Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا امروز (سه شنبه) در جلسه استماع کنگره درباره خروج آمریکا از افغانستان حاضر شدند.

لوید آستین،  وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی عنوان کرد: در طول ۲۰ سال جنگ در افغانستان ۲۴۶۱ سرباز آمریکایی کشته شده و بیش از ۲۰ هزار سرباز دیگر زخمی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آستین در ابتدای صحبت‌های خود گفت: «ما ابتدا باید در مورد تصمیم جنگی که ۲۰ سال پیش گرفته شد قبل از صحبت درباره خروج از افغانستان به گفتگو بپردازیم.»

 او در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا از بهار سال گذشته قصد تخلیه افراد غیرنظامی را داشته، گفت: «ما بزرگترین تخلیه نیرو‌ها در تاریخ آمریکا را تنها در ۱۷ روز انجام دادیم.»

 وزیر دفاع آمریکا درباره خروج عجولانه از افغانستان توضیح داد: «ما آنقدر مردم را به سرعت از کابل خارج کردیم که با پایگاه‌های خارج از افغانستان به مشکل برخورد کردیم. به دلیل مطلوب نبودن شرایط، آمریکایی‌ها و افغانستانی‌های بسیاری کشته شدند.»

او همچنین تاکید کرد: ما هنوز روی خروج آمریکایی‌هایی که مایل به ترک افغانستان هستند، کار می‌کنیم.

 وزیر دفاع آمریکا با اشاره به اینکه حفظ پایگاه بگرام در افغانستان جان ۵۰۰۰ سرباز آمریکایی را در معرض خطر قرار می‌داد و باعث ادامه جنگ می‌شد، افزود:  تمدید ماموریت فراتر از پایان ماه اوت، جان پرسنل و نظامیان ما را به خطر می‌انداخت.

 آستین در ادامه ادعا کرد که آن‌ها در افغانستان با تهدید‌های جدی و فزاینده داعش روبرو بودند و ماندن طولانی‌تر در افغانستان خطرناک بود.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت: «چند روز پیش، ما یک حمله هوایی در سوریه انجام دادیم و یکی از سران ارشد القاعده را حذف کردیم.»

او همچنین به ضعف و فساد در نیرو‌های امنیتی افغانستان اشاره و اذعان کرد: «ارتش افغانستان که ما و شرکایمان به آن‌ها آموزش دادیم به سادگی و در بسیاری از موارد بدون شلیک گلوله فرار کردند.»

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا تحولات افغانستان وزیر دفاع آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۵۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دانشگاه آمریکایی دیگر هم به جمع حامیان فلسطین اضافه شد

دانشگاه تگزاس در آستین هم از روز گذشته شاهد حضور صدها دانشجو و استاد بود. تجمعی که از آن فریادهای حمایت از فلسطین به گوش می رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، در حال حاضر جریان اصلی حاکم بر دانشگاه‌های آمریکا در ایالات مختلف، اعتراض علیه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم بی‌گناه غزه است. تجمعاتی که از هفته پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد و در حال گسترش است. 

دانشگاه تگزاس در آستین هم از روز گذشته به محل این اعتراضات تبدیل شده و صدها دانشجو و استاد این دانشگاه در دفاع از فلسطین تظاهرات کرده‌اند. 

تظاهراتی که با دخالت پلیس همراه بود و منجر به دستگیری‌ ۳۹ نفر تا حدود ساعت ۹ دیشب شد. 

وب سایت خبری fox۷، اعلام کرد یکی از عکاسان آنها روز گذشته توسط پلیس دستگیر و بازداشت شده است. 

دانشجویان معترض از دانشگاه خواستند که کمک به تولید سلاح را متوقف کند. 

این تظاهرات که توسط کمیته همبستگی فلسطین در آستین سازماندهی شده است، نشان دهنده آخرین موج تظاهرات طرفدار فلسطین در سراسر دانشگاه‌ها در آمریکا است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • یک دانشگاه آمریکایی دیگر هم به جمع حامیان فلسطین اضافه شد
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی