Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:06:34 GMT

پیشنهادهایی به صندوق اعتباری هنر

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۳۷۱۴

پیشنهادهایی به صندوق اعتباری هنر

کامران پارسی‌نژاد در نوشتاری با تقدیر از اقدامات اخیر صندوق اعتباری هنر، پیشنهاداتی را به این صندوق ارائه کرد.

این نویسنده در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده، نوشته است: "جناب آقای‌ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای گذشته از اعطای تسهیلات کم‌بهره و بلاعوض از طریق صندوق اعتباری هنر به هنرمندان خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز مدت کوتاهی از انتصاب آقای سیدمجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نمی‌گذرد که شاهد اقدامات مهم و تاثیرگذاری در جهت حمایت از اهالی قلم و هنر  هستیم. این نشان می‌دهد که وزارت ارشاد قصد وعده و وعید ندارد و در عمل برای رفع مشکلات اهالی قلم و هنر تلاش می‌کند. از آن‌جایی که متاسفانه فرهنگ تشکر کردن در جامعه کنونی ما کمرنگ شده است و مردم صرفا گلایه‌ها و درخواست‌های خود را مطرح می‌کنند بر خود واجب دانستم تا با تشکر از مسئولینی که پیش از دادن وعده عمل می‌کنند، فرهنگ خوب  قدردانی را که به فراموشی سپرده شده است، تقویت کنم.

همان‌طور که مستحضرید در طی این هفته به منظور پوشش حداکثری هزینه‌های درمانی خانواده بزرگ فرهنگ، هنر و رسانه کشور، صندوق اعتباری هنر همچون سالیان گذشته خدمات بیمه تکمیلی اعضای خود را از تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۰۱ تا ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ ارائه داد. جالب این است با توجه به افزایش تعرفه‌های ارائه خدمات درمانی که از سوی شرکت‌های بیمه‌گر مورد تأیید بیمه مرکزی (به‌طور میانگین با حداقل ۶۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته) اعلام شد، صندوق اعتباری هنر در راستای دستور وزیر محترم ارشاد و به‌منظور حمایت از اعضای تحت پوشش، تلاش خود را به کار گرفته است تا بیشترین خدمات با کمترین هزینه برای اعضا منظور شود. بی‌شک جایگزینی بیمه قبلی با بیمه جدید اقدام بسیار مهمی بود که نتیجه آن را به‌زودی اهالی هنر و قلم خواهند دید. بیمه جدید با غالب مراکز درمانی معتبر و مهم در ارتباط است و توانمندی زیادی در رفع مشکلات اهالی قلم دارد. جدای از آن مبالغ پرداختی به هنرمندان  با توجه به افزایش نرخ درمان چندبرابر شده است. این در حالی است که نسبت به سال گذشته، هیچ‌گونه افزایش قیمتی در سهم حق بیمه پرداختی اعضا در قرارداد ۱۴۰۰-۱۴۰۱ اعمال نشده است. بی‌شک این اقدام بسیار حائز اهمیت است و نباید به راحتی از آن عبور کرد. جدای از آن دیدار مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با مدیرعامل یکی از بانک‌ها می‌تواند گام مفیدی برای اعطای وام باشد.

در این‌جا لازم می‌دانم ضمن تشکر از زحمات مسئولین محترم ارشاد توجه دوستان را به مسئله بازنشستگی اهالی قلم جلب کنم. از آن‌جایی که بسیاری از هنرمندان تحت پوشش بیمه نویسندگی هستند و در دوایر دولتی و خصوصی فعالیت ندارند لاجرم بر اساس تعرفه حقوقی تعیین‌شده بعد از بازنشستگی حقوق دریافت می‌کنند. میزان حقوق در نظر گرفته‌شده در حد و اندازه حقوق یک کارگر ساده است. این در حالی است که اهالی قلم و هنر در طی سالیان متمادی با خویشتن‌داری و صرفا به دلیل عشق و علاقه به حرفه خود تلاش کرده و بی‌شک تاثیر زیادی بر جامعه، فرهنگ و باورهای مردم گذاشته و می‌گذارند. جا دارد در این مقطع در این خصوص راه‌کاری مطرح بشود تا حقوق بازنشستگی هنرمندان به طریقی افزایش یابد. در ارتباط با اعطای وام نیز باید در نظر گرفت که بسیاری از هنرمندان به سختیتوان پرداخت وام‌های بدون بهره را دارند. در عین حال که دریافت وام هم برای‌شان مهم است. لذا در شرایط خاصی که صنعت نشر کتاب و فعالیت‌های هنری افول کرده و غالب هنرمندان در شرایط سختی به سر می‌برند خوب است وام اعطاشده بدون بهره باشد. در شرایط کنونی گاهی برخی هنرمندان ممکن است در رویارویی با مسائل زندگی به صفر مرزی برسند. لاجرم کمک بلاعوض به این گروه از افراد جایز و ارزشمند است. در این خصوص صحبت از ارائه بسته‌ای خاص به هنرمندان شده است اما توضیح دقیقی در این خصوص داده نشده است. آیا صندوق قصد دارد یک بار برای همه اهالی قلم تسهیلاتی را در نظر بگیرد یا کمک بلاعوض به برخی هنرمندان در شرایط خاص را در دستور کار خود قرار می‌دهد و برای همیشه پا برجا می‌ماند؟ در هر حال هر اقدامی متولیان و مسئولین محترم ارشاد انجام داده‌اند ارزشمند است و پیشنهادات مطرح‌شده خدشه‌ای بر قدردانی هنرمندان ایجاد نخواهد کرد."

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صندوق اعتباری هنر کامران پارسی نژاد صندوق اعتباری هنر اهالی قلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۳۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی سه شنبه شب در نشست با مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر که دهیاران شهرستان حضور داشتند، اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستایی و عشایری به عنوان یکی از مزیت‌های و ابتکارات نظام جمهوری اسلامی بشمار می‌آید که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نگاه خدمت عادلانه به روستاییان و گروه عشایر شکل گرفته است.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: هدف از تشکیل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر این است تا کسانی است که بهر دلیل از مزایای بیمه‌های اجتماعی و صندوق‌های باز نشستگی محروم بودند بهره مند شوند.

وی یاد آور شد: همه دهیاران تلاش کنند تا اطلاع رسانی کامل به ساکنان روستاهای شهرستان جهت استفاده از بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایری انجام شود.

نماینده عالی دولت در تنگستان با اشاره به اینکه متوسط پوشش این بیمه در استان ۱۶ درصد است و متوسط عضویت شهرستان ۱۴ درصد است، خاطرنشان کرد: بر اساس تحلیل آمار که صورت گرفته جامعه هدف شهرستان ۲۰ هزار نفر است که تعداد سه هزار نفر آن تحت پوشش بوده و ۱۷ هزار نفر آن در روستاها با اطلاع رسانی باید توسط دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها انجام گیرد تا جهت استفاده از مزایای باز نشستگی در این صندوق عضو شوند.

وی ادامه داد: جهت استفاده بهتر از مزایا بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر با همکاری و همراهی نماینده صندوق بیمه در شهرستان و با محوریت بخشداران مرکزی و دلوار برنامه کمی و کیفی آن برای دهیاران و شوراهای اسلامی در سطح روستا مشخص کنند.

لطفی اضافه کرد: در شهرستان ۱۷ هزار نفر باقی مانده در طرح بیمه روستایی در تنگستان، نیازاست ظرف یک برنامه ۲ ساله این تعداد افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گیرند.

فرماندار تنگستان یاد آور شد: ۵۰ درصد مادران دارای سه فرزندی در روستاهای شهرستان تحت پوشش بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفتند و باید تلاش کرد این آمار به ۱۰۰ درصد رسانیده شود.

نماینده عالی دولت در تنگستان بیان کرد: باید تلاش کرد تا در سال ۱۴۰۳ بیش از ۷ هزار نفر از جمعیت روستایی در سطح شهرستان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر با همکاری و همراهی بخشداران در ۲ بخش، دهیاران و شوراهای اسلامی قرار گیرند.

وی اضافه کرد: بخشداران تنگستان برای اطلاع رسانی و تشویق بیشتر روستاییان جهت بهره مندی از بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر نشست‌هایی را در چهار دهستان شهرستان برگزار کنند.

کد خبر 6087084

دیگر خبرها

  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود