Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  سرهنگ علی رحیمی معاون اجتماعی پلیس استان سیستان و بلوچستان  در جلسه تعاملی با معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پروش استان گفت: آموزش و پرورش بعد از خانواده دومین نهاد در تربیت فرزندان جامعه محسوب شده و معلمین مهمترین الگوی آینده سازان کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش آموزش همگانی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بیان داشت: آموزش همگانی به عنوان رکن اصلی پیشگیری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی، از جمله برنامه‌های راهبردی و جامعه محوری پلیس است.

معاون اجتماعی پلیس استان با بیان اینکه وظایف ناجا و آموزش و پرورش مهم و سنگین است، تصریح کرد: رویکرد و هدف این دو سازمان ساختن جامعه‌ای امن و سالم برای زندگی مطلوب شهروندان است.

سرهنگ رحیمی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش بستر خوبی برای ناجا در بخش پیشگیری اجتماعی است، خاطرنشان کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در چند جنبه قابل بررسی است که آموزش همگانی چهره به چهره برای دانش آموزان و اولیاء از این موارد هستند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پلیس نیز با رویکرد‌های اجتماع محور خود در تلاش است فرهنگ قانون مداری و احترام به حقوق دیگران را نهادینه کند، تصریح کرد: نقش تربیتی معلمان در کنار پلیس، تاثیر ارزنده‌ای در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته و معلمین در کنار دروس آموزشی می‌توانند با طرح مباحث غیر درسی و آموزش مهارت‌های زندگی در تربیت آینده سازانی متعهد و قانونمند تلاش کنند.

وی با اشاره به اولویت آسیب‌های اجتماعی، بیان داشت: سوء مصرف موادمخدر، آسیب‌های فضای مجازی و خشونت از جمله آسیب‌های تهدید کننده دانش آموزان است که باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در راستای فرهنگ سازی و پیشگیری از این آسیب‌ها گام بردارند.

معاون اجتماعی پلیس استان در پایان با قدردانی از تعامل مطلوب آموزش و پرورش با نیروی انتظامی اضافه کرد: وظیفه نیروی انتظامی حفظ امنیت اجتماعی و فردی است که توسعه این امنیت نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها می‌باشد و مصداق این امر حضور کارشناسان نیروی انتظامی در مدارس بوده و آموزش و پرورش نیز با آموزش نظم و قانون پذیری می‌تواند در امر امنیت اجتماعی سهیم باشد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی آموزش و پرورش آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۷۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.

خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

کد خبر 6088871

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی