Web Analytics Made Easy - Statcounter

پسر نوجوانی که متهم است در یک درگیری دوستش را اشتباهی به قتل رسانده به پرداخت دیه و حبس در کانون اصلاح و تربیت محکوم شد.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از پاییز سال ۹۹ به‌دنبال وقوع یک درگیری در کارواشی در شهریار آغاز شد. پس از حضور مأموران و تحقیقات مشخص شد که درگیری میان صاحب کارواش و دو مشتری رخ داده و پسر جوانی به‌ نام مسعود به‌علت شدت خونریزی ناشی از بریدگی سفید ران جان سپرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن متهم بازداشت شد و پرونده برای رسیدگی به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده پدر و مادر مسعود درخواست قصاص کردند.

سپس متهم که از کانون اصلاح و تربیت به دادگاه منتقل شده بود به جایگاه رفت و ضمن رد اتهام قتل عمد گفت: من با دوستم مسعود به کارواش رفتیم اما وقتی با صاحب کارواش درگیر شدم، او ضربه‌ای به سرم زد که سرم خونریزی کرد و خون جلوی چشمانم را گرفته بود و جایی را بخوبی نمی‌دیدم. چند نفر روی سرم ریخته بودند و مرا کتک می‌زدند می‌خواستم هرطور شده خودم را خلاص کنم که همان موقع یک نفر از پشت پیراهنم را کشید و فکر کردم یکی از کارگران کارواش است به همین خاطر با چاقو ضربه‌ای به او زدم؛ اما بعد متوجه شدم دوستم را زده‌ام. او قصد میانجیگری داشت که با اشتباه من کشته شد.

سپس وکیل وی به دفاع پرداخت و گفت: موکلم هنگام ارتکاب جرم زیر ۱۸ سال داشته و پزشک قانونی نیز اعلام کرده است که در رشد عقلی او شبهه وجود دارد. از این‌رو تقاضا دارم تا طبق ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی از قصاص معاف و به مجازات قانونی محکوم شود.

با پایان دفاعیات وکیل، قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده و نظریه پزشکی قانونی، وی را از قصاص معاف کرده و به پرداخت دیه و 3 سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای هفته دفاع مقدس اربعین حبس قتل اشتباه اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای هفته دفاع مقدس اربعین کانون اصلاح و تربیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم بزرگداشت روز معلم که در مجتمع آموزشی و فرهنگی حکمت نبوی (ص) برگزار شد، ضمن تبریک و گرامیداشت این روز و مقام شامخ معلمان، با تاکید بر اینکه اصلاح کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد، اظهار داشت: علم از همین مدارس آغاز شده و اصلاح کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد؛ معلم باید صالح و سالم باشد تا بتواند دانش آموز صالحی را تربیت کند. باید به داد مدارس و دانشگاه‌ها برسیم در غیر اینصورت معلوم نیست که دانش آموزان به چه شکل و چگونه تربیت می‌شوند. 

رئیس شورا با تاکید بر اینکه از اوجب واجبات است که در مسیر ترقی قرار بگیریم، چرا که غربی‌ها و به ویژه آمریکایی‌ها به راحتی علم خود را در اختیار ما قرار نمی‌دهند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها اجازه تحصیل دانشجویان ایرانی در هر رشته‌ای را نمی‌دهند. در گذشته ایرانیان برای تحصیل به خارج می‌رفتند و تحت تاثیر فرهنگ و شرایط آنها قرار گرفته و با تجدد گرایی به دنبال ایجاد تغییر در داخل کشور بودند. 

وی در ادامه از دلایل بازگشت شهید چمران به کشور گفته و عنوان کرد: بار‌ها از من پرسیده اند و می‌پرسند که چرا شهید چمران تمام امکاناتی که در آمریکا را رها کرده و به کشور بازگشت؛ در پاسخ به این سوال شهید چمران همواره یک دلیل داشت و آن اینکه نمیخواهم نتایج علم و تحقیق من برای تهیه بمب و انرژی استفاده شده و بر سر مردم فلسطین فرود می‌آید. دلم میخواست علم و دانش و توان خود را برای مردم کشور خود به کار گیرم. 

چمران در پایان تاکید کرد: اگر همزمان با علم تزکیه و اخلاق و سلامت نفس را به دانش آموز بیاموزیم آینده او را به خوبی تضمین کرده ایم. خداوند این توفیق را عنایت کند تا بتوانیم بهترین دانش آموزان و دانشجویان را برای کشور تربیت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اصلاح کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه‌ای در قم
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه ای در قم
  • مرتضوی: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت
  • متخلفان تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • ۱۱ میلیارد ریال تاوان عرضه خارج از شبکه گاز مایع
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته