Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@00:08:49 GMT

سفیر فرانسه فردا به آمریکا بازمی‌گردد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۳۱۹۹

سفیر فرانسه فردا به آمریکا بازمی‌گردد

رئیس جمهوری فرانسه امروز سه شنبه اعلام کرد، سفیر کشورش در آمریکا که در پی لغو قرارداد فروش زیردریایی‌های فرانسوی به استرالیا فراخوانده شده بود، فردا به واشنگتن باز می گردد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در نشست مطبوعاتی در پاریس در حاشیه امضای توافقنامه شراکت دفاعی با یونان گفت، سفیر این کشور که به دلیل بحران زیردریایی میان فرانسه، آمریکا و استرالیا فراخوانده شده بود به واشنگتن برمی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تصمیم استرالیا برای لغو قرارداد زیردریایی ها روی استراتژی فرانسه در دو اقیانوس آرام و هند تاثیری ندارد.

ماکرون گفت، آمریکا متحد تاریخی ماست و همانطور باقی خواهد ماند اما پاریس مجبور است در نظر داشته باشد که واشنگتن ۱۰ سالی است که روی منافع خود پیرامون چین و اقیانوس آرام متمرکز است. حاکمیت آمریکا محترم است اما پاریس به عنوان یک کشور اروپایی باید دفاع خود را تقویت کند تا بتواند مسوولیت دفاع از خود را برعهده بگیرد.

پس از اینکه استرالیا قرارداد خرید زیردریایی از پاریس را لغو کرد تا آن را از آمریکا خریداری کند، فرانسه ۱۷ سپتامبر سفرای خود را از واشنگتن و استرالیا فراخواند.

اما جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گذشته با ماکرون تماس گرفت و قرار شد که سفیر فرانسه به واشنگتن برگردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امانوئل ماکرون سفیر فرانسه در آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۳۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد

در حالی‌که ۳ ماه به بازی‌های المپیک پاریس باقیمانده، مقامات فرانسوی رسماً خواستار قرض گرفتن سیستم دفاع هوایی یونان برای بازی‌های المپیک شدند.

به گزارش فارس، براساس گزارش‌های روزنامۀ یونانی «کاتیمرینی»، فرانسوی‌ها به‌طور خاص درخواست انتقال سامانۀ موشکی زمین به هوای کوتاه‌برد کروتال را از نیروی هوایی یونان کرده‌اند.

پیش از این اپراتور فرودگاه‌های پاریس اعلام کرده آسمان منطقۀ پاریس برای مراسم افتتاحیه ۶ ساعت بسته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شب موعود رسید: آخرین قهرمانی امباپه در پاریس
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس
  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم