Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ گزارش فعالیت شهریور ماه شرکت فولاد مبارکه اصفهان که روز گذشته توسط این شرکت در سامانه کدال قرار گرفت، نشان از رشد تولید، فروش و درآمد عملیاتی این شرکت در ماه گذشته دارد.

 مجموع تولید فولاد مبارکه اصفهان در شهریور ماه ۱۴۰۰، با افزایش ۴۰درصدی نسبت به مرداد ماه، به حدود ۵۶۰هزار تن رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود این رقم نسبت به شهریور ماه سال گذشته ۳۵درصد افت را تجربه کرده است. محصولات گرم تولید شده در فولاد مبارکه با ۲۳۰هزار تن، بیش‌ترین سهم از تولید این شرکت در مرداد ماه را به خود اختصاص داد. علاوه بر آن، فولاد مبارکه اصفهان در شهریور ماه، ۱۳۰هزار تن محصولات سرد و ۲۸ تن محصولات پوشش‌دار تولید کرد.

با پایان ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، مجموع تولید فولاد مبارکه در این دوره به سه میلیون و ۵۸۰هزار تن رسید. در حالی که این مقدار در بهار و تابستان سال ۹۹، از ۴میلیون تن عبور کرده بود.

از سویی دیگر، میانگین تولید ماهانه فولاد مبارکه در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰، برابر با ۶۰۰هزار تن رقم خورد. این رقم اما در ۶ ماه اول سال ۹۹، از ۶۷۰هزار تن عبور کرد و در کل سال به ۶۵۰هزار تن رسید.

در ماه گذشته، فولاد مبارکه ۵۷۵هزار تن از محصولات خود را به فروش رساند. محصولات گرم، ۶۰درصد، محصولات سرد ۲۲درصد، محصولات پوشش‌دار چهار درصد و سایر محصولات ۱۴درصد از فروش کل فولاد مبارکه در شهریور ماه را به خود اختصاص دادند.

 به این ترتیب، فروش فولاد مبارکه نسبت به مرداد ماه، شاهد رشد ۳۱درصدی بوده اما در مقایسه با شهریور سال گذشته، حدود هفت درصد کاهش یافته است.

فولاد مبارکه در نیمه اول سال ۱۴۰۰، به طور میانگین ماهانه ۶۰۰هزار تن از محصولات خود را به فروش رساند. همچنین میانگین فروش ماهانه فولاد مبارکه در ۶ ماهه ابتدایی و کل سال ۹۹، معادل ۶۴۰ هزار تن بود.

گفتنی است فولاد مبارکه در مجموع بهار و تابستان ۱۴۰۰، سه میلیون و ۶۰۰هزار تن محصول فروخت که این مقدار حدود ۶درصد کمتر از دوره مشابه سال ۹۹ است.

درآمد عملیاتی فولاد مبارکه با رشدی ۳۴درصدی نسبت به ماه گذشته، به ۱۲هزار میلیارد تومان رسید. این رقم نسبت به شهریور ماه ۹۹ رشد چشمگیر ۱۱۸درصدی را تجربه کرده است. لازم به ذکر است بیش از ۵۸درصد فروش شهریور ماه فولاد مبارکه، مربوط به محصولات گرم این شرکت بود و محصولات سرد، ۲۵درصد فروش فولاد مبارکه را به خود اختصاص دادند.

جمع درآمد عملیاتی فولاد مبارکه در ۶ماه ابتدایی سال جاری، به بیش از ۶۶هزار میلیارد تومان رسید. در حالی که این مبلغ در ۶ ماه نخسن سال گذشته معادل تنها ۲۷میلیارد تومان بوده است.

نرخ‌های فروش محصولات فولاد مبارکه نیز در آخرین ماه تابستان ۱۴۰۰، دستخوش تغییراتی بود. نرخ محصولات پوشش‌دار فولاد، با هفت درصد افزایش مواجه شد. همچنین نرخ محصولات گرم، حدود پنج درصد و محصولات سرد، دو درصد افزایش پیدا کرد.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

پربیننده ترین جاماندگان به سهام عدالت می‌ رسند؟ استانداران منتخب سمنان، یزد و اردبیل رأی اعتماد گرفتند / آیین‌نامه اجرایی تعیین قیمت خرید برق در بورس تصویب شد گزارش بورس ۴مهرماه ۱۴۰۰ نمای پایانی بورس(چهار مهر۱۴۰۰) / شاخص کل با رشد حدود سه هزار واحدی معاملات را به پایان برد نقشه بورس امروز بر اساس ارزش معاملات / رشد حدود ۶هزار واحدی شاخص کل بورس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس سهام فولاد فولاد مبارکه درآمد عملیاتی محصولات گرم محصولات سرد شهریور ماه اول سال سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۱۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۲۰ طرح آبخیزداری در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت:با بیش از ۳۵ میلیارد تومان هزینه ازمحل اعتبارات ملی واستانی ۲۰ طرح آبخیزداری شامل بندخاکی، سازه‌های کنترل سیلاب سنگی ملاتی وعملیات بیولوژیک درشهرستان‌های اصفهان، مبارکه، سمیرم، کوهپایه، کاشان، آران وبیدگل، خوروبیابانک، چادگان، گلپایگان، برخوار، شاهین شهر، تیران، نجف آباد، اردستان، بوئین میاندشت وفریدن اجرا شد.
حسین یاری مساحت اجرای این طرح را ۳۰ هزار هکتار دانست و افزود:کنترل ومهارسیلاب، جلوگیری ازفرسایش ورسوب وحفظ آب وخاک، تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی، افزایش پوشش گیاهی وجلوگیری ازخسارت به تاسیسات وزیرساخت‌های پائین دست (مزارع، باغات، قنوات، چاه ها، جاده‌ها ومنازل مسکونی) از اهداف اجرای این طرح بوده است.
وی ادامه داد: همچنین در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیاردنهال ۴ طرح بیولوژیک بذرکاری بادام اسکوپاریا در ۱۰۰۰ هکتار از اراضی شهرستان‌های برخوار، مبارکه، کوهپایه و بویین میاندشت باهزینه ۵ میلیارد تومان به مرحله اجرا درآمده است.

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • اجرای بیش از ۲۰ طرح آبخیزداری در استان اصفهان
  • دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲