Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مرتضی خاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به سرعت گرفتن واکسیناسیون در سطح جامعه اظهار کرد: امیدوارم این واکسیناسیون موجب افزایش سهل‌انگاری و کاهش رعایت‌ شیوه نامه‌های بهداشتی نشود.

نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی وضعیت فعلی کشور را در مورد مقابله با ویروس کرونا، در نیمه راه عنوان و تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از دریافت کنندگان واکسن فقط دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، بنابراین ضمن تشویق کسانی که هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند، باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی کماکان در دستور کار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز امیدواری به اینکه در صورت همه‌گیری مجدد ویروس کرونا تلفات نسبت به دوره‌های قبلی بسیار پایین‌تر باشد، افزود: این مهم در سایه تزریق گسترده واکسن، در بین مردم پیش‌بینی می‌شود.

خاتمی با اشاره به واردات 6 میلیون واکسن‌ تک دز برای تزریق به کودکان ادامه داد: واکسیناسیون کودکان تحقیقا به ارتقای سلامت جامعه کمک خواهد کرد، ضمن اینکه سطح واکسیناسیون در جامعه در حال حاضر قابل قبول دانست.

عدم رغبت بخشی از جامعه به واکسن سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به عدم رغبت بخشی از جامعه برای تزریق واکسن اشاره و تاکید کرد: یکی از راه‌کارهای رفع این مشکل، منوط شدن دریافت خدمات به ارائه کارت واکسن پیش‌بینی شده است و این گروه از مردم باید بدانند که با عدم دریافت واکسن، در واقع سلامتی خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

وی به مصوبه واردات خودرو در مجلس اشاره و تصریح کرد: مسؤولان کشور باید فکری برای وضعیت فعلی خودرو بکنند، چرا که در حال حاضر خودروسازان داخلی بدون رقابت و با کیفیت پایین خودرو تولید و با قیمت گران ارائه می‌کنند که برای رفع این مشکل باید راه‌کارهایی مانند  واردات محدود خودرو، اندیشیده شود.

مصوبه مجلس در مورد واردات خودرو اشاعه اشرافی‌گیری نیست

خاتمی تاکید کرد: دولت‌ها سال‌های سال از تولید خودروی داخلی حمایت کرده‌اند، در صورتی که خودروسازان داخلی چنین حمایتی را از مردم نکرده‌اند، ضمن اینکه مصوبه مجلس در مورد اجازه واردات خودرو را به منزله اشاعه اشرافی‌گیری نمی‌دانم، بلکه در راستای تکریم مردم نجیب است تا نسبت به ایجاد تعادل در بازار خورو اقدام کرد.

نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس با تاکید بر اینکه مصوبه مجلس اگر درست اجرا شود می‌تواند به ایجاد تعادل در بازار کمک کند، افزود: بر اساس مصوبه مجلس واردات خودرو باید با ارز آزاد و با ارز حاصل از صادرات انجام خواهد شود، بنابراین مانند واردات در گذشته، موجب رانت نخواهد شد.

وی با بیان اینکه شعار اشتغال صنایع خودروسازی داخلی در مقابل مشکلاتی که ایجاد کرده و می‌کند، کم ارزش است، از طرفی این صنعت، بسیار زیان‌ده بوده است، ادامه داد: کشور نباید به بهانه حمایت از تولید داخل، سلامت و اندوخته‌های مالی اقشار ضعیف و متوسط جامعه را تهدید کرده و ظرفیت‌های داخلی را تباه کند، چرا که مصرف بالای سوخت یارانه‌ای، ناایمن بودن خودروهای داخلی و  هزینه‌های فراوان تحمیلی مسئله‌ای نیست که به سادگی بتوان نادیده گرفت.

خاتمی در پاسخ به اینکه برای مقابله با تنش‌های آبی در مناطق محروم از جمله شهرستان ماهنشان چه تدابیری اندیشیده شده است، با اشاره به پیش‌بینی مبالغ قابل توجهی بودجه به تامین آب مناطق روستایی و محروم در بودجه سال‌جاری افزود: متاسفانه تاکنون تخصیص بودجه‌ای در این حوزه به استان‌ها انجام نشده، است از این رو مسؤولان باید اقدامات عاجل در این حوزه انجام دهند.

نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماهنشان ۲۹ روستای مشکل‌دار در حوزه آب دارد که مشکل تعدادی از این روستاها با اقداماتی از محل منابع موجود، اقدامات جهادی و جلب کمک خیرین حل شده است، ادامه داد: ولی این اقدامات کفایت نمی‌کند و منابع مالی بیشتری مورد نیاز مبرم است، چرا که تامین آب در برخی شهرستان‌ها مانند ماهنشان و ایجرود وابسته به آب‌های سطحی است و در خشکسالی و کم بارش موجود مشکلات این مناطق مضاعف می‌شود و اگر نتوان از بودجه‌های مصوب برای حل مشکلات موجود استفاده کرد، معضلات باقی مانده و بلکه افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسیناسیون کودکان نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس مرتضی خاتمی واردات خودرو مصوبه مجلس واردات خودرو مصوبه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۹۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد علی معصومی استاد اخلاق حوزه علمیه هرمزگان عصر سه شنبه در جلسه درس اخلاق مدرسه النبی (ص) بندرعباس، اظهار داشت: انسان مؤمن باید سه خصوصیت داشته باشد که خصوصیت اول این است که وقتی او را نگاه می‌کنیم به یاد خداوند متعال بیافتیم.

وی افزود: زمانی که انسان ارتباط خود را با خداوند سبحان تقویت کند از صفات، علم، قدرت و نور خداوند بهره‌مند خواهد شد و این امر موجب می‌شود هر کس او را ببیند به یاد خداوند متعال بیافتد.

استاد اخلاق حوزه علمیه هرمزگان با تاکید بر لزوم ورود به وادی انس با خداوند به واسطه عمل به دستورات الهی، بیان‌کرد: ما همه به دنبال هدایت‌گری جامعه با علم و عمل هستیم اما باید توجه شود که عمل میزان تأثیرگذاری بیشتری نسبت به علم دارد و اگر قدرت عمل ما از علم و کلام فراتر رود نفوذ آن در دل‌ها افزایش خواهد یافت.

آیت الله معصومی، با اشاره به جایگاه انسان در بین مخلوقات، عنوان‌کرد: ما انسان‌ها می‌توانیم از جبرئیل امین نیز قرب بیشتری در درگاه الهی پیدا کنیم و این مهم زمانی محقق خواهد شد که ارتباط صادقانه، خاضعانه و خاشعانه را با خداوند در شبانه‌روز تقویت کنیم.

وی با اشاره به فرمایشی از امام صادق علیه‌السلام، اظهار داشت: علت نورانیت افراد نماز شب خوان طبق بیان معصوم (ع) این است که خداوند کسانی را که برای نماز شب بیدار می‌شوند از نور خودش پوشش می‌دهد و نمازگزار علاوه بر نورانیت به منبعی برای یاد خدا تبدیل می‌شود.

تولیت مدرسه علمیه مالک اشتر بندرعباس، در معرفی دومین ویژگی مؤمنین به حکمرانی عقلانیت در مؤمنین اشاره کرد و گفت: مؤمن از عقلانیتی پویا برخوردار است و عقلانیت او موجب به تقویت قوه عقل در دیگران می‌شود اما اگر تابع خرافات، خواب یا داستان‌های غیر مستند باشد بقیه مردم را نیز به همین سمت و سو خواهد کشید و در نتیجه جعلیات در جامعه افزایش خواهد یافت.

وی افزود: عقلانیت یعنی رفتار خود را طبق قوانین و قواعدی که خداوند در نظر گرفته است تنظیم کنیم و از قواعد الهی تجاوز نکنیم بنابراین برای تأثیرگذاری معنوی در جامعه قوه عقلانیت در مؤمنین و طلاب تقویت شود.

آیت الله سید محمد علی معصومی، تاکید کرد: شاخص همه ما در عقلانیت کلام خداوند و قرآن است و هر سخنی را که به پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه هدی (ع) نسبت دادند را باید با قرآن مورد سنجش قرار دهیم و قرآن نیز ما را به تعقل و تدبر دعوت کرده است.

وی در معرفی سومین ویژگی مؤمنین بیان کرد: عمل مؤمن باید مردم را به معاد و قیامت متوجه کند، تا قیامت و آخرت همیشه برای مردم زنده بماند و به فراموشی سپرده نشود.

استاد اخلاق حوزه علمیه هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه طلاب و روحانیون بایستی این ویژگی‌ها را در خود پرورش دهند، عنوان‌کرد: با تقویت این سه شاخصه روحانیت همیشه در دل مردم جایگاه خود را حفظ خواهد کرد و هیچ‌گاه نقش خود را از دست نخواهد داد.

وی خاطرنشان‌کرد: روحانیت باید عقلانیت و توجه به آخرت را در رگ‌های جامعه تزریق کند و مردم با دیدن آن‌ها به یاد خداوند بیافتند.

آیت الله معصومی، خاطرنشان‌کرد: ارتباط قوی با خداوند، خود منشأ همه خیرات است و می‌تواند عقلانیت را نیز در ما افزایش دهد.

کد خبر 6086823

دیگر خبرها

  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند