Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در واکنش به درخواست غیرقانونی و فرداپادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: آژانس اگر خواهان اجرای نظارت است، باید به مسئولیت خود عمل کرده و به صراحت حملات تروریستی به مراکز فنی ایران را محکوم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکا و متحدان غربی‌اش هم اگر خواهان تداوم نظارت‌های آژانس هستند، باید از اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی ممانعت کنند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین تصریح کرد: ما در قبال اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی به شکل مناسبی اقدام متقابل را انجام داده‌ایم. اما پاسخ‌های ما به اقدامات خرابکارانه، باعث سلب مسئولیت دیگران از جمله آژانس نمی‌شود.

غریب‌آبادی با بیان اینکه پیام روشن ما این است که اگر آن‌ها به مسئولیت‌ خود عمل نکنند، ما به وظیفه خود عمل می‌کنیم، اظهار کرد: ما تعهدی در این زمینه نداریم و همین همکاری‌های فراپادمانی ما نیز داوطلبانه است و تداوم حُسن‌نیت ما به رفتار آن‌ها بستگی دارد.

وی تأکید کرد: انتظار آژانس و دولت‌های غربی درباره محدود کردن ذخایر اورانیوم غنی شده ایران، کاملاً سیاسی است. هر کشوری حق دارد نسبت به غنی‌سازی اورانیوم اقدام کند به شرط اینکه از آن در پروژه‌های نظامی برای ساختن بمب استفاده نکند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین ادامه داد: همین هفته پیش یک توافق چند ده میلیارد دلاری با استرالیا منعقد شد که (انگلیس و آمریکا) زیردریایی‌هایی به استرالیا بدهند که پیشرانه‌هایی با سوخت ۹۰ درصد غنی شده دارند. چگونه است که آژانس و دولت‌های غربی که به سوخت ۶۰ درصد راکتور تحقیقاتی ما اعتراض دارند، در این مورد سکوت کردند؟

غریب‌آبادی تصریح کرد: فعالیت‌های ما کاملاً صلح‌آمیز و منافاتی با تعهدات‌مان ندارد. بعد از تصویب قانون اقدام راهبردی، آژانس هیچ دسترسی فراپادمانی به مراکز ما ندارد.

کد خبر 629395 برچسب‌ها رافائل گروسی هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هسته‌ای - مذاکرات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: رافائل گروسی هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی هسته ای مذاکرات غریب آبادی بین المللی خود عمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رافائل گروسی» به ایران سفر می کند

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای، به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش مهر، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در «کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته ای» به ایران سفر خواهد کرد.

قرار است، این کنفرانس از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار شود.

گروسی قبل از رفتن به این کنفرانس، در تهران با مقامات ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ادعای گروسی: ایران به سختی با آژانس اتمی همکاری می کند/ وضعیت بسیار ناامید کننده است مدیرکل آژانس : باید اظهارات مقامات ایران درباره پیشرفت هسته‌ ای را بسیار جدی بگیریم سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران

دیگر خبرها

  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • غریب‌آبادی: سرکوب جنبش‌‌های دانشجویی آمریکا را محکوم کنید