Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسدالله حیدری روز سه شنبه درجمع خبرنگاران افزود: این طرح  در شرایط کرونایی با راه اندازی سامانه غربالگری اضطراب توسط دفتر مشاوره معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: این طرح با هدف شناسایی زودهنگام اضطراب کودکان ، ارجاع به موقع جهت مداخلات تخصصی و افزایش اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان از سالهای قبل در مهدهای کودک و پیش دبستانی های استان البرز اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اضافه کرد : جهت رفاه حال والدین و جلوگیری از تردد در شرایط کرونایی ، والدین می توانند با مراجعه به سایت   moshavereh.behzisti.ir با وارد کردن تاریخ تولد و شماره ملی کودکان در قسمت غربالگری اضطراب، نسبت به ثبت نام و تکمیل پرسشنامه مربوطه اقدام کنند.

 حیدری ادامه داد: پس از تکمیل پرسشنامه نتیجه غربالگری به والدین اعلام می شود تا در صورت لزوم و داشتن علائم در کودکان به مراکز مشاوره جهت مداخلات تخصصی مراجعه کنند.

 مدیرکل بهزیستی البرز همچنین گفت: شایع‌ ترین اختلالات دوران کودکی اختلالات اضطرابی است و اغلب اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته میشود و مانع تشخیص و مداخلات به موقع می‌ گردد و در صورت بی توجهی و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی ، شغلی فرد و افسردگی می شود.

برچسب‌ها اختلالات اضطرابی کرج سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختلالات اضطرابی کرج سازمان بهزیستی کشور اختلالات اضطرابی کرج سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به ۲۷ هزار و ۲۹۸ خانوار، تعداد ۳۷ هزار و ۶۹۲ کودک زیر ۵ سال واکسینه شدند.

وی افزود: نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر ۵ سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

بیات، هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد و گفت: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران (افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی، این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

بیات یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان ۵ سال (صفر تا ۵۹) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی، تمامی کودکان زیر ۵ سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از ۹۵ درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خرداد ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

کد خبر 6096509 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • جزئیات جدید از پیدا شدن دختر صحرا؛ پشت‌پرده دزدیده شدن «یسنا» فاش شد!
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • هشدار مرسک درباره ادامه اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ