Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:35:49 GMT

اخبار کوتاه استان یزد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۸۶۶۲

اخبار کوتاه استان یزد

به گزارش سه‌شنبه شب روابط عمومی این مرکز، دکتر مژگان مینوسپهر افزود: سال گذشته این تعداد کانون بیماری‌هاری حیوانی (موارد مثبت هاری حیوانی) در استان شناسایی و کنترل شد و امسال تاکنون ۱۳ کانون بیماری هاری حیوانی (موارد مثبت هاری حیوانی) شناسایی شده که با اقدامات درمان پیشگیری موثر، مورد ابتلا انسانی نداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اصلی‌ترین و رایج‌ترین روش انتقال و مواجهه با ویروس مولد بیماری هاری گزیده شدن توسط حیوان هار است و با توجه به اینکه ایران در منطقه اندمیک بیماری هاری قرار دارد، هرگونه گزش توسط حیوانات مخزن بیماری، مشکوک به هاری تلقی شده و نیازمند اقدامات درمان پیشگیری از بیماری است.

این مسئول با بیان اینکه ۸۰ درصد گزش‌ها در کشور توسط سگ اتفاق افتاده و این در حالی است که در استان یزد گربه ۴۸ درصد گزش‌ها را به خود اختصاص می‌دهد اظهار کرد: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت سالانه  ۵۹ هزار نفر در دنیا به دلیل ابتلا به هاری جان خود را از دست می‌دهند و در ایران سال گذشته پنج نفر به علت ابتلا به هاری جان خود را از دست دادند.

***

کتاب «خانه عمو حسین»، روایت ایثار و مجاهدت رزمندگان یزدی در جنگ تحمیلی به همت حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

رییس حوزه هنری یزد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این که «یزدی‌ها در دفاع مقدس ابتکارهای زیادی همچون کندن کانال‌های زیرزمینی در عملیات با استفاده از هنر حفر قنات از خود نشان دادند»، گفت: خانه عمو حسین نوشته مصطفی زمانی‌فر نویسنده خوش ذوق یزدی به خلاقیت، هنرنمایی و نقش سازنده مقنی‌ها و رزمندگان یزدی در جهاد هشت ساله می‌پردازد.

محمدصادق کوچک زاده افزود: در سال ۱۳۶۱ مقنی‌های یزدی به سرپرستی شهید «غلامحسین رعیت رکن آبادی» در اقدامی مبتکرانه، مجاهدانه و حیرت‌انگیز با حفر بیش از ۴۰۰ متر کانال و تونل زیرزمینی در عملیات فتح‌المبین، زمینه حضور رزمندگان در پشت خطوط دفاعی دشمن و غافلگیری و شکست دشمن بعثی در این بخش از جبهه را فراهم کردند و پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات محقق شد.

رییس حوزه هنری استان یزد تصریح کرد: در این کتاب به حماسه پاتک زید و حضور تیپ مستقل ۱۸ الغدیر در منطقه کوشک و خط پدافندی زید و همچنین تک رژیم بعث عراق در روز ۲۵ مهر ۱۳۶۳ پرداخته شده است.

کوچک‌زاده ادامه داد: در این واقعه، تهاجم دشمن با پاتک به موقع و دفاع جانانه رزمندگان یزدی دفع و دشمن مجبور به عقب‌نشینی می‌شود؛ این حماسه‌آفرینی و پاتک پیروزمندانه که برگ زرینی در تاریخ افتخارات و مجاهدت‌های رزمندگان یزدی است به قدری اهمیت داشت که محسن رفیق‌دوست وزیر وقت سپاه، در مراسم تشییع شهدای پاتک زید در یزد از این یگان به عنوان «تیپ پیروز الغدیر» یاد کرد.

***

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان یزد گفت: این سازمان پتانسیل تبدیل شدن به قرارگاه سازندگی را در مسیر توسعه و آبادانی استان دارد.

محمدرضا عظیمی زاده ، بازه زمانی دو سال اخیر را دوره‌ای طلایی برای سازمان همیاری شهرداری‌های استان توصیف کرد و افزود: فعالیت‌های سازمان، برنامه محور است و کار تبلیغاتی و شومحور در سازمان معنی ندارد.

وی افزود: سازمان همیاری شهرداری‌های استان با کار جهادی، مشارکت جویی و پویایی مورد نظر، پتانسیل تبدیل شدن به قرارگاه سازندگی را در مسیر توسعه و آبادانی استان و خدمت به مردم دارد و شایسته است از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.

این مسئول به طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و اظهار کرد: مشارکت سازمان در این طرح در قالب کارگزار و برخی طرح‌ها به عنوان پیمانکار قابل تامل و تاثیرگذار بوده است و در دولت سیزدهم نیز با توجه به دغدغه مسئولان ارشد نظام، این مهم تداوم خواهد یافت.

***

سیدمهدی طباطبایی سرپرست گروه دوچرخه سواری مهریز گفت: جمعی از رکابزنان این شهرستان مسیر ۱۲۰ کیلومتری مهریز تا امامزاده عبدالله (ع) بافق را رکاب زدند. 

وی ادامه داد: عاشقان امام‌حسین(ع) با وجود سختی‌هایی که کرونا ایجاد کرده دلدادگی به آن حضرت را به بهترین شکل ممکن ابراز کردند و با رعایت نکات بهداشتی نشان دادند که می‌توان همیشه و در هر شرایطی در شهادت سرور و سالار شهیدان سوگواری و عزاداری کرد.

در این گروه ۱۲ رکابزن مهریزی حضور داشتند.

***

پنجمین نمایشگاه عکس و فیلم لحظه‌های عاشورایی در یزد افتتاح شد و تا ۱۵ مهرماه جاری برپاست و ۳۸ اثر با موضوع مرتبط از ۳۴ عکاس یزدی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه در محل بلوار امامزاده، خیابان مصلی، زیر بازارچه مشیر در هتل کاروانسرای مشیر برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد حوزه هنری بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد حوزه هنری ویروس کرونا یزد حوزه هنری بهداشت و سلامت رزمندگان یزدی بیماری هاری هاری حیوانی استان یزد حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۸۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو توصیه کوتاه از امام صادق علیه‌السلام

دریافت 43 MB

به گزارش خبرنگار مهر، امام صادق علیه‌السلام به عنوان ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت تأثیر بسزایی در ساختارمند شدن مذهب تشیع دارند؛ بر همین اساس از محضر دو تن از روحانیون شهر بندرعباس دو نکته از وجود قدسی امام صادق پرسیدیم که در این گزارش می‌توانید ببینید.

کد خبر 6096622

دیگر خبرها

  • دو توصیه کوتاه از امام صادق علیه‌السلام
  • درخشش بانوان یزدی در مسابقات پتانک کارگران کشور
  • بانوان یزدی حائز مقام سومی مسابقات پتانک کارگران کشور شدند
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • شرکت ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی
  • واکنش سردار شریف به برخورد حاکمان آمریکا با دانشجویان معترض
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • برگزاری یادواره شهدا در بوکان
  • ترور یک فرمانده مقاومت توسط تشکیلات خودگردان