Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش گرامیداشت فرهنگ های خارجی در پاریس ( موسوم به FICEP ) از تاریخ ۲۴ سپتامبر تا سوم اکبتر ۲۰۲۱ ( ۲ تا ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ) در شهر پاریس برگزار می شود.

در این همایش، برنامه های هنری و فرهنگی مختلفی از سوی هنرمندان کشورمان اجرا خواهد شد.

یکی از این برنامه ها کارگاه و معرفی خوشنویسی و تذهیب ایرانی است که از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاریس برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری این کارگاه فرصتی در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌دهد تا با ظرافت ها و غنای فرهنگی و هنر ایران در ابعاد مختلف آن از نزدیک آشنا شوند.

در این کارگاه، رمضانعلی واشقانی فراهانی، به معرفی خوشنویسی پارسی ( در سبک های نستعلیق و شکسته نستعلیق) و همچنین هنر تذهیب ایرانی می‌پردازد و براساس یک سنت دیرینه، وی نام بازدیدکنندگان از نمایشگاه و کارگاه خوشنویسی را برای آنها خوشنویسی و آن را به یادگار از فرهنگ و هنر ایرانی حفظ خواهند کرد.

این چهره فرهنگی کشورمان، در جریان برگزاری بیش از ۳۳ نمایشگاه خوشنویسی در فرانسه در سال های گذشته، نام هزاران بازدید کننده از نمایشگاه های مشترک خوشنویسی خود و تذهیب (همسرشان) را خوشنویسی کرده اند.

کد خبر 5315575

منبع: مهر

کلیدواژه: پاریس خوشنویسی فرهنگ و هنر اربعین 1400 معرفی کتاب هفته دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی رایزنی فرهنگی تازه های نشر اربعین حسینی ادبیات کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب مسکو تجدید چاپ ترجمه درگذشت چهره ها رونمایی کتاب علامه حسن زاده آملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۴۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،عطا حسن‌پور در این باره گفت : این همایش بین‌المللی با موضوع تاب آوری در برابر مخاطرات، تغییرات اقلیمی و بلایا در آبان‌ماه سال جاری با حضور مهمانان و پژوهشگران داخلی و خارجی در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.
وی افزود : این همایش بین‌المللی با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان برگزار می‌شود.
حسن پور تصریح کرد: همایش یاد شده در محورهای مفاهیم و مبانی نظری، بستر فرهنگی و میراث ناملموس، بستر طبیعی در معماری دست‌کند، تجارب و حفاظت از معماری دست‌کند برگزار خواهد شد.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی و گردشگری لرستان در پایان اظهار داشت : پژوهشگران، اساتید دانشگاه و علاقمندان می‌توانند چکیده مقالات خود را در این خصوص تا ۳۰ اردیبهشت به دبیرخانه این همایش بین‌المللی ارسال کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901666

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد