Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:18:36 GMT

گلزار شهدا آرمان‌شهر ترویج ایثار و شهادت است

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۱۳۵۶

گلزار شهدا آرمان‌شهر ترویج ایثار و شهادت است

رسول ملاحسنی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص ایجاد تحول در ساختار گلزار شهدا قزوین اذعان کرد: باید فضا گلزار شهدا به سمتی برود که تبدیل به قطب فرهنگی اثرگذار در اقشار مختلف جامعه شود.

وی ادامه داد: اگر مسئولین بخواهند، افراد علاقمند به خادمی شهدا آمادگی خدمت و عمل مؤثر در گلزار شهدا را دارند.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به اینکه مسئولیت ارتقا و استفاده بهینه از فضا گلزار شهدا تنها به عهده بنیاد شهید است، اظهار کرد: از لحاظ قانونی مسئولیت ارتقا و کم‌کاری در گلزار شهدا و موزه شهدا، بنیاد شهید است و در اساسنامه بنیاد شهید درج شده که باید از فضای گلزار شهدا استفاده معرفتی و فرهنگی شود و بدین وسیله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: حتی کارگروهی با عنوان کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدا که مسئول آن معاون عمرانی استاندار است وجود دارد و در آن مصوب شده است که همه ارگان‌ها خارج از بنیاد شهید نیز وظیفه دارند در راستای برنامه‌ها و اهداف گلزار شهدا اقدام به همکاری مطلوب کنند.

ملاحسنی اضافه کرد: به عنوان مثال اداره برق برای برق گلزار شهدا همکاری لازم را به عمل آورد، اما گفتنی است که وظیفه پیگیری این نوع همکاری‌ها به عهده بنیاد شهید است و همچنین متأسفانه مصوبات این کارگروه رسانه‌ای نمی‌شود و مشخص نیست چه در آن می‌گذرد.

وی تشریح کرد: در واقع همه ارگان‌ها باید با این کارگروه همکاری کنند این‌گونه مشکلات از جمله مسئله سرویس بهداشتی، آب، برق و.. حل می‌شود.

نویسنده کتاب یادت باشد و کاش برگردی، با عنوان اینکه گلزار شهدا آرمان شهر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است، تصریح کرد: گلزار شهدا در همه اقشار به ویژه قشر جوان و نوجوان حتی با وجود اختلاف نظرها تأثیر به سزایی دارد و حس حماسه، ایثار و گذشت را به آن‌ها منتقل می‌کند.

وی افزود: شاهد مراجعه هر پنجشنبه مردم به گلزار شهدا بدون هیچ‌گونه تبلیغ و اطلاع‌رسانی هستید بدیهی‌است که اگر کار فرهنگی، تبلیغی مناسب و برنامه‌ها فرهنگی برای این فضا برنامه‌ریزی شود نتیجه دوچندان می‌دهد.

این کارشناس فرهنگی مطرح کرد: باید نگاه جامع به گلزار شهدا به عنوان قطب فرهنگی داشته‌باشیم، متأسفانه اکنون از این فضا با ظرفیت‌ها استثنایی استفاده درست و کافی نمی‌شود، حتی می‌توان گفت با حضور هنرمندان و گروه‌ها فرهنگی و جهادی، استفاده از این فضا برای برنامه‌ها تسهیل می‌شود.

وی یادآور شد: برای عدم اجرای برنامه در گلزار شهدا توسط شیفتگان به شهدا، سنگ‌اندازی می‌شود درحالی‌که باید از این افراد خواهش شود که در این فضا برنامه اجرا کنند و از برنامه‌ها محدود و کلیشه‌ای پرهیز کنیم.

ملاحسنی در پایان بیان کرد: جای روایت‌ها کوتاه در گلزار شهدا قزوین خالی است، درحالی‌که راویان خوبی در این زمینه وجود دارند.

کد خبر 5315321

منبع: مهر

کلیدواژه: گلزار شهدا موزه شهدا قزوین اربعین 1400 اربعین حسینی ویروس کرونا هفته دفاع مقدس بوشهر مرز مهران عکس استانها علامه حسن زاده آملی ایلام آمار کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه بازگشایی مدارس واکسن کرونا گلزار شهدا بنیاد شهید برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۱۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی

 آیت الله عبادی در دیدار مسئول موسسه بینش مطهر کشور ضمن گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت علامه استاد آیت الله مطهری گفت: آثار شهید مطهری بیش از گذشته ترویج و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: اساتید باید به صورت کلاسیک آثار و اندیشه‌های استاد مطهری، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و سایر شخصیت‌ها را در برنامه‌های کاری و درسی قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مجلس و مسئولان فرهنگی وظیفه دارند تا آثار این استاد بزرگوار را در جزو برنامه‌های درسی قرار دهند. 

مسئول موسسه بینش مطهر کشور نیز با اشاره به اینکه امروز در کشور بیش از هزار نفر از اساتید و حوزه‌های علمی مورد تایید برای ترویج آثار و اندیشه‌های استاد مطهری در کشور فعالیت می‌کنند گفت: در این خصوص ۳۰ نفر از اساتید در خراسان جنوبی هستند که با هزار و ۲۰۰ دانش پژوه فعالیت می‌کنند.

هاشمی افزود: استفاده از کتاب‌های استاد مطهری و همچنین ۵ نفر از مراجع بزرگ کشور و بهره گیری از دیدگاه‌های آنان برای اقشار مختلف کودکان، نوجوانان و دانشجویان در برنامه کاری ما است.

وی گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آثار شهید مطهری در مراکز فرهنگی نیز باید گسترش یابد و جزو برنامه‌های درسی آنان باشد که بنیان فکری افراد را تقویت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد