Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین گفت: از ابتدای واکسیناسیون عمومی تا امروز ۳۸ درصد قزوینی‌ها هر ۲ دوز واکسن کرونا را تزریق کردند و به طور کامل در مقابل این ویروس منحوس واکسینه شدند. - اخبار استانها -

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون عمومی ضد کرونا در استان اظهار داشت: از ابتدای واکسیناسیون عمومی یعنی از 21 بهمن‌ماه سال گذشته تا امروز 38 درصد قزوینی‌ها هر 2 دوز واکسن کرونا را تزریق کردند و به طور کامل در مقابل ویروس منحوس کرونا ایمن و واکسینه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: شهرستان قزوین با واکسینه شدن کامل 42.5 درصد از افراد بالای 18 سال (بزرگسالان) بیشترین درصد واکسیناسیون کامل را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص می‌دهد و کمترین درصد واکسیناسیون کامل (2 مرحله‌ تزریق واکسن) هم مربوط به شهرستان البرز است که فقط 30.4 درصد جمعیت هدف و افراد واجد شرایط در آن هر 2 دوز واکسن کرونا را تزریق کردند.

نامدار ادامه داد: همچنین شهرستان‌های آوج با 39.4 درصد، آبیک با 35.1 درصد، بویین‌زهرا با 34.8 و تاکستان با 34 درصد رده‌های دوم تا چهارم واکسیناسیون کامل در سطح استان را به خود اختصاص می‌دهند که به جز آوج باقی شهرها فاصله معناداری از نظر میزان واکسیناسیون کامل با مرکز استان یعنی شهرستان قزوین دارند.

16 درصد دانش‌آموزان پایه آخر متوسطه واکسینه شدند

دبیر کمیته واکسیناسیون ستاد مقابله با کرونای استان یادآور شد: با این حال از نظر میزان واکسیناسیون تک‌ مرحله‌ای (تزریق مرحله اول واکسن) شهرستان آوج با واکسینه کردن 73.4 درصد جمعیت هدف رتبه اول در این حوزه را به خود اختصاص داده و کمترین آمار واکسیناسیون تک‌ مرحله‌ای هم متعلق به شهرستان البرز است که 53.4 درصد افراد واجد شرایط آن یک دوز واکسن کرونا را تزریق کردند.

سهمیه واکسن کرونای گروه‌های هدف در قزوین مشخص شدکارخانجات بزرگ قزوین به پایگاه واکسیناسیون کارگران تبدیل می‌‌شودآغاز واکسیناسیون 35 ساله‌ها در استان قزوین / واکسیناسیون نانوایان فردا آغاز می‌شود

نامدار افزود: همچنین شهرستان‌های آبیک با 67.8 درصد، قزوین با 67.4، تاکستان با 60.1 درصد و بویین‌زهرا با 54.7 درصد تزریق دوز اول واکسن رتبه‌های دوم تا پنجم میزان واکسیناسیون تک‌مرحله‌ای را به خود اختصاص می‌دهند.

وی با اشاره به مشکلات کمبود واکسن در روزهای اخیر ادامه داد: امروز 105 هزار دوز واکسن کرونا شامل 100 هزار دوز واکسن چینی سینوفارم و 5 هزار دوز واکسن برکت وارد استان قزوین شد. همچنین از ابتدای واکسیناسیون دانش‌آموزان تاکنون 16 درصد دانش‌آموزن سال آخر مقطع متوسطه (متوسطه دوم) با سنین 17 تا 18 سال واکسن کرونای سینوفارم را تزریق کرده‌اند و سامانه برای ثبت نام محصلان 15 سال به بالا باز است.

انتهای پیام/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا استانداری قزوین واکسن برکت ویروس کرونا واکسن ایرانی کرونا استانداری قزوین واکسن برکت ویروس کرونا دوز واکسن کرونا را تزریق کردند واکسیناسیون کامل هزار دوز واکسن خود اختصاص استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۵۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون

به گزارش خبرآنلاین، آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌ ایجاد کند.

تسنیم در خبری نوشت: آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901644

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود