Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید کاکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دیشب و در نتیجه رایزنی‌های استاندار ایلام با استاندار واسط عراق تعداد محدودی از زائران دارای مجوزهای قانونی موفق به عبور از گیت‌ها شدند.

تعدادی از زائران منتظر عبور از مرز مهران هستند

وی افزود: هم‌اکنون تعدادی از زائران حاضر در پایانه مرزی مهران منتظر عبور از مرز هستند که با توجه به انسداد کامل مرز زرباطیه عراق، احتمال خروج این افراد وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاکی در مورد موج بازگشت زائران هم توضیح داد: بازگشت زائران از بامداد امروز شروع شده است و انتظار می‌رود از عصر امروز تا روز جمعه به تدریج تعداد زائران بازگشتی از عراق افزایش یابد.

۵۲ هزار زائر ایرانی و عراقی از مرز مهران تردد کردند

وی گفت: از ۲۵‌ محرم تاکنون ۵۲ هزار نفر زائر از مرز مهران تردد داشته‌اند که سهم اتباع ایرانی ۴۲ هزار و تعداد مسافران عراقی هم ۹ هزار نفر بوده است.

وی یادآور شد: افرادی که از مرز تردد داشته‌اند دارای موافقتنامه رسمی از طرف عراق، روادید و برگه تزریق واکسن بوده‌اند که از سوی عراق اجازه ورود دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، مرز بین‌المللی مهران به عنوان تنها مرز زمینی برای بازگشت زائران از پیاده‌روی اربعین در نظر گرفته شده است.

بر اساس موافقت مسئولان عراقی امسال تنها ۶۰ هزار زائر از طریق هوایی مجوز حضور در پیاده‌روی اربعین دریافت کردند که بسیاری از آنها تنها بلیط رفت داشتند و بدون شک برای بازگشت از مسیر مرز مهران به کشور باز می‌گردند.

مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است.

برچسب‌ها ایلام پایانه مرزی مهران زائران اربعین عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام پایانه مرزی مهران زائران اربعین ایلام پایانه مرزی مهران زائران اربعین عراق مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب بهاری راه ۷ روستای مازندران را مسدود کرد

آفتاب‌‌نیوز :

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران درخصوص سیلاب بهاری در مازندران گفت: سیلاب بهاری موجب انسداد محور اصلی هراز و ۷ محور روستایی شد.

وی افزود: باتوجه به وضعیت تردد اولویت با رفع انسداد با محور تردد بوده عملیات بازگشایی در محور هراز در دستور کار قرار گرفت که بازگشایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: موضوع دیگر رفع انسداد راه‌های روستایی بود که در دستور کار قرار گرفت.

محمدی یادآور شد: این روستا‌ها باتوجه به شدت بارش‌های در بخش‌های بلده و آمل قرار دارند.

رگبار‌های بهاری طی روز گذشته همان‌گونه که پیش‌بینی شد اختلال در تردد، آب‌گرفتگی معابر و مسیل‌ها، ریزش سنگ و سایر را به دنبال داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم
  • انسداد محورهای مواصلاتی در خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • سیلاب بعضی از محور‌های خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • محور‌های شهرستان زیرکوه مسدود شد
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • سیلاب بهاری راه ۷ روستای مازندران را مسدود کرد