Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@15:47:57 GMT

پایان اربعین و جمع‌آوری موکب‌ها (+عکس)

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۶۶۴۱

پایان اربعین و جمع‌آوری موکب‌ها (+عکس)

همزمان با پایان مراسم اربعین در عراق، موکب‌هایی که برای پذیرایی از زائران برپا شده بودند، جمع شدند.

به گزارش ایسنا، عراقی‌ها به رسم هر سال از بعدازظهر روز اربعین موکب‌هایی را که برای پذیرایی و اسکان زائران برپا کرده بودند جمع‌آوری می‌کنند. با این حال، تعداد کمی از موکب‌های ایرانی که با تأخیر به مراسم امسال رسیدند، قرار است تا زمان خروج زائران ایرانی از عراق، همچنان برپا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسته بودن مرزهای زمینی و تأخیر در انتقال بار موکب‌ها، باعث شده برخی از موکب‌داران در روز اربعین به شهر کربلا برسند. موکب‌ها معمولا با مدیریت مردمی به انگیزه پذیرایی و خدمات‌رسانی به زائران کربلا برپا می‌شوند.

قرار بود امسال ۵۰۰ موکب از ایران در مراسم اربعین امسال خدمات‌رسانی داشته باشند. بنا بر گزارش کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین تمرکز بیشتر موکب‌های ایرانی در شهر کربلا بوده است، همچنین در شهرهای نجف، کاظمین و سامرا نیز تعدادی موکب ایرانی برپا شد.

با توجه به پایان خدمات‌رسانی موکب‌های عراقی، بنا بر اعلام کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین، موکب‌های ایرانی تا روز جمعه ۲۴ ماه صفر برابر با نهم مهرماه در عراق برپا خواهند بود تا زائران ایرانی در اسکان و تغذیه با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: موکب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۶۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛جلیل جعفری گفت: برای بهبود عملکرد خدمات شهری، افزایش کیفیت بهداشت شهری و همچنین کاهش آمار خسارات وارده بواسطه زباله گرد‌ها و افزایش فرهنگ ساعت مقرر بیرون گذاری زباله، خدمات شهری منطقه ۲، مرحله دوم طرح جمع‌آوری مخازن و گاری‌های چهارچرخ سطح منطقه را آغاز کرد.
وی افزود: در مرحله اول اجرای این طرح نزدیک به ۱۰۰ عدد مخزن زباله از معابر اصلی منطقه ۲ جمع‌آوری شد.
مسئول خدمات شهری منطقه دو شهرداری شهرکرد گفت: اگر این طرح به درستی اجرا شود، شاهد مهار پدیده زباله‌گردی خواهیم بود و به دنبال آن، مراکز خرید ضایعاتی که چهره نازیبایی برای بعضی از نقاط شهر ایجاد کرده است نیز جمع‌آوری می‌شود.

دیگر خبرها

  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی