در استان کردستان به تصویب رسیده است. در اردبیل و اردکان نیز اقدامات اولیه در حال انجام است. مابقی نیز عمدتا در مراحل بررسی و تصویب استانها هستند.

وی احداث سه شهرک در استان تهران را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: مطالعات این سه شهرک انجام شده و در مرحله بررسی و تصویب استانی و ملی قرار دارد.

طاهرخانی تاکید کرد: ساخت و توسعه شهرکها ظرفیت سکونتگاهی جدیدی را به کشور عرضه می‌کند که ثمراتی همچون جذب سرریز جمعیت شهرها و کنترل بازارمسکن را در پی دارد.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان مسکن بازار مسکن قیمت مسکن ۴۰ شهرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۷۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد

سید محمدرضا مدرسی فرماندار یزد، در حاشیه بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن در شهر شاهدیه اظهار داشت: در این پروژه ۱۲۰ واحد مسکونی در قالب ۶ بلوک ۲۰ واحدی احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ واحد از این پروژه در قالب ۳ بلوک در مرحله نازک‌کاری و سفت‌کاری است، افزود: این واحد‌ها تا پایان خرداد ماه آماده واگذاری به متقاضیان خواهد شد.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه ۶۰ واحد باقی‌مانده نیز در قالب ۳ بلوک در حال احداث است، گفت: این واحد‌ها نیز تا سه ماه آینده آماده تحویل خواهد شد.

مدرسی با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به تامین انشعابات آب، برق، گاز و مخابرات این واحد‌ها اقدام کرده‌اند، از متقاضیان خواست تا نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کنند.

وی همچنین از آماده‌سازی ۱۶.۵ هکتار زمین برای احداث ۳۰۰ واحد مسکن ویلایی و خودمالکی در شهر شاهدیه خبر داد و گفت: این واحد‌ها نیز در قالب طرح جوانی جمعیت احداث خواهد شد.

فرماندار یزد در پایان از همکاری دستگاه‌ها و به‌ویژه شهرداری یزد در تسهیل صدور پروانه و آماده‌سازی زمین برای احداث واحد‌های مسکن ملی در شهر شاهدیه قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • شهرک بازیافت در قم احداث می‌شود
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • تصویب طرح جامع اولین شهرک مسکونی دولتی فارس
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • احداث دو سالن ورزشی در شهرک شهید یاغچیان تبریز