Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال فاطمی با اشاره به اینکه در سینمای کودک دیگر الگوهای سنتی و قدیمی نتیجه‌بخش نیست تأکید کرد در این عرصه باید نگاه‌مان امروزی‌تر و جهانی‌تر باشد.

جلال فاطمی، کارگردان فیلم‌های سینمایی «نخودی» و «بچگیتو فراموش نکن» و  بازیگر سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: سینمای کودک و نوجوان برای ادامه حیات خود به حمایت مالی نیاز دارد و متأسفانه این سینما در سال‌های اخیر از حمایت‌های مالی بی‌بهره بوده و حتی در اکران نیز حمایتی از این سینما نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمی خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم کودک توسط بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود و این بنیاد سینمایی امروز متولی اصلی سینمای کودک به حساب می‌آید که البته در حمایت مالی از فیلم‌ها عملکرد مناسبی ندارد و معمولاً شاهد تقسیم و اختصاص بودجه به شکل غیر اصولی و نادرست هستیم و رانت نقش مهمی در به دست آوردن این حمایت دارد و حمایت مالی به شکلی نیست که منجر به پویایی و رشد این‌گونه سینمایی شود و حتی جشنواره فیلم کودک هم به همین شکل است و تنها مزیتش برای فیلم‌های راه‌یافته است که امکان اکران برای‌شان راحت‌تر فراهم می‌شود وگرنه در یک نگاه دقیق جشنواره کودک و نوجوان امروز بیش از هر چیز درگیر آمارسازی است تا مدیران بتوانند عملکرد خود را بهتر جلوه دهند.

این کارگردان در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: فیلم‌های کودکی که در دنیا مطرح هستند و مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرند آثاری با فیلمنامه‌های با کیفیت، بازیگران خوب و جلوه‌های ویژه درخشان هستند که بودجه‌های مناسبی نیز برای آن‌ها صرف شده است. ما باید این آثار را الگوی خود قرار دهیم و اصرار به فیلمسازی سنتی در عرصه سینمای کودک نتیجه‌بخش نیست. دوره درخشان سینمای کودک در کشور ما به زمانی مربوط می‌شود که کانون پرورش فکری کودکان تولیدات سینمایی در این زمینه را مورد حمایت قرار می‌داد و آن زمان همین فیلم‌ها در جشنواره‌های خارجی توانستند برای سینمای ایران جوایز بسیاری کسب کنند و در گیشه نیز موفق بودند.

کارگردان فیلم سینمایی «نخودی» در پایان اظهاراتش تأکید کرد: باید در عرصه سینمای کودک نگاه‌مان را امروزی‌تر و جهانی‌تر کنیم. ایده‌ها و روش‌های گذشته دیگر پاسخگو نیست و بهتر است بیش از تعلیم و تربیت در آثار سینمایی کودک به جنبه‌های سرگرم‌کننده این آثار توجه داشته باشیم. قطعاً تعلیم و تربیت هم حائز اهمیت است اما این اتفاق باید در پس سرگرمی مهیا شود و فیلم کودک باید پیش از هر پیام اخلاقی ساختاری داشته باشد که کودک از دیدن آن خسته نشود اما متأسفانه اصرار فیلمسازان ما به پیام‌های اخلاقی باعث شده تا اکثر آثار کودک و نوجوان ما در گیشه شکست بخورند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کودک و نوجوان سینمای کودک بودجه رشد جشنواره فیلم کانون پرورش فکری کودکان سینمای ایران فیلم سینمایی تعلیم و تربیت جشنواره فیلم رشد سینمای کودک کانون پرورش فکری کودکان کودک و نوجوان جلال فاطمی سینمای کودک فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۸۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز ابتدا دنیای امروز را عرصه نبرد طرفداران دین اسلام، قرآن و ارزش‌های انسانی با دشمنان خدا، شیطان پرست‌ها، خودپرست‌ها و دنیا پرست‌ها دانست و سپس گفت: دشمن جنگی ترکیبی در همه عرصه‌های زندگی مسلمانان ایرانی به راه انداخته است.

امام جمعه شیراز گفت: ما جنگ نظامی را هشت سال تجربه کردیم و کارآزموده هستیم اما دشمنان عرصه اقتصادی را نقطه ضعف ما می‌دانند و در این عرصه جنگ راه انداخته‌اند که به کمک خدا و با همراهی مردم این عرصه را هم خواهیم برد.

وی با بیان اینکه دشمن در عرصه جنگ فرهنگی نیز تمام تلاش خود را می‌کند که بر ما پیروز شود گفت: در این عرصه نیز پیروز واقعی ما مسلمانان خواهیم بود و این وعده الهی است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به در پیش بودن روز جهانی کار و کارگر و روز معلم بیان کرد: کارگران سربازان عرصه جنگ اقتصادی و معلمان سربازان عرصه جنگ فرهنگی هستند که باید مورد حمایت جدی قرار بگیرد.

امام جمعه شیراز بر حمایت مسئولان از تولید ملی و تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: در برخی از جلسات می‌گوئیم این جنس را فلان شرکت شیرازی یا استان فارسی تولید کرده و از آن باید حمایت کرد اما عده‌ای می‌گویند نمونه خارجی آن بهتر است و اینگونه تولید ملی تضعیف می‌شود و به کشور آسیب می‌زنند.

امام جمعه شیراز از مردم خواست اگر کسی پول دارد به جای اینکه بخواهد دلالی کند به سرمایه‌گذاری در بخش تولیدی بپردازد که این نکته باید قابل توجه بانک‌ها و همه مدیران نیز قرار بگیرد.

وی در ادامه به زمینه‌سازی برای مشارکت مردم در تولید، اصلاح الگوی مصرف، ترویج فرهنگ کار، ایجاد اشتغال در جامعه و مبارزه با فساد اقتصادی به عنوان دیگر مولفه‌هایی نام برد که سبب تحقق بهتر شعار سال می‌شوند.

کد خبر 6089228

دیگر خبرها

  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس: تصمیم ما برای حمایت از استقلال جدی است
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف است