Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، روح‌الله غلامی مدیرکل گمرک استان ایلام ، گفت: روزانه کامیون‌های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می‌شوند که تمامی این کامیون‌ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سال گذشته بیش از ۱۲۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش ۵۵ میلیون و ۶۸۷ هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام از صادرات ۴۶۶ میلیون دلار کالا در ۶ ماهه اول امسال از مرز بین المللی مهران به عراق خبر داد و افزود: این میزان کالا با وزن ۹۱۴ هزار تن به عراق صادر شده است.

غلامی به اقلام صادراتی مرز مهران در مدت یاد شده از مرز مهران اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین اقلام صادراتی در مدت یاد شده شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، محصولات پلاستیکی، صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

او با اشاره به میزان مجموع صادرات کالا از مرز مهران در سال گذشته بیان کرد: در این مدت یک هزار و ۵۴۲ محموله ترانزیتی به ارزش ۵۵۳ میلیون دلار کالا از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

مدیرکل گمرک ایلام مطرح کرد: طی این مدت ۹۰۷ هزار تن صادرات به کشور عراق از جمله آهن آلات، کاشی و سرامیک، پلاستیک، تره بار، سنگ آهن و محصولات پتروشیمی صورت گرفته است.

غلامی با بیان اینکه ماموریت گمرگ بسیار گسترده است، افزود: گمرگ مبارزه با قاچاق، حمایت از واحد‌های تولیدی، نظارت بر پرواز‌های خارجی و نظارت بر ورود کالا‌های اولیه را برعهده دارد.

او اظهار کرد: در حال حاضر تردد کامیون‌های صادراتی به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

انتهای پیام/ ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی صادرات کالا مرز بین المللی مهران عراق صادر مرز مهران هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۸۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در عراق و وزیر داخلی عراق از پایانه مرزی مهران ظهر امروز دوشنبه بازدید کردند.

این بازدید به منظور بررسی آخرین تمهیدات لازم برای اربعین ۱۴۰۳ است.

کد خبر 6098169

دیگر خبرها

  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • حکم جلب شما صادر شد
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان