Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سرهنگ حمزه برین معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) استان در جمع خبرنگاران گفت : ۱۱۴ پروژه عمرانی، ۱۰۰ پروژه اشتغال و ۱۸۶ پروژه تربیتی، سلامت و فرهنگی با ارزش مالی ۳۰ میلیارد تومان با همکاری و مشارکت دستگاه‌های دولتی، شوراها، دهیاری ها، اهالی روستا‌ها و خیرین به مناسبت هفته دفاع مقدس در دهستان‌های چوقور طارم سفلی، دستجرد الموت غربی و زوارک الموت شرقی افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: پروژه‌هایی که در حوزه عمرانی در روستا‌ها انجام شده در حوزه‌های آب شرب بهداشتی شامل مخازن آب شرب، احداث خط انتقال و شبکه داخلی روستا، بهسازی چشمه ها، کانال آب کشاورزی، پل، مسجد است.

به گفته وی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین مبلغ ۶ میلیارد تومان، دستگاه‌های دولتی مبلغ ۱۰ میلیارد تومان و اهالی روستا‌ها و خیرین مبلغ ۶ میلیارد تومان آورده مالی داشتند.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: در اجرای پروژه‌های عمرانی که به صورت جهادی انجام شده، ۸ میلیارد تومان صرفه جویی صورت گرفته که جزء مهمترین نقاط قوت قرارگاه پیشرفت و آبادانی است.

سرهنگ برین‌در ادامه افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی با مشارکت مردم در روستا‌ها و پای کار آوردن ظرفیت دستگاه‌های دولتی، اقدامات بزرگی را در روستا‌های محروم استان رقم بزند و شعار کار از مردم، با مردم و برای مردم را به خوبی به تحقق برساند.

وی یادآور شد: بیش از ۱۰۰ پروژه اشتغال در رسته‌های دام سبک، دام سنگین، طیور، باغداری، زراعت، زنبورداری، دست بافته ها، فرش و گلیم بافی و ... در روستا‌ها اجرا و منجر به اشتغال ۱۵۰ جوان روستایی شده است.

وی افزود: کارگروه اشتغال با توسعه، ترویج و ایجاد مشاغل در روستا‌های هدف سعی دارد تا بتواند مهاجرت معکوس از شهر به روستا را با ایجاد اشتغال پایدار فراهم نماید که با تلاش در این حوزه، ۱۵۰ نفر در روستا‌ها مشغول به کار شده اند و مهاجرت معکوس از شهر به روستا را رقم زدند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: سایر پروژه‌ها در کارگروه‌های تعلیم و تربیت، فرهنگی اجتماعی و سلامت در روستا‌ها اجرایی شده است که از جمله مهمترین دستاورد‌های آن می‌توان به راه اندازی کتابخانه عمومی سیار، بازسازی و مرمت کلاس‌های درس در مدارس روستایی، بازسازی و احیای تنور‌های نان محلی را نام برد.

حمزه برین در ادامه بیان کرد: تمامی اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین با مشارکت مردمی و دستگاه‌های دولتی انجام شده است و اگر در هر روستایی، مردم پای کار نباشند هیچ پروژه‌ای در کارگروه‌ها تعریف و اجرایی نمی‌گردد. مردم عنصر اصلی اجرای برنامه‌های قرارگاه در روستا‌ها است.

سرهنگ برین افزود: طبق ابلاغیه ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دهستان زوارک در بخش الموت شرقی با ۳۵ روستا، دهستان چوقور در بخش طارم سفلی با ۱۸ روستا و دهستان دستجرد در بخش الموت غربی با ۱۹ روستا، محل فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران افتتاح طرح قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین دستگاه های دولتی میلیارد تومان روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۵۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به مناطق مناطق محروم لامرد به همت سپاه در حال انجام است

دریافت 29 MB

به گزارش خبرنگار مهر، قرارگاه سازندگی بسیج سپاه لامرد در راستای محرومیت‌زدایی و آبرسانی به مناطق محروم به همت قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی سپاه و به صورت شبانه روزی، ظرف کمتر از دو ماه اقدام به اجرای عملیات ترمیم جاده دسترسی به چاه‌ها، برق‌رسانی، تست پمپاژ و … در خط انتقال شبکه آب به شهر لامرد نمود که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

این پروژه ۱۱ سال بر زمین مانده بود اما اکنون با تلاش نیروهای جهادی و خدوم بسیج سازندگی با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در مرحله بهره‌برداری است.

کد خبر 6099752

دیگر خبرها

  • آبرسانی به مناطق مناطق محروم لامرد به همت سپاه در حال انجام است
  • اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی
  • توافق‌نامه همکاری کمیته امداد و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور
  • تلاش می‌کنیم کرمان در سال ۱۴۰۳ به قرارگاه آبادانی تبدیل شود
  • یک هزار و ۹۱۹ عنوان برنامه عمرانی و غیر عمرانی در استان سمنان انجام شده است/ پروژه آب‌رسانی به ۲۶۰ روستا در دستور کار است
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • حیات دوباره در «کوشه سفلی»/ قصه پر غصه‌ای که به شادی ختم شد
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی