Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا حیدری روز سه‌شنبه در مجمع سالانه هیات کونگ‌فو گلستان در گرگان اظهار داشت: هشت تیم برتری که در رقابت‌های لیگ ۹۷ و نیز ۹۸ حضور داشتند در لیگ برتر امسال حضور خواهند داشت و مابقی آن تیم‌ها در لیگ‌های دیگر با هم رقابت خواهند کرد.

وی بیان کرد: امروز زیرساخت‌ها و بخش نرم‌افزاری فدراسیون برای امورات جاری مهیاست و تلاش داریم جامعه کونگ‌فو به سمتی برود که نظام آن را می‌خواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص آخرین وضعیت بیمه ورزشکاران سازمان‌ یافته فدراسیون یادآور شد: در سال ۹۸ تعداد ۶۲ هزار و سال گذشته با توجه به شرایط کرونا ۱۷ هزار ورزشکار سازمان یافته داشتیم، اما از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه آمار ۱۷ هزار نفری کل سال گذشته به ۲۵ هزار نفر افزایش یافت.

رییس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی نگرانی از ادغام، انحلال و نگاه غریبانه مسئولان به این رشته در گذشته را از مشکلات پیشین این فدراسیون اعلام و خاطرنشان کرد: همچنین یکی از اساسی‌ترین مشکلات، نگرانی‌ها و دغدغه‌های جامعه این رشته، دیده نشدن و به نوعی به فراموشی سپردن این رشته، پخش نشدن مسابقات از رسانه ملی با توجه به آمار بالای ورزشکاران در گذشته بود.

حیدری تصریح کرد: در چهار سال گذشته تلاش‌های خوبی در این زمینه با توجه به حضور در عرصه‌های بین‌المللی صورت گرفت، بطوری که با اقدامات و رایزنی‌هایی که شد، امروز رسانه ملی و سایر رسانه‌ها، اخبار و رویدادهای ما را به نحو احسن پوشش می‌دهند، وزارت ورزش و جوانان ما را قبول کرده و مجموعه کمیته ملی المپیک حامی ما شده و در واقع امروز بجای مطالبه‌گری ما از وزارت ورزش و جوانان و کمیته المپیک، آنان از ما متوقع و مطالبه‌گر شدند.

وی با بیان این که ورود فرهنگ‌های غیرایرانی و غیراسلامی در کونگ‌فو توآ باعث شد تا نگرانی شبیخون فرهنگی با توجه به ریشه ایرانی داشتن این سبک از مجموعه فدراسیون ایجاد شود که این فرهنگ‌ها سنخیتی با فرهنگ ایرانی اسلامی ندارد.

حیدری تاکید کرد: البته اُفت ورزش ایران تنها مربوط به رشته کونگ‌فو نیست، بلکه نداشتن کرسی‌های آسیایی، تعلیق شدن فدراسیون‌ها ضربه زیادی در گذشته به ورزش کشور وارد کرده و اگر هم کسی با هزینه نظام صاحب کرسی می‌شد، برخی نیروهای داخلی تلاش کردند تا آن جایگاه را از دست بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: دید و افق کوتاه در ورزش و تسویه حساب‌های سیاسی آفت اصلی ورزش کشور شده که امیدواریم با حضور وزیر جدید در دولت سیزدهم که تازه ابتدای راه است و از جنس و خانواده ورزش بوده، بتوانیم کرسی‌های بین‌المللی را کسب کنیم.

وی یادآور شد: برای کشوری مانند ایران با فرهنگ بالا و غنی بسیار فاجعه‌بار است که رشته‌ای به نام خود ندارد و باید برای ثبت حداقل یک رشته، متاسفانه لابی‌گری سیاسی قوی داشته باشیم.

وی در خصوص میزبانی گلستان از رقابت‌های جهانی، بین‌المللی و آسیایی خاطرنشان کرد: ما مشکلی برای واگذاری این میزبانی‌ها نداریم، اما باید استان شرایط و زیرساخت‌های لازم برای این میزبانی‌ها مانند خوابگاه، ترانسفر، مکان برگزاری و غیره را مطابق با استانداردها فراهم نماید.

رییس فدراسیون کونگ‌فو نیز در خصوص اعزام یک تیم از گلستان به یک دوره رقابت‌های بین‌المللی قول مساعد داد و یادآور شد: البته تیم استان باید خود را مطابق با شرایط کشور میزبان با توجه به وضعیت کرونا مهیا کند و از امروز به دنبال یک حامی مالی باشد و بخش برون‌مرزی از سوی فدراسیون هماهنگ خواهد شد.

حیدری همچنین در خصوص اهداء تاتامی (تشک تمرین) به استان گفت: اگر به هر استان ۲ عدد تاتامی داده شود، باید یک سوم از اعتبارات اختصاصی به فدراسیون از سوی وزارت ورزش به این کار تعلق گیرد که براساس قانون چنین اقدامی غیرمجاز و مغایر با ردیف‌های اعتباری تعریف و مشخص شده است.

رییس هیات کونگ‌فو و هنرهای رزمی گلستان گفت: با توجه به شرایط کرونا و برگزاری برنامه‌های فدراسیون به صورت مجازی، هیات استان در ۹۰ درصد این برنامه‌ها حضوری موفق داشت.

حمیدرضا اسکندری خاطرنشان کرد: کسب پنج مدال در سال گذشته توسط رزمی‌کاران این هیات، بخشی از فعالیت‌های هیات گلستان بود و همچنین داوران و مربیان استان در کلاس‌های داوری به صورت وبینار و فضای مجازی شرکت و دوره‌های ارتقاء را با موفقیت سپری کردند.

وی بیان داشت: گلستان آمادگی میزبانی مسابقات برون مرزی، بین‌المللی و جهانی را دارد و با توجه به فعالیت ورزشکاران استان، آنان انتظار دارند تا فدراسیون با اعزام یک تیم از استان به یک دوره رقابت‌های برون مرزی موافقت نماید.

وی تصریح کرد: این استان آماده برگزاری یک دوره رقابت‌های چهارجانبه و نیز برگزاری دوره‌های ارتقاء مربی‌گری و داوری را در صورت موافقت فدراسیون دارد.

وی همچنین قول مساعد داد تا نسبت به تجهیز سالن ورزشی شهرستان کردکوی به عنوان خانه کونگ‌فو از سوی فدراسیون اقدامات لازم را انجام دهد و با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان، یک تخته کامل تاتامی به شهرستان آزادشهر نیز اهداء گردد.

برچسب‌ها فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی گرگان گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی گرگان گلستان فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی گرگان گلستان بین المللی سال گذشته کونگ فو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۳۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش ایران بهترین های خود را شناخت

مراسم اختتامیه بهترین های ورزش ایران برگزار شد و بهترین‌های ورزش ایران جوایز خود را دریافت کردند.

به گزارش فارس، بهترین‌های ورزش ایران امشب طی مراسمی در سالن‌ همایش‌های سازمان صدا و سیما مشخص شدند.

در این مراسم که با اجرای پیمان یوسفی و با حضور وزیر ورزش و جوانان و بسیاری از ورزشکاران و مدیران ورزشی برگزار شد بهترین های ورزش ایران با ارای مردمی و انتخاب داوران مشخص شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

اولین جایزه و تندیس این مراسم جایزه ایرانی جبهه مقاومت بود که به تیم ملی فوتبال ایران به دلیل استفاده از چفیه و ارج نهادن به شهدای حمله اسرائیل به غزه پیش از بازی با قطر در فینال تورنمنت اردن تقدیم شد و دیگر جایزه این بخش به الناز دارابیان، بانوی پرتابگر دیسک کشورمان در ماده اف ۵۱ و ۵۲ به دلیل تقدیم مدال خود به شهدای غزه تقدیم شد.

در قسمت بعد این مراسم حضار شاهد سخنان ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی فلسطین بودند که با ارائه آمار شهدای غزه و انتقاد از سازمان‌های جهانی ورزش در بی‌توجهی به کشتار مردم مظلوم فلسطین همراه بود.

گل مهدی میرجلیلی، دروازه‌بان تیم ملی ساحلی به عنوان بهترین گل ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ انتخاب شد‌.

او پس از دریافت جایزه در سخنانی اظهار داشت: کل جامعه فوتبال ساحلی جان خود را برای مردم ایران می‌گذارند.

جایزه بهترین صحنه ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ به برتری تیم ملی مقابل ژاپن اهدا شد. این جایزه به وحید امیری تقدیم شد که در جام ملت‌ها همراه تیم ملی نبود.

ساره جوانمردی نیز دیپلم افتخار جایزه بهترین صحنه‌ی ورزش را به دلیل قرار گرفتن روی سکوی نایب قهرمانی بازی‌های آسیایی همراه با فرزند خود دریافت کرد که به دلیل حضور داشتن در اردوی تیم ملی در کره‌جنوبی قادر به شرکت در این مراسم نبود.

تیم هاکی روی یخ بانوان دیپلم افتخار بهترین تیم ملی سال را کسب کرد و ملی پوشان این رشته با حضور روی صحنه پیراهن تیم ملی را برای قدردانی از رییس سازمان صدا و سیما برای پوشش مسابقات آنها در رسانه ملی تقدیم کردند.

منصور بیگ‌وردی، سرپرست تیم ملی به نمایندگی از تیم ملی ساحلی، جایزه بهترین تیم سال را کسب کرد‌.

در این مراسم، رزا ابراهیمی، ملی پوش پاراتکواندو به عنوان بهترین ورزشکار پارالمپیک دست پیدا کرد.

از محمد بیرانوند ورزشکار تیراندازی به اهداف پروازی تقدیر شد و به وی دیپلم افتخار قهرمان فردا اهدا شد.

همچنین امیررضا معصومی، فرزند فردین معصومی  به عنوان قهرمان فردا با رای مردم انتخاب شد.

در این مراسم از حسین عبدی به خاطر موفقیت و پیروزی تاریخی تیم ملی جوانان  مقابل برزیل و اهدای دیپلم افتخار بهترین سرمربی به وی اهدا شد.

علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی هم به عنوان بهترین سرمربی سال انتخاب شد.

ناهید کیانی ملی‌پوش تکواندو و امین میرزازاده با رای مردمی به عنوان بان و آقای ورزش ایران انتخاب شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

عنوان برترین فدراسیون برتر جایزه فرهنگی به فدراسیون جانبازان و توان‌یابان اهدا شد.

همچنین فدراسیون تنیس روی میز به عنوان جایزه رشد رسید که به منظور بیشترین رشد در یک رشته ورزشی این جایزه به رییس این فدراسیون تقدیم شد.

فدراسیون کشتی هم با کسب مقام بهترین فدراسیون سال، بهترین فدراسیون ورزشی لقب گرفت و علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی نیز برای دریافت جایزه روی صحنه رفت.

نکته این اتفاق جایی بود که دبیر برای دریافت جایزه روی صحنه رفت و با همه جز پیمان یوسفی خوش و بش کرد تا به نوعی نشان دهد همچنان به خاطر حواشی پیش آمده در برنامه تلویزیونی از وی دلخور است.

همچنین جایزه بهترین داور سال به رضا پیکر آرا داور شمشیربازی رسید.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وقتی وزیر ورزش معاون سرپرست پرسپولیس بوده است؟(عکس) ورزش ايران را دوپينگ فرا گرفته است

دیگر خبرها

  • معرفی نفرات برتر مسابقات تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • معرفی اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • ورزش ایران بهترین های خود را شناخت
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد جهت مواجهه با سیل