Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، فرماندهان ارشد نظامی آمریکا روز سه‌شنبه در جلسه‌ای در مجلس سنای آمریکا در اظهاراتی متناقض با ادعاهای «جو بایدن»، رییس‌جمهور کشورشان گفتند که توصیه آنها باقی ماندن ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی در افغانستان بوده است.

«فرانک مک‌کنزی»، فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه غرب آسیا و «مارک میلی»، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جلسه استماعی در کمیته نیروهای مسلح سنا تأکید کردند که پیشنهاد آنها باقی ماندن ۲۵۰۰ نظامی در افغانستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، این فرماندهان نظامی جزئیات بیشتری درباره توصیه‌شان به جو بایدن ارائه نکردند. 

مک‌کنزی گفت: «من درباره توصیه شخصی‌ام به رییس‌جمهور اظهارنظر نمی‌کنم، اما آنچه نظر شخصی خودم هست را صادقانه با شما در میان خواهم گذاشت. همین نظرات شخصی، در آنچه من [به رییس‌جمهور] توصیه کردم نقش داشت.»

وی اضافه کرد: «توصیه من این بود که ۲۵۰۰ نیروی نظامی در افغانستان حفظ کنیم. اندکی قبل‌تر در پاییز ۲۰۲۰ من این توصیه را مطرح کرده بودم که ۴۵۰۰ نیروی نظامی باقی بمانند. اینها نظرات شخصی من هستند.»

مک‌کنزی گفت که دیدگاهش این بوده که خروج کامل آمریکا از افغانستان به سقوط دولت اشرف غنی، رییس‌جمهور وقت افغانستان منجر خواهد شد.

مارک میلی هم با تأیید نظرات مک‌کنزی گفت توصیه او هم این بوده که دست‌کم ۲۵۰۰ نظامی آمریکا در افغانستان حفظ شوند. مارک میلی هم در پاسخ به سوال یک سناتور از توضیح درباره اینکه پیشنهاد مستقیمش به بایدن چه بوده خودداری کرد.

«لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا در جلسه روز سه‌شنبه در پاسخ به سوال یک سناتور درباره این اظهارات بایدن مدعی شد که او فردی «صادق و رک و راست» است.

در این جلسه، یک سناتور آمریکایی به نام «دن سالیوان» مقام‌های پنتاگون را به دلیل این اظهارات بایدن زیر سوال برد. او گفت: «این اظهارات، سخنان نادرستی بود که از زبان رییس‌جمهور ایالات متحده مطرح شد. اینطور نیست؟»

مارک میلی در پاسخ گفت: «اگر بخواهم حقیقت را بگویم من این سخنان را نشنیده‌ام و بنابراین نمی‌توانم اظهارات رییس‌جمهور را طبقه‌بندی کنم.»

جو بایدن در مصاحبه‌ای که ماه آگوست با شبکه خبری ای‌بی‌سی انجام داده بود اینکه مقام‌های نظامی به او پیشنهاد حفظ ۲۵۰۰ نیرو در افغانستان داده بودند را رد کرده بود.

مجری ای‌بی‌سی در آن مصاحبه از بایدن پرسید: «آیا مشاوران نظامی شما نگفتند که باید ۲۵۰۰ نظامی را نگاه داریم؟» بایدن در جواب گفت: «طبق چیزی که به خاطر می‌آورم هیچ کس چنین چیزی به من نگفت.»

گروه طالبان یکشنبه (۱۵ اوت/۲۴ مردادماه) بعد از خروج «اشرف غنی»، رییس‌جمهور سابق افغانستان وارد شهر کابل شد. تحلیلگران ورود نیروهای طالبان را به منزله خاتمه تلاش‌های ۲۰ ساله آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای بازسازی افغانستان به شکل مطلوب جهان غرب می‌دانند.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد.

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشته است.

تحولات افغانستان باعث انتقاد از «جو بایدن» شده. رسانه‌های آمریکا گزارش داده بودند تصمیم‌های بایدن درخصوص افغانستان و فرار نظامی عجولانه از این کشور که باعث سقوط دولت کابل به‌دست طالبان شد، قانون‌گذاران آمریکایی را به فکر تحقیق از وی انداخته است.

پربیننده ترین ایران و عربستان دور جدیدی از مذاکرات را آغاز کرده‌ اند فصل جدید مهاجرت؛ مردم افغانستان به کجا فرار می‌ کنند؟ واکنش رییس جمهور آذربایجان به رزمایش رزمی ایران در مرز دو کشور پرتاب تخم مرغ به سمت مکرون + فیلم طالبان خانه های مردم هزاره را آتش زد + عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آمریکا نظامی آمریکا ۲۵۰۰ نظامی رییس جمهور مارک میلی جو بایدن مک کنزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۷۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد

نشریه «سان» با استناد بر یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جو بایدن نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا می‌شود حمله به منزل جو بایدن‎

دیگر خبرها

  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو
  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!