Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر غربالگری سلامت زائران اربعین حسینی در پایگاه‌های مرزی استان تاکید کرد.

مهرزاد لطفی سه‌شنبه ۶ مهرماه در چهارصد و چهاردهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹، ضمن تاکید بر نظارت کامل بازرسان بهداشتی بر پایگاه‌های مرزی، گفت: نصب دوربین حرارتی و کنترل مسافران هوایی در فرودگاه‌های استان، نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سفرهای هوایی از عراق و عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین، همچنین کنترل مسافران خارجی از ۲۲ کشور، در این ایام با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین از زائران اربعین حسینی خواست تا پس بازگشت، دست کم به مدت پنج روز در قرنطینه کامل خانگی بوده و از دید و بازدید با اطرافیان پرهیز کنند؛ همچنین در صورت دارا بودن علائم بیماری، در سریع تریت زمان ممکن به مراکز ۱۶ ساعته و یا پزشک خانواده خود مراجعه کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون موجب شده تا آمار فوتی ‌های ناشی از کرونا کاهش یابد، یادآور شد: با وجود افزایش روزانه پوشش جمعیت واکسینه شده در سطح کشور و استان، همچنان رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی موجب درگیری افراد به کرونا و تبعات بعدی این بیماری می‌شود.

میزان ورودی به بیمارستان‌ها صعودی است

لطفی با اعلام اینکه طی شبانه روز گذشته، ۳۲۱ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، افزود: نه تنها میزان بستری و ورودی جدید روزانه به بیمارستان‌های استان همچنان بالاست، بیماران بستری در بخش‌های ICU نیز آمار بالایی را به خود اختصاص داده‌اند.
 
او به ارزیابی نمودار درصد تزریق واکسن در سطح استان هم پرداخت و با اعلام اینکه از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون تا کنون بیش از سه میلیون و ۱۷۶ هزار دوز واکسن به مردم فارس تزریق شده است، از افرادی که دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند خواست تا در موعد مقرر، برای دریافت دوز دوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا و فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی استان طی روز گذشته تاکنون، به بررسی میزان ابتلا در نقاط مختلف استان، وضعیت سلامت بیماران در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان، علل جان باختن مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته استان و روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی پرداخت.

۴۰ درصد تستها مثبت می‌شوند

لطفی هشدار داد: نتیجه آزمایشگاهی ۴۰ درصد موارد مراجعه به مراکز درمانی مثبت است که این خود زنگ خطری جدی برای مردم فارس محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اربعين حسيني کرونا در ایران واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۳۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد