Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: با توجه به مسدود شدن مرز‌های عراق، امکان ورود زائران به این کشور وجود ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سردار سیدمحمد صالحی افزود: با توجه به پایان همایش عظیم اربعین حسینی، مرز‌های عراق کاملاً بسته شدند و دولت این کشور اجازه ورود هیچ زائری را برای زیارت عتبات عالیات نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر خودداری مردم نسبت به مراجعه به مرز‌های شلمچه و چذابه برای سفر به عراق اظهار داشت: افرادی سودجو و فرصت طلب در قالب خودرو‌های مسافرکش در میادین اصلی، ورودی و خروجی برخی از شهر‌های استان قرار گرفته و با ارسال پیامک در فضای مجازی مبنی بر باز بودن مرز‌ها قصد دارند شهروندان را از اقصا نقاط کشور به مرز شلمچه بکشانند.

خروج 155 هزار زائر اربعین از مرز مهران و شلمچه/ آماده‌باش ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای بازگشت زائرانآخرین اخبار از مرز شلمچه| بازگشت ‌20 هزار زائر اربعین /‌ اتخاذ تمهیدات ویژه در مرزهای زمینی /‌ قرنطینه زائران مشکوک به کرونابرپایی ایستگاه تشخیص سریع کرونا در شلمچه و چذابه توسط ارتش20 موکب برای خدمت‌رسانی به زائرین در مسیر بازگشت در مرز شلمچه تدارک دیده شده است

سردار صالحی با بیان اینکه افراد سودجو با دریافت پول هنگفت به دنبال سودجویی و منفعت‌طلبی مالی خود هستند بیان کرد: از همه شهروندان خواهشمندیم فریب این افراد را نخورند و اخبار مربوط به اربعین را از مراجع رسمی و ستاد مرکزی اربعین دنبال کنند.

مرز‌های شلمچه و چذابه از طرف عراق برای ورود زائران به این کشور مسدود شده، اما فرآیند بازگشت زائران اربعین حسینی بدون محدودیت از طریق این پایانه‌های مرزی در حال انجام است.

انتهای پیام/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۸۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، زائران عمره گزار ایرانی بعد از پنج روز اقامت در مدینه منوره و زیارت مرقد رسول الله (ص)، ائمه بقیع و شهدای احد شب گذشته در مسجد شجره حاضر شده و لباس احرام بر تن کردند.

زائران کاروان کرمانشاه در مسجد شجره یکی از میقات‌های هفتگانه به نیت عمره از لباس دنیوی خارج شدند و لباس بندگی و پاکیزگی احرام را به تن کردند.

عمره گذاران در حالی به سوی کعبه راهی شدند که با گفتن تلبیه، لبیک اللهم لبیک، در فضایی معنوی و روحانی رهسپار مکه مکرمه شدند.

گفتنی است یک کاروان از زائران استان کردستان نیز پیش‌تر راهی مکه مکرمه شد و این دو کاروان اولین کاروان‌های زائران ایرانی بعد از تعطیلی ۹ ساله عمره بودند.

مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می‌شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می‌روند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات