Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز سه‌شنبه در آیین نمادین زنگ ایثار در  مدرسه شاهد شهرکرد افزود: همزمان با هفته دفاع مقدس و در آستانه بازگشایی مدارس، شاهد ایثارگری و فداکاری یکی از دانش‌آموزان بودیم که جان خود را برای نجات جان ۲  انسان دیگر نثار کرد.

وی با اشاره به اعطای نشان قهرمانی از سوی وزارت آموزش و پرورش به این دانش‌آموز گفت: اعطای این نشان از سوی مسوولان قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: مقوله ایثار و شهادت دارای تعاریف بسیار گسترده است و ایثار و فداکاری رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس به انقلاب اسلامی مصونیت بخشید و انقلاب را بیمه کرد و ایثار و فداکاری رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس دشمن را ناامید و پایه‌های انقلاب را مستحکم کرد.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: سال‌های دفاع مقدس دوران عجیبی است و همه با استقامت و صبر در مقابل دشمن ایستادگی کردند و برای رسیدن به آرمان‌های خود که شهادت و دفاع از خاک و انقلاب بود از هم سبقت گرفتند .

نکونام یادآور شد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس از مال، جان، زندگی خود گذشتند تا امنیت را به کشور و مردم هدیه کنند و در این راه مکتب امام حسین(ع) را سرلوحه کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به ایام دهه آخر صفر و اربعین حسینی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری نباید با موضوع کربلا و اربعین به صورت احساسی برخورد شود و باید با معرفت به شناخت این موضوع پرداخت.

امام جمعه شهرکرد به جوانان و نوجوانان توصیه کرد، که نسبت به مطالعه فلسفه قیام امام حسین(ع) و همچنین زندگینامه و وصیت‌نامه شهدا و رزمندگان دفاع مقدس بیشتر توجه داشته باشند و  از مطالب این وصیت‌نامه و زندگی‌نامه هدا در راستای رسیدن به موفقیت استفاده کنند.

وی با انتقاد از اینکه نرخ مطالعه در جامعه پایین است، گفت: جوانان و نوجوانان باید علاوه بر مطالعه مطالب درسی به سایر منابع نیز توجه داشته باشند و مطالعه غیر درسی را نیز مد نظر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب با خباثت به دنبال از بین بردن انسانیت، آزادگی و کرامت بشریت هستند، گفت: دشمنان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به دنبال این هستند، که ذهن جوانان و نوجوانان را با مسایل مبتذل و سرگرمی‌های پوچ به انحراف بکشانند.

به گزارش ایرنا، ۳۱ شهریورماه تا ششم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

علی لندی نوجوان ۱۵ ساله شهریورماه امسال پس از وقوع آتش‌سوزی در منزل یکی از همسایه‌های اقوامش در شهر ایذه دل به آتش زد تا ۲ نفر را که  میان شعله‌های آتش بودند نجات دهد که در این حادثه دچار سوختگی شدید شد و روز دوم مهرماه براثر جر احت شهید شد.

علی لندی بخشی از دوران تحصیلی خود را در یکی از مدارس شهرکرد سپری کرد.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری هفته دفاع مقدس امام جمعه شهرکرد علی لندی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری هفته دفاع مقدس امام جمعه شهرکرد چهارمحال وبختیاری هفته دفاع مقدس امام جمعه شهرکرد علی لندی امام جمعه شهرکرد دفاع مقدس علی لندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۳۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند

خانواده شهید نسیم افغانی پس از سالها پیگیری و بررسی ادعاهای متعدد، از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی گردید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی  خبرگزاری تسنیم، خانواده شهید نسیم افغانی پس از سالها پیگیری و بررسی ادعاهای متعدد، از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی گردید.

با پیگیری ستاد معراج شهدا و پس از بررسی و انجام تست دی ان ای از افراد مدعی، نسبیت خانوادگی آقای محمد یاسین مرادی فرزند میرزا محمد به عنوان برادر شهید نسیم افغانی محرز گردید.

برادر شهید نسیم افغانی امروز با حضور در ستاد معراج شهدا در جریان احراز نسبیت برادری با شهید قرار گرفت.

خرداد سال 1399 بود که سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین طی یک ویدئو درخواست کرد هر کسی می تواند در شناسایی یک شهید افغانستانی دوران دفاع مقدس کمک کند.

او در این ویدئو گفته بود: در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدای گلگون‌کفن دفاع مقدس، اخیراً شهید والامقامی از اتباع کشور افغانستان به‌ نام «نسیم افغانی»، فرزند میرزا محمد، 31 ساله به شماره پلاک CG519_396 اعزامی از لشکر 5 نصر خراسان در منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص و شناسایی شده است. چرا که با پیگیری‌های به‌ عمل‌ آمده، نشانی جدیدی از محل سکونت خانواده این شهید افغانستانی به دست نیامده است. خواهشمند است در صورت اطلاع از محل سکونت خانواده شهید در ایران یا افغانستان، مراتب را به کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح منعکس کنید.

برگزاری یادواره 470 شهید کارگر استان همدان + تصویر

حتی محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و سعید اوحدی، رئیس وقت بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در اطلاعیه ای تقاضا کردند تا اگر کسی اطلاعی از خانواده این شهید عزیز دارد اعلام کند. تنها اطلاع به دست آمده در مورد این شهید دفاع مقدس، عکس او از پرونده پرسنلی‌اش، تصاویر حضور در جبهه و مشخصات یگان اعزامی‌اش بود.

گفتنی است نسیم افغانی در زمان شهادت جمعی دسـته سه گروهان سه گردان سیف‌الله از تیپ امام جواد(ع) لشکر 5 نصر خراسان بود که فرمانده گردانش، شهید جواد آخوندی بود. پیکر شهید آخوندی همچنان مفقود است. جانشین گردان نسیم افغانی در زمان شهادت، شهید سید محمود هاشمی بود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد