Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@00:58:03 GMT

چه زمانی باید به کلینیک خواب مراجعه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۸۰۶۴

چه زمانی باید به کلینیک خواب مراجعه کنیم؟

خسرو صادق نیت رئیس بیمارستان امام خمینی(ره)، متخصص طب کار و فلوشیپ پزشکی خواب در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس به پاره‌ای از پرسش‌ها درباره اختلالات خواب پاسخ داد.

وی با اشاره به اصول بهداشت خواب تاکید کرد افرادی که این اصول را رعایت کنند خواب بهتری خواهند داشت. یک ساعت پیش از اینکه به رختخواب برویم باید خود را آماده خواب کرده و از فعالیت‌های فکری و بدنی دوری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از خواب باید به فعالیت های آرامش بخش مثل مطالعه کتاب و گوش دادن به موسیقی ملایم پرداخت. ضمن اینکه در محل خواب حداقل نور باید وجود داشته باشد.

متخصص فلوشیپ پزشکی خواب افزود: اگر با رعایت این اصول مشکل بی‌خوابی برطرف نشد نیاز است تا عوامل استرس زا مورد بررسی قرار گیرند و افرادی که زمینه افسردگی دارند تحت نظر پزشک متخصص قرار گیرند.

بیدار شدن از خواب علت های مختلفی دارد و بهترین راه برطرف کردن علل زمینه ای است. خواب منقطع یکی از انواع بی‌خوابی است و دلایل مختلفی دارد. اگر بی خوابی مزمن باشد دلایل مختلفی همچون مشکلات جسمی و روانی دارد که بهترین راه برای درمان آن مراجعه به کلینیک های خواب، بررسی و درمان آن است.

صادق نیت خاطرنشان کرد: دیدن رویا در خواب طبیعی است و حدود 20 درصد خواب به این مقطع اختصاص دارد. رویاها معمولا به خاطر نمی‌مانند . اگر به این دلیل خواب خوبی نداریم باید دلایل مختلفی همچون اختلالات تنفسی و حرکتی را بررسی کنیم. دلیل به یادماندن رویاها غیرطبیعی است. خواب‌های تکراری که از یک حادثه واقعی در ذهن فرد می‌ماند عارضه ای است که نیاز به درمان توسط روانپزشک دارد. این روند می‌تواند فرد را تا ماه‌ها و سالها آزار دهد.

متخصص فلوشیپ پزشکی خواب درباره داروی رسپریدون گفت: این دارو یکی از داروهای اعصاب و روان است که می تواند روی خواب تاثیر داشته باشد اما می تواند اضطراب را هم برطرف کند. این دارو فقط برای خواباندن استفاده نمی‌شود. رسپریدون توسط پزشک تجویز می شود.

وی یادآور شد: برخی افراد در موقع خواب عرق کرده و احساس تشنگی می‌کنند که ناشی از چاقی و مشکلات تنفسی و دیابت است. در این حالت خرو پف هم به همراه این علائم دیده می شود. این اختلالات تنفسی در درازمدت می‌تواند صدمات جدی را به همراه داشته باشد.این افراد باید برای درمان اختلال خواب به کلینیک های خواب مراجعه کنند.

صادق نیت افزود: وسواس فکری بیماری شایع در حوزه روانپزشکی است. افرادی که وسواس فکری دارند باید به روانپزشک مراجعه کنند تا درمان شوند. درمان این اختلال زمان بر است.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد:  برخی در خواب احساس می کنند بیدارند و محیط اطراف را می بینند و در همین هنگام بدنشان قفل می کند این افراد حتما باید به کلینیک های خواب مراجعه کرده و تست خواب دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کلینیک خواب بدخوابی درمان بدخوابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۸۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج

دکتر شهرام صیادی رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز در این آیین گفت: عملیات ساخت این کلینیک با مشارکت بنیادخیریه پورکاشانی از سال ۹۷ با زیر بنای سه هزار متر مربع در چهار طبقه آغاز شد.

وی ادامه داد: بنیاد مذکور ۲ هزارو۷۰۰ میلیارد ریال و دانشگاه علوم پزشکی البرز یک هزارو۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت وتجهیز این مجموعه هزینه کرده اند.

صیادی افزود: این کلینیک درمانی دارای بخش های اطفال، داخلی، عفونی، قلب، دندانپزشکی، ارتوپدی، زنان و تغذیه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطر نشان کرد: مرکز درمان اعتیاد بیمارستان امام حسین (ع) امروز نیز افتتاح و به بهره برداری رسید.

صیادی حضور و نقش خیرین در بخش سلامت و اعتلا بهداشت و درمان استان را پررنگ و اثرگذار دانست و بر مردمی سازی سلامت در تمام بخش ها تاکید کرد .

محمد شهر با ۱۷۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کرج قرار دارد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899208

دیگر خبرها

  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • پیامک هایی که رویای لاغری تبلیغ می کنند
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • ۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • لیست مرکز کاشت دندان در تهران
  • بستری شدن اورژانسی کارلوس ته‌وز