Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر استفاده از ابزار‌های فرهنگی وهنری در انتقال ارزش‌ها و ابعاد مختلف هشت سال دفاع مقدس، از حمایت ویژه این وزارتخانه برای آثار تولیدی با موضوع دفاع مقدس به ویژه در جشنواره فیلم فجر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای محمدمهدی اسماعیلی با گرامیداشت یاد شهدا و ایثار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: زبان هنر بهترین ابزار انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نوجوانان، جوانان نسل امروز و آیندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همراه با تبیین و معرفی رشادت‌ها و الگوسازی از بزرگان شهید، سرداران و رزمندگان اسلام را نیازمند عزم همگانی، وحدت، هم‌صدایی و همدلی همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی بیان و تاکید کرد: باید از همه ابزار‌های فرهنگی و هنری در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس استفاده شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه‌ها و اولویت‌های این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین دولت سیزدهم به منظور استفاده از ظرفیت‌های فرهنگ و هنر و رسانه برای عینی و ملموس کردن ابعاد مختلف دفاع مقدس، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که به حوزه سینمایی هم در دیدار‌های اخیر تاکید داشتم اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که ایشان بار‌ها از بزرگان شهید ما در عرصه دفاع مقدس نامبردند که باید از آن‌ها مجموعه‌های نمایشی ساخته و تهیه شود، اما تاکنون بخش عمده این مهم انجام نشده است.

تاکید بر ساخت آثار نمایشی در معرفی نماد‌های هویتی نسل جوان در دفاع مقدس
آقای اسماعیلی ادامه داد: آنچه امروز در برنامه سینمایی دولت سیزدهم تاکید ویژه بر آن دارم این است که ساخت آثار نمایشی ویژه در بحث معرفی نماد‌های هویتی نسل جوان در دفاع مقدس باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: در جلسات اخیر با حوزه سینمایی بر ساخت اینگونه آثار دفاع مقدسی تاکید و اعلام شد که ساخت اینگونه آثار مورد حمایت ویژه و جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهند گرفت.

نمود عینی ساخت آثار دفاع مقدسی در جشنواره فیلم فجر امسال
به گفته اسماعیلی، برای همین منظور تلاش ما این است که این مهم در جشنواره فیلم فجر امسال هم نمود عینی پیدا کرده و فیلم و آثار تولیدی متناسب با فرهنگ دفاع مقدس ساخته و نمایش داده می‌شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بر این باورم که فعالان فرهنگی، هنری و رسانه می‌توانند نقش مهم و بی بدیلی در زمینه تبیین و معرفی روحیه ایثار و شهادت همراه با الگوسازی دلاور مردان و ایثارگران و شهیدان والا مقام این مرزوبوم در قالب تولید شعر، رمان، داستان، نمایشنامه، فیلم، موسیقی، سینما، نقاشی و سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری ایفا کنند.

نقش رسانه‌ها در زمینه ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس
وی همچنین با اشاره به نقش رسانه‌ها در زمینه ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در تبیین دستاورد‌ها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس نقشی کلیدی، حساس و مهم برعهده دارند و باید در این زمینه همت مضاعف داشته باشند.
به گفته آقای اسماعیلی، آنچه امروز به آن بیش از هر زمانی نیاز داریم بیان و معرفی ارزش‌ها و دستاورد‌ها و تفکری است که توانست ضمن اینکه ملت را در کنار یکدیگر منسجم و با قدرت نگه دارد، دفاع مقدس را نیز به پیروزی رساند.

رسالت اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در ترویج فرهنگ دفاع مقدس
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: اهالی فرهنگ و هنر در معرفی و تبیین ابعاد مختلف هشت سال دفاع مقدس، مقوله پایداری و شهادت، ایثار و جوانمردی، گذشت و فداکاری و... رسالت خطیر و سنگینی برعهده داشته و دارند که باید به خوبی و نحوه شایسته انجام شود.
آقای اسماعیلی در عین حال تصریح کرد: انعکاس موثر ابعاد مختلف هشت سال دفاع مقدس تنها از طریق فرهنگ و هنر و رسانه میسر می‌شود از این رو رسالت هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در این مسیر از مبارزه رزمندگان اسلام در آن دوران کمتر نیست و باید به نحو احسن انجام شود و به ثمر نشیند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آثار سینمایی دفاع مقدس فرهنگ و ارشاد اسلامی ارزش های دفاع مقدس هشت سال دفاع مقدس ابعاد مختلف ترویج فرهنگ فرهنگ و هنر هنر و رسانه ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: دفاع مقدس برای مجموعه انتظامی پایان نیافته است و امروز همکاران ما در جنگ نرم با دشمن، آماده جانفشانی هستند و در خط مقدم قرار دارند.

به گزارش مشرق، سردار احمدرضا رادان در جلسه شورای عالی حفظ ارزش‌های انتظامی و دفاع مقدس با تاکید بر ادبیات سازی در این حوزه، افزود: برای این دوران که همکاران ما برای مقابله با جنگ نرم دشمن در میدان هستند و از طرق مختلف مورد هجمه قرار می‌گیرند و طعنه می‌خورند، باید نامی برازنده برگزید؛ (پیشگامان جنگ نرم و دوران دفاع جنگ نرم) و این نام را برای آنان و دیگران تبیین کرد.

فرمانده کل انتظامی خاطر نشان کرد: در این روزها تعدادی از همکاران ما در جنگ نرم دشمن آسیب می‌بینند و طعنه می‌خورند و باید با تعریف یک شاخص از مجروحان و شهدای این جنگ نیز همانند دیگر مجروحان و شهدایی که در دیگر ماموریت‌ها تقدیم می‌کنیم، قدردانی کنیم و این عزیزان نیز نباید از چشم مردم مخفی و جهاد آنان مغفول بماند و عزیزان در این راه باید به اقدامات خود افتخار کنند.

سردار رادان با تاکید بر لزوم بازدید دانش آموزان و دانشجویان از مناطق مختلف عملیاتی و یادمان شهدایی که در استان‌های مختلف وجود دارد، اظهار داشت: باید سهم بخش‌های مختلف مجموعه انتظامی در این میان مشخص شود و از ظرفیت‌های مختلف برای تسهیل و برنامه‌ریزی برای هرچه مناسب‌تر این برنامه‌ها اقدام شود.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با تاکید بر تهیه یک نرم افزار خاص برای معرفی یادمان‌های شهدا در استان‌های مختلف برای مردم اظهار داشت: باغ موزه دفاع مقدس ظرفیت‌های بسیار بالایی برای معرفی دوران دفاع مقدس به نسل جوان دارد که تاکید می‌کنم باید در سال ۱۴۰۳ تعداد زیادی از همکاران در این موزه برای بازدید و آشنایی با دوران دفاع مقدس و آشنایی با نقش انتظامی اعزام شوند.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: باید در کلانتری‌های ما شهدای محله آن بخش به عنوان نماد و یادمان تعریف شود و خلاصه‌ای از زندگینامه آنان در کلانتری‌ها در معرض دید همگان باشد و مراجعان از خصوصیات اخلاقی و خانوادگی آنها آشنا شوند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • انتشارفراخوان حمایت از تولیدات نمایشی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • دفاع مقدس ما امروز در جنگ نرم است
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود