Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@00:46:24 GMT

فرار ثروتمندان آلمانی به سوئیس!

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۶۳۲۰

پس از شکست حزب حاکم در انتخابات آلمان، بسیاری از ثروتمندان آلمانی در حال مهاجرت به سوئیس هستند. ناطقان: به نقل از رویترز، به دنبال شکست حزب حاکم در انتخابات آلمان و پیروزی احزاب چپگرا، ثروتمندان این کشور نگران معرفی لوایح مالیاتی سنگین از سوی سوسیال دموکرات ها و سبزها هستند و به همین دلیل نیز به فکر مهاجرت به سوئیس و یا انتقال سرمایه خود به این کشور افتاده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند که دولت سوئیس در سال های اخیر سیاست های مالی و بانکی سختگیرانه تری را معرفی کرده است اما این کشور هنوز هم یکی از بهشت های مالیاتی و بانکی در جهان محسوب می شود و یک مقصد همواره محبوب برای پول های افراد ثروتمند است.

میزان ورود سرمایه های خارجی جدید به بانک های سوئیسی در دوران کرونا برخلاف بیشتر کشورهای دیگر شاهد یک جهش عظیم بود. روند ورود سرمایه به ویژه از آلمان جالب توجه بوده است: تا پایان سه ماهه نخست امسال آلمانی ها ۳۷.۵ میلیارد دلار در بانک های سوئیسی سپرده گذاری کرده اند که این رقم در همین بازه در سال قبل تنها پنج میلیارد دلار بود.  

فلوریان دورزلن- مدیر بخش ثروت در موسسه ال جی تی سوییتزرلند- گفت: افراد ثروتمند به ویژه صاحبان مشاغل بزرگ در آلمان نگران اند که دولت جدید به مانند دولت قبل در بحث مالیات با آن ها مهربان نباشد. به شخصه فکر می کنم طی هفته ها و ماه های آینده شاهد خروج سرمایه بیشتری از آلمان خواهیم بود.  

حزب سوسیال دموکرات در مناظره ها خواهان افزایش مالیات بر ثروت و ارث به نفع اقشار ضعیف تر جامعه شده است. سبزها نیز طرفدار وضع مالیات سنگین روی ثروتمندان هستند.   

سخنگوی دفتر امور مالی بین المللی سوئیس گفت: سوئیس در جهان به عنوان یک کشور باثبات، برخوردار از نظم و قانون و مطابقت با نظام مالی جهانی شناخته می شود اما این بدان معنا نیست که کشور ما برای کسی یک چتر حمایتی در فرار مالیاتی ایجاد کند.  

لازم به ذکر است که گزارشاتی از خروج سرمایه از طیف ثروتمندان آلمانی به لیختن اشتاین نیز مخابره شده است. منبع: ایسنا برچسب ها: ثروتمندان آلمانی ، سوئیس ، فرار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ثروتمندان آلمانی سوئیس فرار ثروتمندان آلمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۶۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدودیت میلیاردها یورو دارایی روسیه در سوئیس

کشور سوئیس با وجود ادعای بی طرفی حدود ۱۳ میلیارد یورو از دارایی‌های روسیه را مسدود کرده که این امر جنجال‌هایی را در این کشور به لحاظ تاریخی بی طرف به راه انداخته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "فوکوس" آلمان، سوئیس دارایی های حدود 13 میلیارد یورویی روسیه را مسدود کرده و باعث ایجاد اختلاف در مورد بی طرفی تاریخی این کشور شد.

سوئیس حدود 13 میلیارد فرانک سوئیس (تقریبا 13 میلیارد یورو) از دارایی های روسیه در این کشور را مسدود کرده است.

همانطور که شرکت رسانه ای آمریکایی "بلومبرگ" گزارش می دهد، این شامل بیش از 7 میلیارد فرانک ذخایر و دارایی های بانک مرکزی روسیه است.

در مجموع 17 ملک و همچنین خودروهای لوکس، آثار هنری و مبلمان روسی در سوئیس مسدود شدند.

تصمیم سوئیس برای تصویب این تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه پس از آغاز جنگ اوکراین، جنجال قابل توجهی را در این کشور به طور سنتی بی طرف ایجاد کرده است. اگرچه فشارهای بین المللی برای انجام بیشتر این گونه اقدامات بر سوئیس وجود دارد، این گام در حال حاضر در داخل این کشور بحث برانگیز است.

به گزارش بلومبرگ فعالان برای برگزاری همه پرسی در مورد بی طرفی سوئیس به اندازه کافی امضا جمع آوری کرده اند. هدف آنها تثبیت این موضوع در قانون اساسی و جلوگیری از مشارکت در اقدامات اجباری غیرنظامی است که شامل تحریم نیز می شود.

وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکرایندرخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • مسدودیت میلیاردها یورو دارایی روسیه در سوئیس
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • تعیین دارایی‌هایی مشمول مالیات بر عایدی سرمایه
  • سوئیس بخش بزرگی از دارایی‌های مسدود شده روسیه را آزاد کرد
  • چین اتهامات جاسوسی آلمان علیه کشورش را رد کرد
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد