Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، سازمان عفو بین الملل بیانیه‌ای را در خصوص تداوم بازداشت «شیخ سلمان العوده» معارض برجسته سعودی در زندان‌های عربستان، صادر کرد.

بر اساس این گزارش، سازمان عفو بین الملل در بیانیه خود خواستار آزادی هرچه سریع‌تر این مبلغ و معارض برجسته سعودی شده است. این سازمان تأکید کرده است که وضعیت جسمانی العوده مناسب نیست و وی باید سریع‌تر آزاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سازمان مذکور همچنین عنوان کرده است که شیخ سلمان در معرض خطر اعدام قرار دارد اما دادگاه سعودی همواره جلسه صدور حکم این شخصیت معارض را به تعویق می‌اندازد. ما خواستار آزادی شیخ سلمان هستیم.

چندی پیش «عبدالله العوده» پسر «سلمان العوده» اعلام کرد که پدرش به دلیل شکنجه در زندان توسط نظامیان عربستان سعودی نیمی از بینایی و شنوایی‌اش را از دست داده است.

وی افزود: پدر من پس از گذشت بیش از ۳ سال از دستگیری‌اش همچنان در حبس انفرادی به سر می‌برد و تحت شکنجه و آزار و اذیت قرار دارد و اجازه درمان جدی نیز به وی داده نمی‌شود. وی پیش از این نسبت به شرایط غیر انسانی زندان «الحایر» در ریاض و رفتار وحشیانه با بازداشتی‌ها هشدار داده بود.

عبدالله تاکید کرد: دلیل بازداشت پدر من انتشار یک پست توئیتری در خصوص روابط میان عربستان و قطر بود. وی معتقد بود که آشتی بهترین راه برای حل بحران قطر است اما چند روز بعد از انتشار این پست، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

وی بیان کرد: تاکنون ۳۷ اتهام به پدر من وارد آمده است. دولت عربستان باید اصلاحات واقعی را محقق کرده و پدر من را به همراه دیگر زندانیان سیاسی آزاد کند.

سپتامبر سال ۲۰۱۷، مقامات سعودی شماری از مبلغان برجسته و فعالان این کشور از جمله سلمان العوده، عوض القرنی و علی العمری را به اتهام تروریسم و توطئه علیه دولت بازداشت کردند. علاوه بر سلمان العوده، لجین الهذلول فعال زن سعودی که در حال حاضر در زندان عربستان بازداشت است، تحت شکنجه‌های جسمی قرار گرفته است.

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: سلمان العوده بین الملل پدر من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد

سفیر ایران در عربستان سعودی در گفتگویی اعلام کرد که امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفتگو با شبکه العربیه اعلام کرد که امسال در موسم حج 90 هزار ایرانی عازم سرزمین‌ وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد که این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفتگو بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود که این پروازها به مدت 20 روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای عمره پایان خواهد یافت به 6000 نفر خواهد رسید.

وی در خصوص حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی 90 هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

روز دوشنبه 3 اردیبهشت ماه پس از گذشت 9 سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسئولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در ریاض طی اظهاراتی با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

سفیر کشورمان با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی براى تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به‌امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسئولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینهآغاز عملیات حج عمره پس از وقفه 9 ساله

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد