Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگسرای اندیشه با برگزاری ویژه برنامه «قلم‌های مقدس» نویسندگان شاخص حوزه جنگ ودفاع مقدس را معرفی کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس ویژه برنامه‌های متنوعی را برای پاسداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس برگزار کرد.

«چهل چراغ» فرهنگسرای اندیشه برای تجلیل از خانواده شهدا

ویژه برنامه «چهل چراغ» یکی از این ویژه برنامه‌ها بود که در آن یادواره شهید والامقام فرزاد رئیس‌زاده از شهدای هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه از خانواده معظم شهید فرزاد رئیس زاده تجلیل شد. این مراسم همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان در جوار مزار شهدای گمنام در مجاورت فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام قائدی سخنرانی کرد و سیدمحمود خیرالامور از سرداران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس به نقل خاطره و روایتگری این اتفاق پرداخت. علاوه بر این، گروه سرود پیرنگ اجرایی با موضوع دفاع مقدس داشت. ایستگاه کودک و نوجوان، نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، اهدا محصولات فرهنگی و غبارروبی مزار شهدای گمنام از دیگر بخش‌های ویژه برنامه «چهل چراغ» بود.

اجرای 6 نمایش میدانی در «راویان مقاومت»

ویژه برنامه دیگر فرهنگسرای اندیشه به مناسبت هفته دفاع مقدس، اجرای میدان 6 نمایش با عنوان «راویان مقاومت» در سطح شهر تهران بود.

«راویان مقاومت» ویژه برنامه‌ای است که به مناسبت بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد آغاز دفاع مقدس، از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 7 و به همت فرهنگسرای اندیشه در قالب اجرای 6 نمایش میدانی از 31 شهریور تا 6 مهرماه در سطح شهر تهران برگزار شد.

نمایش‌های «بابا نفس داد» به کارگردانی جلال حسن‌وند، «دقیقه 55» به کارگردانی مجتبی خلیلی، «سیزده» به کارگردانی مهدی ضیائیان‌پور، «وصیت‌نامه» به کارگردانی احمد جعفری، «بازگشت» به کارگردانی احمد صمیمی، «عتیقه» به کارگردانی پژمان شاهوردی و نمایش «میدان» به کارگردانی مرتضی اسدی مرام به عنوان 7 نمایش‌ منتخب «راویان مقاومت»، طی 45 اجرا از سوی فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

«قلم‌های مقدس» در فرهنگسرای اندیشه معرفی شدند

بدون تردید آثار نویسندگان حوزه ادبیات دفاع مقدس گویاترین زبان برای بیان صحنه‌های شکوهمند دفاع مقدس و حفظ این گنجینه بزرگ تاریخ ایران اسلامی و انتقال آن به نسل آینده و بهترین زمینه برای ایجاد پیوند میان فرهنگ ایثار و شهادت با فرهنگ عمومی کشور است.

فرهنگسرای اندیشه هفته دفاع مقدس را فرصت مناسب برشمرده تا با معرفی کتاب ونویسندگان منتشر شده در این حوزه، مخاطبین را بیشتر با وقایع دوران دفاع مقدس که بخشی از تاریخ کشورمان را تشکیل می‌دهد آشنا کند.

ویژه برنامه «قلم‌های مقدس» در 3  اجرا در تاریخ‌های 31 شهریور، اول و دوم مهر به معرفی 3 نفر از نویسندگان پرداخت که در این برنامه گلعلی بابایی، احمد دهقان وحمید حسام معرفی شدند.

بررسی خدمات متقابل ادبیات داستانی با دفاع مقدس

ویژه برنامه «رستاخیز واژه‌ها» با موضوع خدمات متقابل ادبیات داستانی با دفاع مقدس با همکاری گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

این ویژه برنامه با حضور محمد حنیف و احمد شاکری برگزار شد و تولیدات آن در قالب محصولات تصویری به صورت روزانه در طول ایام هفته دفاع مقدس در فضای مجازی فرهنگسرای اندیشه منتشر شد.

معرفی تازه‌های کتاب با موضوع دفاع مقدس، نمایشگاه «روایت شیدایی» و ویژه برنامه «کتاب و اندیشه» از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای اندیشه در هفته دفاع مقدس بود.

1200 نوجوان مداح از سراسر کشور در آیین تجلیل از «نوگلان حسینی» حضور دارند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفاع مقدس دفاع مقدس فرهنگسرای اندیشه هفته دفاع مقدس راویان مقاومت قلم های مقدس ویژه برنامه برگزار شد چهل چراغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۴۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

هشت اثر از ایران به عنوان نامزد فهرست کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه معرفی شدند. 

به گزارش ایسنا، گروه جوایز کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه شورای کتاب کودک در جلسه داوری اسفندماه ۱۴۰۲ از میان آثار رسیده، هشت اثر را برای معرفی به دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) انتخاب کرد. 

 در بخش کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه:  

«افسانه نمکی» (کتاب حسی – لمسی) طراحی و اجرای ستاره اقتداری. این کتاب براساس روایتی از روستای کبودر آهنگ همدان بازنویسی شده. برای فعال کردن کودکان نابینا و کم‌بینا درحین خواندن کتاب از المان‌های معماری ایرانی  و ابزارهای سنتی استفاده شده است. 

«خاله می‌بافه من می‌پوشم» (کتاب حسی – لمسی) طراحی و اجرای سودا آزادی، نویسنده خط بریل ناصر مرادی. از ویژگی‌های کتاب راویت داستان توسط ﮐودکی نابیناست. از بافت‌های متنوع و حجم‌های گوناگون در ساخت اثر استفاده شده است. ظرافت اجرا و تنوع در بافت‌ها برای کودک با آسیب بینایی جذاب است. 

«روباه و زاغ» (کتاب حسی – لمسی) طراحی و اجرای سمانه نادری. بازسازی یک روایت کلاسیک  به شکل حسی - لمسی. استفاده از بافت‌های متنوع برای نمایش شخصیت‌ها و فضای داستان. ابتکار عمل در ساخت کتاب برای حرکت شخصیت‌ها به وسیله مخاطب.

 «من مترسکم ولی می‌ترسم» نویسنده احمد اکبرپور، تصویرگر مریم طهماسبی، انتشارات فاطمی، کتاب‌های طوطی. (اثر صوتی گروه جیکو، وابسته به کمیته خدمات کتابداری برای کودکان با نیازهای ویژه) 

 «تو یک جهانگردی» نویسنده شهرزاد شهرجردی، تصویرگر غزل فتح الهی، انتشارات فاطمی، کتاب‌های طوطی. (اثر صوتی گروه جیکو، وابسته به کمیته خدمات کتابداری برای کودکان با نیازهای ویژه) 

 «موزی که می‌خندید» نویسنده حمیدرضا شاه‌آبادی، تصویرگر حسن موسوی، انتشارات افق.(اثر صوتی گروه جیکو، وابسته به کمیته خدمات کتابداری برای کودکان با نیازهای ویژه) 

در این سه اثر صوتی در کنار خواندن متن از موسیقی و جلوه‌های صوتی برای انتقال بهتر مفاهیم استفاده شده و برای شنونده‌ با آسیب بینایی فضایی ایجاد می‌کند که می‌تواند داستان و تصاویر کتاب را از طریق صدا در ذهن خود تصور کند. 

در بخش کتاب با شخصیت‌های معلول:   

 «جهان مال من است» نویسنده تهمینه حدادی، تصویرگر هاله قربانی، انتشارات فاطمی، کتاب‌های طوطی. داستان با روایتی ساده به جزئیاتی از تجربیات خیال‌انگیز کودکی می‌پردازد. شخصیت‌پردازی در متن پویاست و عدم آشکارسازی و عدم تمرکز بر معلولیت کودک دیده می‌شود. 

«ترسناک‌ترین کاری که تا حالا انجام دادی چه بوده؟» نویسنده سولماز خواجه‌وند، تصویرگر مرجان وفاییان، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان. داستان با شخصیتی باورپذیر، به دور از کلیشه‌ها و با برانگیختن حس پذیرش معلولیت به موضوع ترس از دیدن و بینایی می‌پردازد. 
  
داوران گروه جوایز کودکان با نیازهای ویژه شورای کتاب کودک، مرضیه شاه کرمی، سوده کریمی، مرجان ریحانیان، ماندانا رضوی زاده، میترا مؤدب، فریبا کیهانی و طاهره بشیر هستند. مسعود طاهریان( عضو نابینای گروه‌ خدمات کتابداری برای کودکان با نیازهای ویژه) نیز به عنوان مشاور در گروه حضور دارد. 

دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان هر دو سال یک بار فهرستی از کتاب‌های مناسب برای کودکان ویژه را به منظور ایجاد فرصت لذت از کتاب برای کودکان ویژه، تشویق ناشران و توسعه این نوع محصولات منتشر می‌کند. داوری نهایی در تورنتو کانادا برگزار می‌شود و آثار برگزیده در فهرست دوسالانه‌ای تحت عنوان کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه منتشر و در نمایشگاه کتاب کودک بولونیا ۲۰۲۵ به نمایش گذاشته می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۲۰ ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • اجرای نزدیک به ۳هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست