Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@05:42:21 GMT

عبور ناوچه انگلیسی از تنگه تایوان و واکنش پکن

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۹۶۸۶

عبور ناوچه انگلیسی از تنگه تایوان و واکنش پکن

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست، ناوچه «اچ ام اس» ریچموند که بخشی از گروه ضربت ناو هواپیمابر بریتانیا است، توسط ناو هواپیمابر اچ ام اس ملکه الیزابت رهبری می شود.

این گروه مانورهایی را در منطقه اقیانوس های هند و آرام با کشورهایی از جمله ژاپن و آمریکا انجام داده است.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس روز گذشته /دوشنبه/  عبور «اچ ام اس» ریچموند از تنگه تایوان را تأیید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت نیروی دریایی انگلیس در هر کجا که فعالیت می کند، مطابق با قوانین بین المللی عمل می کند. این مقام گفت که این اقدام نشان دهنده تعهد این کشور به برقراری امنیت در منطقه اقیانوس هند و آرام است.

گفته می شود این عبور، اولین گذر یک کشتی دریایی انگلیس از طریق تنگه تایوان از سال ۲۰۱۹ تا کنون بوده است. کشتی های نیروی دریایی آمریکا به طور منظم از این تنگه عبور می کنند.

سخنگوی فرماندهی منطقه شرقی ارتش آزادیبخش خلق چین روز دوشنبه در بیانیه ای از عبور ناوچه انگلیسی انتقاد کرد و گفت این رفتاری است که "نیات شیطانی" را دنبال می کند و ارتش چین نیز این کشتی را دنبال کرده و به آن هشدار داده است.

فرماندهی منطقه شرقی ارتش آزادیبخش خلق گفت که نیروهای هوایی و دریایی را برای تعقیب ریچموند و هشدار به آن سازماندهی کرده است.

در این بیانیه آمده است: این نوع رفتار نیت بدی دارد و به صلح و ثبات در تنگه تایوان آسیب می رساند. نیروهای فرماندهی ارتش همیشه از هوشیاری بالایی برخوردارند و با همه تهدیدها و تحریکات قاطعانه مقابله می کنند.

روابط بین پکن و لندن در حال حاضر بر اساس یک لیست طولانی از مسائل از تجارت گرفته تا حقوق بشر دچار تنش شده است.

منبع: CCTV برچسب‌ها انگلیس نیروی دریایی آمریکا ایالات متحده آمریکا تایوان پکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس نیروی دریایی آمریکا ایالات متحده آمریکا انگلیس نیروی دریایی آمریکا ایالات متحده آمریکا تایوان پکن تنگه تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۹۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم بی‌دفاع؛ شفیلدیونایتد از مرز ۱۰۰ گل خورده در لیگ برتر عبور کرد

شفیلدیونایتد یکی از ضعیف ترین تیم هایی است که لیگ برتر به خود دیده است.

در دیداری از هفته ۳۶ لیگ برتر انگلیس 2023/24، ناتینگهام فارست مقابل شفیلدیونایتد به برتری ۳-۱ دست یافت. سقوط شفیلدیونایتد به چمپیونشیپ هفته گذشته مسجل شده بود. آنها امشب از مرز +۱۰۰ گل خورده در فصل جاری لیگ برتر عبور کردند.

به نقل از اوپتا؛ شفیلدیونایتد در ۳۶ بازی فصل جاری لیگ برتر، ۱۰۰ گل دریافت کرده است. آنها رکورددار بیشترین گل دریافتی در فصول ۲۰ تیمی در تاریخ لیگ برتر هستند. دربی کانتی در فصل 2007/08 با 89 گل خورده از این نظر رکورددار بود. سوئیندون تاون در فصل 1993/94 یعنی فصلی که لیگ برتر با 22 تیم برگزار می شد هم 100 گل دریافت کرد.

در تاریخ لیگ سطح اول انگلیس و در فصول ۲۰ تیمی، آخرین بار لسترسیتی در فصل ۱۹۰۸/۰۹ یعنی ۱۱۵ سال پیش با ۱۰۲ گل خورده، بدترین رکورد را دارد. شفیلدیونایتد در دو هفته پایانی احتمالا از این رکورد هم عبور می کند.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • تیم بی‌دفاع؛ شفیلدیونایتد از مرز ۱۰۰ گل خورده در لیگ برتر عبور کرد
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد
  • گواردیولا و حمایت از واکنش کلوپ: حذف تیم‌های انگلیسی دلیل دارد
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی