Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@12:26:49 GMT

افتتاح دومین بوستان بانوان در ملایر

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۴۱۷۷

افتتاح دومین بوستان بانوان در ملایر

ایسنا/همدان دومین بوستان بانوان شهر ملایر به مساحت ۱۰ هزار مترمربع امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان سه‌شنبه ۶ مهر در این مراسم، اظهار کرد: ملایر با افتتاح این بوستان از تمام شهرهای استان از جمله همدان که فقط یک بوستان بانوان دارد، پیشی گرفته است و باید از زحمات شورای اسلامی شهر و مجموعه شهرداری ملایر تقدیر و تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ربیعه علی محمدی خطاب به اعضای شورای شهر ملایر، گفت: نیمی از کسانی که به شما رأی دادند، بانوان بودند و انتظار آنان از مجموعه شورای شهر و شهرداری، رعایت عدالت جنسیتی در طراحی فضاهای شهری است.

علی‌محمدی به ۱۷ وظیفه جزئی و کلی شهرداری‌ها در حوزه زنان و خانواده اشاره و تصریح کرد: ایجاد فضای امن شهری در محل‌های رفت و آمد بانوان، نورپردازی فضاهای تاریک و عدم مشرفیت در طراحی شهری بر منازل از جمله این وظایف است.

وی عدم طراحی اسلامی در طراحی شهرها را از جمله مهم‌ترین مشکلات جامعه اسلامی برشمرد و افزود: خانه‌ها باید محل امنی برای زنان باشد اما متأسفانه با طراحی غلط و عدم توجه به این نکته مشرفیت بسیاری در منازل دیده می‌شود که امیدواریم با کمک طراحان متبحر کشور این مشکل حل شود.

علی‌محمدی بیان کرد: ادارات مختلف از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره ورزش و امور جوانان، شبکه بهداشت و درمان و دیگر سازمان‌های مرتبط با امور بانوان و خانواده از این فضا به عنوان پایلوت برنامه‌های فرهنگی و ورزشی بانوان استفاده کنند.

مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان خاطرنشان کرد: هر یک از آلاچیق‌های این بوستان، فضای مناسبی برای برپایی نمایشگاه مشاغل خُرد خانگی است.

علی‌محمدی خواستار برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه سلامت، مسائل شرعی، برنامه‌های فرهنگی و هنری برای کودکان و دیگر برنامه‌های ویژه بانوان با همکاری ادارات مرتبط در این بوستان شد و اضافه کرد: علاوه بر استفاده از فضای این بوستان‌ها برای تفریح و استراحت، با فراهم‌سازی امکانات فرهنگی و ورزشی در این مکان‌ها، تلاش کنیم تا خانواده‌هایی مستحکم و با معنویت و آرامش داشته باشیم و فرزندان صالحی به جامعه تحویل دهیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز در این مراسم گفت: ما برای هر بوستانی که در حاشیه شهر احداث شود، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر می‌گیریم و در مجموع مبلغ دو میلیارد تومان برای احداث بوستان‌های جدید و یا بازسازی بوستان‌های قدیمی اختصاص می‌دهیم.

قدرت‌الله ولدی در ادامه از بازدید از محلات سطح شهر به همراه شهردار و اعضای شورای شهر خبر داد و افزود: مسائل و مشکلات شهری را به‌صورت محله‌ای بررسی می‌کنیم و پس از شنیدن صحبت‌ها و مشکلات اهالی محل در مساجد محلات یا هرجای دیگر، با برگزاری جلساتی تصمیمات لازم برای برطرف کردن مشکلات مردم، اتخاذ می‌کنیم.

شهردار ملایر نیز در این مراسم ضمن اشاره به اهمیت و ضرورت احداث بوستان بانوان برای رفع نیازهای فرهنگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد تحرک و انگیزه در بانوان از طریق مشارکت‌های اجتماعی، اظهار کرد: بوستان بانوان محیطی مختص این قشر جامعه فراهم می‌کند تا بانوان بتوانند با آرامش و امنیت خاطر اوقات فراغت خود را در آن سپری کنند.

مجید فرجی ابا بیان اینکه این بوستان به وسعت ۱۰ هزار متر مربع با اعتباری در حدود ۱۵ میلیارد ریال اجرا و تجهیز شده است، مسیرهای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، زمین‌ ورزشی، زمین بازی کودکان، سرویس بهداشتی، آبخوری، مبلمان شهری، وسایل ورزشی، تجهیزات بازی، سوئیت نگهبانی، سیستم روشنایی، محوطه فضای سبز، آلاچیق و چندین دستگاه دوچرخه برای دوچرخه‌سواری بانوان را از جمله امکانات موجود در این بوستان برشمرد.

در ادامه عضو شورای اسلامی شهر ملایر ضمن تشکر از زحمات مجموعه شهرداری برای ساخت و تکمیل این بوستان، گفت: ساخت بوستان‌ها در محلات کمتر برخوردار شهر در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار گرفته و قرار است انجام شود.

حجت الاسلام احمد چهاردولی به دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه برقراری عدالت برای ارائه خدمات شهری اشاره و مطرح کرد: عدالت محوری باید در تمامی زمینه‌های خدماتی اتفاق بیفتد تا مقدمه‌ای برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) باشد.

به گزارش ایسنا، دومین بوستان بانوان شهر ملایر با حضور معاون اول استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر، مدیر کل بانوان و خانواده استانداری استان همدان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر ملایر و جمعی از مسئولان شهرستان به وسعت ۱۰ هزار متر مربع در موقوفه مرحوم حاج نظر نصیری و با اعتباری در حدود ۱۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها بوستان بانوان شهرداري بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر بوستان بانوان علی محمدی بوستان ها شهر ملایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از دومین باشگاه کوهنوردی در زرند

حاج عباس ایرانمنش از یادگاران دوران دفاع مقدس و رئیس شورای اسلامی شهر زرند در حاشیه آیین افتتاح این باشگاه کوهنوردی گفت: رسیدن به قله هدف بسیار شیرین و لذت‌بخش است.

وی به سختی‌های کوهنوردان برای صعود به هر قله اشاره کرد و افزود: یک گروه کوهنوردی با تلاش و علاقه برای صعود کردن به قله فعالیت و تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ کوهنورد در شهرستان زرند در حال فعالیت هستند که افتتاح این باشگاه نقطه امیدی برای پیشرفت روزافزون در این رشته و همچنین پرورش استعداد‌های نهفته است.

در مراسم افتتاحیه جمعی از خانواده‌های معظم شهدای ورزشکار، ایثارگران و علاقه‌مندان به ورزش حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان اصفهان در شورای ششم
  • بهره برداری از دومین باشگاه کوهنوردی در زرند
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • ۸۰ درصد از نقاط آبگیر شهر قم شناسایی و رفع معضل شد
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم