Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، مسعود خوانساری در جریان نشست اعضای اتاق بازرگانی تهران با وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: پارلمان بخش خصوصی در سال‌های گذشته تلاش کرده با ارائه نظرات و پیشنهادات خود، بخشی از معضلاتی که اقتصاد ایران با آن مواجه است را تبیین کرده و راه حل‌هایی را پیشنهاد کند، با این وجود متاسفانه تداوم اجرای برخی سیاست‌های غلط برای اقتصاد کشور مشکلاتی جدی به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به چهار معضلی که اقتصاد ایران امروز با آن مواجه است، بیان کرد: تورم بالا، قیمت گذاری دستوری و عدم سرمایه گذاری جدید بخش مهمی از این معضلات است و باید ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی را نیز به این فهرست اضافه کنیم. متاسفانه در سال‌های گذشته نرخ تورم در اقتصاد ایران همواره دو رقمی بوده و با روندی که رشد نقدینگی در ماه‌های گذشته داشته، ما نگران آینده آن نیز هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: متاسفانه در شرایطی که باید برای حل معضل تورم به سراغ مسائل ریشه‌ای حرکت کنیم، بسیاری از دولت‌ها راه غلط قیمت گذاری دستوری را پیش گرفته‌اند که نه تنها این شیوه نتیجه مثبتی نداشته که خود به افزایش دوباره قیمت‌ها منجر شده است.

خوانساری با بیان اینکه سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی دولت گذشته شکست خورده است، تشریح کرد: راهی که پیش روی دولت سیزدهم قرار دارد، ورود به این حوزه و حذف این ارز است. نگاهی به نتایج اجرای این برنامه در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که نه تنها این ارز کمکی به پایین نگه داشتن قیمت کالاهای اساسی نکرده که حتی قیمت برخی از این کالاها از تورم نیز بالاتر رفته است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که این سیاست ارزی غلط اصلاح نشود، عدم شفافیت، بر هم خوردن فضای کسب و کار و آسیب دیدن بخش‌های مهمی مانند صنعت کشاورزی، نتیجه قطعی این شرایط خواهد بود. از این رو اتاق بازرگانی آماده است تا در کنار دولت با ارائه راهکارهایی جدید، لااقل برای بخشی از مشکلات امروز اقتصاد ایران، برنامه‌های اجرایی ارائه کند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پیشنهاد ارزی دولت رئیسی رئیس اتاق بازرگانی اتاق بازرگانی اقتصاد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق

مهدی عبدیان رییس اتاق بازرگانی قزوین گفت: صبح امروز در نخستین برنامه اعضای اتاق بازرگانی استان قزوین در اقلیم کردستان عراق، دفتر تجاری استان در منطقه اربیل انتخاب و تعیین شد.

وی اضافه کرد: دفتر تجاری اتاق قزوین با بیشترین متراژ ممکن در طبقه بیست و سوم یک برج تجاری ۲۶ طبقه در اربیل عراق با چشم اندازی کم نظیر واقع شده و در آستانه تجهیز امکانات، استقرار نیرو‌های کارشناس و بهره برداری نهایی است.

عبدیان افزود: این دفتر به دنبال برنامه مدون اتاق بازرگانی قزوین در خصوص راه اندازی دفتر تجاری استان در اقلیم کردستان عراق طی سال جاری، راه اندازی شده و پایگاهی برای معرفی توانمندی‌های صادراتی استان و ایجاد مبادلات تجاری میان استان و اقلیم کردستان خواهد بود.

مذاکرات عقد تفاهم نامه پیرامون کسب استعلامات قانونی و اداری کشور عراق برای ثبت قرارداد یکساله دفتر تجاری اتاق قزوین نیز صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • آقای رئیسی! به‌قول حسین‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست /۳۴ ماه از عمر دولت تان گذشته و شما هنوز دارید می گویید: باید فلان شود و نباید بهمان شود!
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • تورم در دولت رئیسی چند؟ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید