Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک، روزنامه گاردین با اشاره به نتایج یک پژوهش جدید از ابتلای شدید سیگاری ها به کووید-۱۹ در مقایسه با غیرسیگاری ها و افزایش ۱۰ برابری خطر مرگ و میر در این گروه از افراد خبر داد و نوشت: برخلاف نتایج پژوهش های پیشین، سیگاری ها در برابر کرونا مصون نیستند.

 داده های جدید پزشکی نشان می دهد افراد سیگاری در مقایسه با دیگران، بیشتر در اثر بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس داده های این پژوهش، افراد سیگاری ۶۰ تا ۸۰ درصد بیشتر در بیمارستان بستری می شوند و همچنین احتمال مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در آنها بیشتر است.

نتایج این پژوهش جدید که داده های مشاهده ای و ژنتیکی در مورد مصرف سیگار و ابتلا به کووید-۱۹ را جمع آوری کرده است، با تحقیقات منتشر شده در آغاز همه گیری کووید-۱۹ که مدعی است سیگار کشیدن ممکن است به محافظت در برابر ویروس کمک کند، مغایرت دارد.

«دکتر اشلی کلیفت» از دانشگاه آکسفورد و همکارانش در این پژوهش از نتایج آزمایش کووید-۱۹، داده های بستری در بیمارستان و گواهی فوت استفاده کردند تا ارتباط بین مصرف سیگار و شدت ابتلا به کووید -۱۹ را از ماه ژانویه تا اوت ۲۰۲۰ (دی ۹۸ تا مرداد ۹۹) از میان ۴۲۱ هزار و ۴۶۹ نفر شرکت کننده بررسی کردند.

در این پژوهش مشخص شد سیگاری ها در مقایسه با افرادی که هرگز سیگار نکشیده بودند، ۸۰ درصد بیشتر در بیمارستان بستری می شدند و در صورت ابتلا به بیماری کووید -۱۹ به میزان قابل توجهی جان خود را از دست می دادند.

 

«دکتر آنتونی لاورتی» و «پروفسور کریستوفر میلت» از کالج امپریال لندن در سرمقاله ای در واکنش به نتایج این مطالعه نوشتند: «این پژهش ما را بیش از همیشه مطمئن می کند که سیگار کشیدن از افراد در برابر کووید-۱۹ محافظت نمی کند».

یافته های این پژوهش نشان می دهد که استعداد ژنتیکی میل شدید به کشیدن سیگار با خطر دوبرابری ابتلا، خطر پنج برابری بستری شدن در بیمارستان و ریسک ۱۰ برابری مرگ همراه است.

کلیفت هم خاطرنشان کرد: «نتایج ما اکیدا نشان می دهد که سیگار کشیدن با خطر ابتلای شدید به کووید-۱۹ ارتباط دارد و همانگونه که سیگار کشیدن با خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان های مختلف و سایر بیماری ها ارتباط دارد، به نظر می رسد برای کووید-۱۹ هم همینطور باشد. بنابراین اکنون زمان خوبی برای ترک سیگار است.».

پیشتر یک تیم از پژوهشگران ژاپنی که بر روی تاثیر دخانیات بر سلول در مواجه با ویروس کرونا مطالعه کرده بودند، اعلام کردند که سیگاری ها کمتر به کووید-۱۹ مبتلا می شوند. هرچند در نتایج این پژوهش هم ذکر شده بود که سیگاری ها چنانچه به ویروس کرونا مبتلا شوند با خطرهای بیشتری در مقایسه با غیرسیگاری ها روبرو هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای هفته دفاع مقدس اربعین سیگاری ها کووید19 ژنتیک اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای هفته دفاع مقدس اربعین سیگار کشیدن کووید ۱۹ سیگاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۳۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز پژوهش های مجلس و گزارش های این مرکز با عصبانیت دولت رئیسی همراه شده است. علی ربیعی سخنگوی دولت سابق در یادداشتی در کانال تلگرامی اش نوشته است؛

آینه، چون نقش تو بنمود راست/ خود شکن، آیینه شکستن خطاست

رسانه دولت و تعدادی از نمایندگان، هجمه سنگینی به همراه موجی از اتهامات، به مرکز پژوهش‌های مجلس اصولگرا وارد کردند.

فارغ از نزاع‌های بر سر قدرت بین رؤسای دو قوه یک‌دست شده، یکی از مصایبی که نتایج آن، این‌روزها به طور ملموس در جامعه مشاهده می‌شود، از بحران آب و خاک تا تغییرات ارزشی، فضای مجازی و... بی‌اعتنایی به علوم اجتماعی خصوصا جامعه‌شناسی بوده است.



ستیز با اندیشمندان ساحت علوم انسانی، اخراج‌ اساتید و بورسیه سازی‌ها برای ندیدن و نشنیدن حقایق، بی‌تردید نتایج تلخی در پی خواهد داشت.

با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود.

نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901207

دیگر خبرها

  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت